TNS300DRG - geen GPS

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
ruud1968
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2008 00:34

TNS300DRG - geen GPS

Bericht door ruud1968 »

Hallo,

Sinds gisteren (zaterdag 10 mei) zijn wij de trotste bezitters van een Toyota Avensis Wagon (bouwjaar 2004). Deze auto is uitgerust met een TNS300DRG navigatiesysteem.
Als ik de auto "start" start het navigatiesysteem netjes op, ik bevestig dat ik het verkeersregelement naleef en de nodige informatie verschijnt in het display. Echter, het getal achter GPS is en blijft 0 (nul), ook na een uur rijden. Er is dus geen enkele sateliet die het GPS signaal ontvangt.
Ik kan in de bijgeleverde handleiding niets vinden om dit te verhelpen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

groeten,
Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kan in de bijgeleverde handleiding niets vinden om dit te verhelpen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Het meest waarschijnlijk is dat de GPS antenne defect is of een storing geeft. Vaak is water de oorzaak van deze storing. Gevalletje garantie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruud1968
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2008 00:34

Bericht door ruud1968 »

Dankjewel Gerritje, voor je snelle reactie :D

Dan zal ik de komende dagen de dealer eens een bezoekje gaan brengen. Weet iemand of het vervangen van een GPS antenne een kostbare zaak is? De auto is nl zonder garantie gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De auto is nl zonder garantie gekocht.
Van 2004 en dan zonder garantie? Dat lijkt me geen dealer-aankoop. Dat wordt dan lachen!
Een GPS-antenne voor op het dak kan incl demontage/mpntage een grap van € 100-150 worden of zelfs meer.
Ik zou altijd opteren voor een losse GPS-antenne. Onder het dashboard plakken als je tenminste geen warmtewerende voorruit hebt. Anders plakken achter de binnenspiegel bij het "tolpoortje"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruud1968
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2008 00:34

Bericht door ruud1968 »

Het was inderdaad geen dealeraankoop, maar wel een hele goeie deal. En inderdaad, dat is wel lachen :D

Maar om mijn vraag ook een einde te geven .. afgelopen donderdag naar de garage geweest (alwaar we onze andere Toyota sinds aanschaf in onderhoud hebben). Daar is een andere GPS antenne in de unit gestoken en warempel .. plots werden er wel satelieten gedecteerd. Een nieuwe antenne (los .. die achterin de auto gemonteerd wordt) kost € 106,00 ex. BTW, daarnaast is men ongeveer 30 minuten kwijt aan het inbouwen. Maandagmiddag is de volgende afspraak

Dus Gerritje, je prijsopgave was helemaal raak. Bedankt voor het meedenken :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • Geen maximumsnelheid RNS-510 P
    door tadie » 26 jun 2014 16:51 » in V.A.G
    Reacties: 4
    Weergaves: 1706
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2083
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 692
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 941

Terug naar “Toyota en Lexus”