Resetten van een TNS300

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Keeskok
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:03

Resetten van een TNS300

Bericht door Keeskok »

Ik ben in het bezit van een Toyota Avenis uit 2004 met een TNS300 navigatiesysteem.

"Leef het verkeersregelement na tijdens het rijden. Druk op <ENT> voor bevestiging."
Pas na een ENT kan het navigatiesysteem in een Avensis gebruikt worden. Echter sinds vandaag reageert het navigatiesysteem niet meer op het indrukken van deze knop en blijft deze tekst in het display staan.

Gisteren heb ik een DVD van een TNS310 geleend om te kijken of deze het aanschaffen waard was. In de eerste instantie werkte het wel. Maar vandaag dus niet meer. Ook het terug stoppen van mijn eigen DVD (TNS300 2004-2005) geeft geen oplossing.

Is het mogelijk de TNS300 te resetten? Weet er iemand een oplossing.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jsn
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:44

Reset tsn 300

Bericht door Jsn »

Ik rij met hetzelfde systeem, toen ik de dvd 310 er in stak, moest ik 10 min wachten ,hij installerde aanvullende software. gebeurd dat bij jouw ook.

Groeten Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keeskok
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:03

Probleem opgelost, knop was defect.

Bericht door Keeskok »

Probleem opgelost, knop was defect.


Op de TNS300 zit geen resetknop. Wel is het mogelijk om de accupool los te gooien. Als je de boel na een minuut weer aansluit vraagt het systeem om een taal te kiezen.
En jawel hoor ook dat lukte niet. Toen ik de plastic knop eraf trok en op het metalen pennetje drukte ging het wel. Wat bleek: De plastic knop kwam niet diep genoeg meer om de metalen pen in te drukken. Na het opvullen van de knop met een stukje plastic functioneerd alles weer. Wat een toeval, hier zoek je niet naar als je net met een nieuwere versie DVD aan het rommelen ben.

Wat ik overigens wel zie is dat bij het opstarten nu de tekst "TNS310 plus" in het scherm staat en dat ik met TNS300 kaarten rij. De accupool los is dus geen volledige reset.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAvensis
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:24

Op zoek naar DVD speler

Bericht door JAvensis »

Hoi ik heb eergisteren een Avensis gekocht met de navigatie cd TNS300 (volgens het instructieboekje), deze zou ik graag willen updaten naar de TNS310. Echter ik heb geen enkel idee waar ik de dvdspeler moet zoeken. En wat deze cd mij gaat kosten. Kunnen jullie mij van dienst zijn met meer informatie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom in de wondere wereld van de navigatie!
Het is een open deur, maar wat dacht je er van om eens in het instructieboekje te kijken waar de navigatiecomputer zich bevindt. :oops: Zo moeilijk kan zo'n zoektocht in een boekje toch niet zijn? En je schrijft zelf dat je in het boekje hebt gezien dat het een TNS300 is dus je hebt er wel een exemplaar bij geleverd gekregen. En kijk straks ook meteen even waar het reservewiel zich bevindt en het boordgereedschap. Als je pech hebt kun je natuurlijk niet eerst een forum raadplegen voor je zoektocht :bonk: :wink:
Maar ik zou je willen voorstellen om eens onder de bijrijderstoel te kijken. :idea:
De laatst bekende prijs voor de DVD is €159 bij de Toyota-dealer en dat is uitzonderlijk goedkoop. :shock:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TNS 200 vervangen voor TNS300/310
    door jaap appel » 15 nov 2015 10:48 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 616

Terug naar “Toyota en Lexus”