Upgrade naar TNS 310.

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Henny Klos
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2007 10:31

Upgrade naar TNS 310.

Bericht door Henny Klos »

In mijn Camry (2003) zat het TNS 300 systeem standaard gemonteerd. Het werkte altijd tot volle tevredenheid, maar raakte toch wel een beetje achterop door de vele veranderingen in het wegennet.
Sinds gisteren dus eindelijk maar de upgrade naar de TNS 310 geinstalleerd. T.o.v. het vorige systeem vallen toch een paar dingen op:
Het systeem is nu beduidend langzamer geworden. Het duurt bijv. minstens drie seconden voor ik een normaal scherm krijg na na het weg drukken (ENT) van de introductie message. Ook het weergeven van straatnamen loopt achter. (is veel lanzamer dan voorheen)
Maar wat me nog het meeste stoort is dat er straten zijn, zowel binnen als buiten de bebouwde kom, waar ik helemaal geen informatie krijg. Zelfs de plaatsnaam valt dan weg. Dit is zelfs het geval op de doorgaande weg door ons dorp.
Dit heb ik totaal niet gehad met het 300 systeem.
De dealer heeft het gezien, vond het vreemd en zou bij Toyota informeren, maar daar verwacht ik niet veel van.
Heeft iemand deze problemen ook vastgesteld?
De dealer beweert overigens dat ik sowieso niet terug kan naar het 300 systeem. Op dit forum las ik dat dat wel gaat. Is dit nu waar of niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Abyss
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2007 09:34

Bericht door Abyss »

Volgens mij moet je gewoon je Accu polen er af halen dan reset je volgens mijn dealer de hele auto ook het dvd navigatie systeem. je kan dan je oude TNS 300 dvd er in stoppen en dan zou hij weer moeten werken. :?:

p.s ook alle ingestelde radio zenders ben je dan kwijt
deze maand komt er ook een nieuwe versie uit, misschien is het probleem dan verholpen.

Ik heb overigens ook het zelfde probleem, hij is wat trager dan voorheen bij het opstarten dan. Ik moet soms enkele keren op Enter drukken soms als de route al is berekend duurd het soms nog 300 meter voor het systeem begint met de route planning. ik zou dan eigenlijk moet wachten tot dat deze helemaal klaar is :twisted:
Daar wacht ik nooit op en beginn gewoon te rijden. :arrow:
uiteindelijk weet hij/zij dan eindelijk waar ik ben en hoor ik haar stem door de speaker.
Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel goed gaat. volgens mij heeft het ook te maken met het aantal satelieten wat er op dat moment beschikbaar zijn.




Abyss
ABYSS

Toyota Verso 1.8 VVTI 16v Sol
Garmin Streetpilot c510 Deluxe [Europa2011]
TNS 310 [2010-2011] [Europa]
MAG GP-1020 navigation system [Europa 2010]
Samsung Jet Route66
PSP Go!explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Abyss
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2007 09:34

Bericht door Abyss »

Ben afgelopen week naar Frankrijk geweest en heb trouwens geen enkel probleem gehad met traagheid.
ook qua opstarten ging het prima. Maar zo gauw ik Nederland binnen reed. ten minste op 54 km van mijn woon plaats crashte de dvd ineens en moest het systeem telkens weer de dvd zoeke. Hopelijk is dit in de aankomende versie verbeterd.

ABYSS
ABYSS

Toyota Verso 1.8 VVTI 16v Sol
Garmin Streetpilot c510 Deluxe [Europa2011]
TNS 310 [2010-2011] [Europa]
MAG GP-1020 navigation system [Europa 2010]
Samsung Jet Route66
PSP Go!explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Upgrade Tomtom Go 910
    door bols » 17 aug 2015 15:50 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 488
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1030
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1843
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 627
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 729
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 515
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3415

Terug naar “Toyota en Lexus”