TNS 200

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
buis
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:15

TNS 200

Bericht door buis »

Vandaag heb ik een TNS 200 aangesloten op de Toyota radio (W58816). Als ik op de NAVI knop druk krijg ik geen navigatie scherm. De CD komt normaal uit de TNS en gaat er ook normaal in maar verder gebeurd er niets. Wie heeft er een suggestie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat je met deze vraagstelling in aanmerking komt voor een hoofdprijs voor het niet geven van voldoende informatie.
Wat heb je allemaal gedaan, en past deze combinatie (aantoonbaar) wel op elkaar?
Moet eea niet worden "aangemeld" in de boordcomputer?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
buis
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:15

Bericht door buis »

Ik heb alles hier los op tafel staan. Eerst is de radio aangesloten via een klemmenstrook op een 12 V voeding 4 kleine luidsprekers en een antenne en dat werkt normaal. Ik heb een kabelboom via marktplaats gekregen De kabelboom heb ik aangesloten op de radio met drie stekker ( 2 stekkers voor de voedingsspanningen en de derde voor de data ) en aan de kant van de TNS200 zaten 2 stekkers. Ook waren er 4 losse draden voor het geluid naar de versterker van de radio ( 2 x geel ) en 2 draden voor snelheid en achteruit pulsen - die vier draden heb ik nog niet aangesloten. De TNS200 heb ik via Ebay er zat ook een TMC unit bij maar bij mijn kabelboom zitten geen stekkers om die aan te sluiten dus dat moet nog even wachten tot ik kabels daarvoor krijg. Ik heb van iemand een Toyota GPS antenne gekregen en die past op de TNS200 dus de bekabeling lijkt compleet.

Als ik op de NAVI knop druk verwachtte ik dat het beginscherm zou opstarten maar er gebeurde niets. De spanningen op de diverse connectors lijken goed. Ik de CD automatisch in en uit de TNS 200 bewegen dus de spanningen komen aan op de TNS200 Met de oscilloscoop heb ik gekeken of er data verkeer is tussen beide units maar er gebeurd niets. Dus als ik op de NAVI knop druk is er geen dataverkeer richting TNS200
Ik heb gezocht of er nog aan een of andere voorwaarde voldaan moet worden ( in de vorm van 0V of 12V op een of ander punt) voordat de navigatie opstart maar niets kunnen vinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het geheel zoals je het beschrijft, maakt een redelijk zorgvuldige indruk.
Hoe het met de bedrading precies moet weet ik hier ook niet te vertellen maar het is niet onmogelijk dat (een deel van) het dataverkeer via de TMC box moet lopen.
Er is op dit forum eerder een item geweest van iemand die deze onderneming heeft opgestart, maar dan met een TNS 300, een alleszins redelijk modern DVD-systeem.
Het meest waarschijnlijke is trouwens dat de TNS gewoon kaduuk is. :oops: Ebay :!:

Overigens is een TNS200 imho een volkomend verouderd systeem waar je eigenlijk geen cent aan zou moeten uitgeven. De kosten van de CD Benelux zijn hoger dan de waarde van het systeem zelf, maar dit terzijde.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
buis
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:15

Bericht door buis »

Wat betreft de TMC denk ik dat de TNS "ziet" dat een TMC unit is aangesloten en vraagt die informatie dan op bij de TMC unit. Voor de standaard navigatie maakt het niet uit of er wel of geen TMC is aangesloten. Ik hoopte dat er iemand kan kijken bij een demonstratie unit of er behalve de bedrading voor de navigatiecomputer nog iets extra's is aangesloten om het geheel te laten werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Toyota en Lexus”