Navigatie voor Auris

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Tinus Tussengas
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 19:57

Navigatie voor Auris

Bericht door Tinus Tussengas »

Hallo! Ben helemaal nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.

Al sinds begin Januari heb ik een Toyota Auris als firmawagen.
Vanwege bijtelling heb ik niet gekozen voor de buisniss uitvoering met groot navigatiesysteem maar daar heb ik nu best spijt van. Met name vanwege de navigatie met groot scherm.

Weet misschien iemand of het uberhaupt mogelijk is dat het er achteraf nog ingezet kan worden?
En iemand enig idee wat zoiets zou gaan kosten?

Groeten van Tinus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij Toyota of anders via de website zijn de handleidingen verkrijgbaar voor het inbouwen van een navigatiesysteem.
Deze handleidingen zijn zeer uitgebreid en eigenlijk foolproof.
Echter, jij zult alles moeten aanschaffen en dan kon je nog wel eens veel meer spijt krijgen van het niet af fabriek installeren. OK, in Nederland betaal je natuurlijk ook BPM over een navisysteem. Maar zlles is op dit moment voor weinig geld in de aanbieding.
Ik zou voorlopig maar uitgaan van een totale kostenpost van € 2500-3500
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Laatst een Auris meegehad als leenwagen maar daar zit toch geen dubbel-Din radio in?
Volgens mij hebben die een radio die in het dashbord is verwerkt. Alleen de speciale business uitvoeringen hebben het af fabriek.

Ik denk dat de kosten nog hoger liggen, je zal ook een heel stuk dashbord moeten vervangen vermoed ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

Hallo Tinus,

Het achteraf inbouwen van een navigatiesysteem in de Auris is zonder meer mogelijk. De TNS700 kost zo rond de € 2.00,00. Of dit inclusief het benodigde deel is voor de middenconsole weet ik niet. Als je de installatiehandleiding bekijkt zou je zeggen dat dit bij navigatiepakket behoort. Kijk maar eens op de volgende website:

http://www.toyota.nl/accessories/index.aspx

Hier kun je o.a. voor de Auris accessoires uitzoeken, waaronder dus ook het TNS700 navigatiesysteem.

Voor het installeren van het navigatiesysteem kun je de volgende handleiding gebruiken:

http://techdoc.toyota-europe.com/legacy ... _062_0.pdf

Succes!


Groet,

Jack
Toyota RAV4 2.0 VVT-i Executive | Full-map af-fabrieksnavigatiesysteem
[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa169/silvervision/avatar/banner.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dutchrav schreef:Laatst een Auris meegehad als leenwagen maar daar zit toch geen dubbel-Din radio in?
Volgens mij hebben die een radio die in het dashbord is verwerkt. Alleen de speciale business uitvoeringen hebben het af fabriek.

Ik denk dat de kosten nog hoger liggen, je zal ook een heel stuk dashbord moeten vervangen vermoed ik.
Hoe ziet die dash er uit in de Auris, lijkt het op de plaatjes in DIT topic?
Als dat zo is...... :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Google -> Auris interieur :

Afbeelding

;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat ik daarop niet kan zien, zit er ook zo'n klepje in als bij de Avensis in die andere posting? Want daar zat die leuke mogelijkheid om 'm in te bouwen :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je de mogelijke moeilijkheden en de daardoor snel oplopende kosten in ogenschouw neemt, is het misschien economisch wel verstandiger om een hele nieuwe Auris Business edition te nemen en deze gauw in te ruilen. Stel het eens voor aan de leasemaatschappij :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

SilverVision schreef:De TNS700 kost zo rond de € 2.00,00.
Dit moest natuurlijk € 2.000,00 zijn.

Een leaseauto inruilen voordat de leasetermijn is afgelopen is erg kostbaar vanwege eventuele boetes. Dan kun je beter die tweeduizend euro zelf besteden aan een navigatiesysteem, scheelt ook weer in de bijtelling. Bovendien kun je dan aan het einde van de leasetermijn het navigatiesysteem ook weer meenemen naar een volgende Toyota of proberen te verkopen.

Groet,

Jack
Toyota RAV4 2.0 VVT-i Executive | Full-map af-fabrieksnavigatiesysteem
[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa169/silvervision/avatar/banner.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een leaseauto inruilen voordat de leasetermijn is afgelopen is erg kostbaar vanwege eventuele boetes. Dan kun je beter die tweeduizend euro zelf besteden aan een navigatiesysteem, scheelt ook weer in de bijtelling. Bovendien kun je dan aan het einde van de leasetermijn het navigatiesysteem ook weer meenemen naar een volgende Toyota of proberen te verkopen.
Helemaal duidelijk, maar heb je je zelf reeds de vraag gesteld hoe sympathiek de leaseclub staat tegenover het slopen van de oorspronkelijke middenconsole en nog meer van die fratsen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinus Tussengas
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 19:57

Bericht door Tinus Tussengas »

Hallo allemaal, wat een reacties zeg! :D

Ben in de telefoon geklommen en een aantal Toyota en zelfs Lexus dealers gebeld.
Buiten het grote scherm van 2000Euro is er een stuk dashbord nodig en een antenne.
Misschien nog een stukje kabel en de DVDs. Samen met montage al snel op 2500Euro geschat.

Ik moet nog bijna 5 jaren doen met de Auris, dus teruggerekend is dat 4 tientjes per maand.
Aan het einde van de termijn kan alles weer teruggebouwd worden zoals het nu is.

Groeten van Tinus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Das een hoop geld!! :shock:

Kan je niet beter naar een gebruikte zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Tinus Tussengas schreef:Buiten het grote scherm van 2000Euro is er een stuk dashbord nodig en een antenne.
Misschien nog een stukje kabel en de DVDs. Samen met montage al snel op 2500Euro geschat.
Als de kosten voor de installatie reeds 2000 euro bedragen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat een ingrijpende verbouwing aan het dashboard, onderdelen, kabelset, DVD en arbeidsloon "slechts" € 500 zou bedragen.
Ik zou wel eens een echte "offerte" willen zien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Idd veel geld, kun je niet beter een aftermarket toestel nemen dat vergelijkbare functies heeft?

Voor de mooie integratie met het dashboard hoef je de Toyota uitvoering geloof ik niet te kopen, ik meen dat dat ook gewoon een zwart 2-din toestel is. Volgens mij zijn er van Pioneer of Kenwood oid systemen te krijgen die dezelfde functionaliteit hebben, maar voor minder geld?
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SilverVision
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2007 16:52

Bericht door SilverVision »

Gerritje schreef:Helemaal duidelijk, maar heb je je zelf reeds de vraag gesteld hoe sympathiek de leaseclub staat tegenover het slopen van de oorspronkelijke middenconsole en nog meer van die fratsen?
Gerritje schreef:Als de kosten voor de installatie reeds 2000 euro bedragen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat een ingrijpende verbouwing aan het dashboard, onderdelen, kabelset, DVD en arbeidsloon "slechts" € 500 zou bedragen.
Ik zou wel eens een echte "offerte" willen zien
Als je de inbouwhandleiding bekijkt zie je dat het "ingrijpend" verbouwen van het dashboard slechts bestaat uit het vervangen van één enkel paneel. De overige werkzaamheden bestaan uit het vervangen van de unit (12 schroeven losdraaien, beugels overplaatsen op het navigatiesysteem, één extra kabeltje aansluiten, antenne aansluiten en de boel weer inbouwen. Toyota rekent hier ongeveer drie kwartier voor, zie onderstaande afbeelding.

Afbeelding
Tinus Tussengas schreef:Buiten het grote scherm van 2000Euro is er een stuk dashbord nodig en een antenne. Misschien nog een stukje kabel en de DVDs.
Alle benodigheden voor het navigatiesysteem zitten in één pakket wat dan € 2.334,56 kost excl. montage. Het enige wat je extra nog hebt is het paneel voor het dashboard. Ik weet dat Toyota ontzettend duur is met zijn onderdelen maar ik kan mij niet voorstellen dat zo'n paneel vijfhonderd euro moet kosten.


Groet,

Jack
Toyota RAV4 2.0 VVT-i Executive | Full-map af-fabrieksnavigatiesysteem
[img]http://i202.photobucket.com/albums/aa169/silvervision/avatar/banner.jpg[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ziet er keurig verzord uit, en inderdaad, nog even een paneeltje!
Maar aan het eind van de rit heb nog steeds een systeem waar je niet veel meer mee kunt dan Toyota voor jou heeft bedacht. Voorzover ik begrijp zijn er weinig tot geen mogelijkheden om andere apparatuur aan te sluiten.
Daaruit zou voor mij de conclusie zijn dat je veel te veel geld moet betalen voor een systeem dat minder mogelijkheden heeft dan elk willekeurig aftermarket model.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
oemoemenoe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:16

Bericht door oemoemenoe »

Ter info, de tns700 staat momenteel nieuw te koop op marktplaats voor € 900,00 :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar die wordt vast niet ingebouwd voor die € 60 die nu is begroot!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinus Tussengas
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2008 19:57

Bericht door Tinus Tussengas »

Gisteren opdracht gegeven tot bestellen. Grote kans dat ik morgenochtend telefoon krijg zodat het morgenmiddag er ingebouwd kan worden. Wat dat betreft is Toyota snel met zoiets!

Allemaal bedankt voor de reacties.

Groeten van Tinus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

oemoemenoe schreef:Ter info, de tns700 staat momenteel nieuw te koop op marktplaats voor € 900,00 :thumbsup:
Heb er nu ook zoeen. Is idd nieuw. 4DVDs erbij en...speelt MP3/WMA :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie Toyota Auris
    door Bjorn76 » 22 jan 2017 14:02 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1215
  • Navigatie systeem Toyota Auris Hybrid 07/2012
    door velletje » 03 jan 2015 17:22 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 3
    Weergaves: 3914
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1074
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1301
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 722
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 678
  • Camper navigatie
    door ernstrichard » 14 sep 2023 08:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 481

Terug naar “Toyota en Lexus”