Vreemd probleem met upgrade naar TNS310 Plus

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
arsimo
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2007 10:02

Vreemd probleem met upgrade naar TNS310 Plus

Bericht door arsimo »

* Als eerste mijn excuses als dit al ergens behandeld is. Ik heb gezocht maar niet gevonden *

Mijn Toyota Avensis uit 2002 heeft oorspronkelijk een TNS300. Ik heb deze auto onlangs gekocht en wilde de DVD upgraden. Via die speciale Toyota site een TNS310+ besteld en ontvangen. De DVD in de TNS vervangen, maar een raar probleem:

Het opstartscherm meldt netjes TNS-310 Plus. Het schermpje waarop de tijd, GPS-coordinaten, kompas, stad en straat staat afgebeeld werkt probleemloos en geeft overal de juiste informatie aan.

Als ik echter via het menu naar het bestemmingselectie-gedeelte wil dan geeft mijn systeem de melding "TNS-doos is niet aangesloten" of iets van die strekking. Idem als ik naar Instellingen wil. Vreemde melding want als de "TNS-doos" echt niet zou zijn aangesloten, zou het "kompas"-scherm ook de stad en straat niet kunnen aangeven? (en van een of andere cashing van gegevens van de oude DVD lijkt me geen sprake, ik ben sinds de vervanging van die DVD al flink het land doorgeweest en overal klopt de info).

Alle kabel zitten aangesloten zover ik weet, er is niets veranderd sinds ik de DVD heb vervangen.

Iemand idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen? Bedankt alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat er in het scherm staat "TMC-doos" niet aangesloten. En dan is alles duidelik.
Je kunt niet straffeloos van een navigatie zonder TMC een type met TMC maken door alleen maar de software te gebruiken op de DVD van zo'n systeem. Daarvoor moet eerst een TMC-box worden bijgeplaatst.
Voorzover ik weet zijn er DVD's voor zowel de TNS310 (zonder TMC) als voor de TNS310+ (Met TMC)

Zie ook viewtopic.php?t=9360
Hoe is in z'n algemeenheid gesteld met TMC. Is deze voorziening altijd na te bestellen en in te bouwen bij bestaande modellen
Het TNS310 navigatiesysteem is uit te breiden met een TMC tuner. Bij de overige navigatiesystemen is dit niet mogelijk of deze zijn hiermee standaard uitgerust.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Overigens, voor degenen die wel al een TNS310 Plus hebben: Onderstaande informatie opgeduikeld uit een forum

Er zit in de 2006/2007 echt een fout in de TMC: als je in het TMC-menu de verkeersinfo opvraagt, dan krijg geen wegnummers maar opvolgende nummers (1, 2, 3 etc) die niet corresponderen met het snelwegnummer. Tevens krijg je geen "verkeer op route" meer als je een route hebt ingesteld.

Met twee eerdere versies (2004/2005 en 2005/2006) werkt TMC echt helemaal perfect (zowel in NL als buitenland) ook al heeft de TMC 99 meldingen in zijn geheugen.

Nogmaals: als navi werkt 2006/2007 perfect, heb je ook TMC dan werkt die TMC niet (goed) meer met deze versie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Abyss
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2007 09:34

Bericht door Abyss »

Ja je hebt waarschijnlijk geen TMCbox aangesloten, dit is verder geen probleem hij zou gewoon moeten werken.

Bron: Wikipedia
Het Traffic Message Channel of TMC is een radiosignaal dat kan worden meegezonden door gebruik te maken van de RDS-techniek. Het kan ook via GPRS verstuurd worden.

p.s mag ik vragen wanneer je deze dvd hebt besteld, aangezien er een dezerdagen een nieuwe versie uit moet komen.

Abyss
ABYSS

Toyota Verso 1.8 VVTI 16v Sol
Garmin Streetpilot c510 Deluxe [Europa2011]
TNS 310 [2010-2011] [Europa]
MAG GP-1020 navigation system [Europa 2010]
Samsung Jet Route66
PSP Go!explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Touchscreen doet vreemd ?
    door misisound » 21 jan 2015 18:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2131
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 390
  • Upgrade Tomtom Go 910
    door bols » 17 aug 2015 15:50 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 489
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1032
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1843
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 628
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 732

Terug naar “Toyota en Lexus”