Klok instellen + flitspaal (POI's)

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Paytrick
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 11:33

Klok instellen + flitspaal (POI's)

Bericht door Paytrick »

Ik heb twee vragen:

1)
Weet iemand waar ik de klok/tijd kan instellen. Als ik nu de optie aankomsttijd in het scherm kies heb ik een verkeerde tijd. Ik weet dat ik kan kiezen voor greenwich, midden en oost...zomer en wintertijd, maar dat biedt geen soelaas.

2)
Ik zou graag bij flitspaal / poi's toevoegen en tevens bij nadering hiervan gewaarschuwd worden....(hetgeen veel TT gebruikers ook hebben).
Kan dit of weet iemand hier iets meer van? Is het überhaupt mogelijk om een kopie van de dvd te maken en is deze dan leesbaar door het systeem. Heeft iemand ervaring hiermee dan hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom bij de groep vragenstellers die niet vertelt waar het eigenlijk over gaat.
Een Toyota, dat is duidelijk, en vervolgens mogen wij hier jouw raadseltjes oplossen :wink:

viewtopic.php?t=9390
Hier is dit ook al aan de orde geweest met een TNS310

POI's toevoegen, of laten waarschuwen is bij vrijwel geen enkel vast systeem mogelijk en zeker niet bij fabriekssystemn. Een kopie van de DVD kun je proberen. Er zal vast wel een keer een leesbare uit komen, maar denk er vervolgens wel om dat je laser het maar een fractie van de tijd volhouft bij een zelf gebrande DVD.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paytrick
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 11:33

Bericht door Paytrick »

Beste Gerritje,

Bedankt voor je reactie!

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk waar het gaat over aanduiding van systeem en auto. Je hebt me gelijk de 'noob' hoek ingedrukt :roll:

Je 'gok' is correct..het gaat om een tns 700 (en re. onderin een vermelding 'b9010') in een nieuwe Avensis.

Voor wat betreft de klok instelling....begrijp ik uit het andere topic dat dit omschreven zou staan in de gebruiksaanwijzing van de auto. Ik zal d'r eens in snuffelen maar komt onlogisch op mij over, omdat de klok van de auto de correcte tijd aanduidt, maar die van het nav. systeem niet.

Dat het standaard is dat je nooit Poi's kan toevoegen aan systemen 'af fabriek' neem ik vooralsnog van je aan. Echter tegenwoordig is zo'n beetje alles al eens 'gekraakt' dus waarom dit niet? Kennelijk omdat het niet door een grote groep of community wordt gebruikt. Interesant materiaal voor backwards re-einginering dus :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals ook al eerder besproken, is de tijd van die de navigatie weergeeft, UTC. Als er in de instelling van de Navigatei zelf niets kan worden veranderd, oef je niet te proberen het op een andere wijze, dus via de auto zelf te verstellen. Het enige is dat er nog een zgn verborgen menu zou bestaan. Onlangs is hier enige malen over geschreven en wellich dat daar nog iets kan worden bereikt.

Mbt de POI's kun je hopen wat je wilt, maar je zult afgezien van de Reverse Engineering, toch ook weer de zaak moeten toevoegen en compileren met een platform dat niet op jouw en mijn PC's draait. Daarbij is er geen voorziening in de TNS700 die voor bepaalde punten waarschuwt. Dus ook dat zul je moeten inbouwen als je er al achter komt. Hopeloze zaak bij een systeem dat verder ook niets extra's kan en waarop ook niets kan worden aangesloten. :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchsat
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:50

Bericht door Dutchsat »

ik was onlangs in de USA. Zowel op de navigatisystemen van Audi en Toyota zaten POI groepen.

Voor Toyota zie de volgende screenshot's:
http://www.oemvalue.com/toyotanavscreen.htm

Op de Europese Nav's ben ik deze voorziening nog niet tegengekomen. Kennelijk zitten functioneel in de diverse softwareversies toch verschillen tussen Europa en de USA.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aurisvet
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2008 09:12

Leuke POI's en flitsers

Bericht door Aurisvet »

Als ik op die pagina kijk, zie ik alleen maar bekende schermen die ik ook op m'n tns700 (Auris Full map navi) zie. Die POI's zijn wel handig en zien er vrolijk uit. Je kunt er 5 instellen die onder de 1 kmschaal zichtbaar zijn. Persoonlijk vind ik fastfood, treinstations, en met name benzinestations handig om constant te zien. Je doet dit door als je gewoon de kaart ziet middenonderaan je touchscreen "Kaart." aan te raken dan kies je in het volgende scherm POI iconen tonen. Dan krijg je het scherm waar je 5 POI's kunt selecteren uit een verkort lijstje plus links naar de complete lijst al dan niet verdeeld in categorieen. Een en ander is terug te lezen op pag 60 van de handleiding.

Die flitspalen krijg je door de juiste TMC zender te vinden. Via handmatig is het dan 100 keer proberen totdat je radio538, BNR, of Qmusic te zien krijgt op een bepaalde plek. Bij elk stoplicht dus even opnieuw aanzetten. Deze zenders zenden een verkeersalarm uit op plekken waar je je dus even aan die belachelijk lage maximumsnelheid moet houden (+5 km/u uiteraard).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkvanerp
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 11:27

Poi's Flitspalen

Bericht door henkvanerp »

Ik heb de TNS700 en door RDS/TMC handmatig op Q-music in te stellen komen de mobiele flitspalen dmv een gevaren driekhoekje in beeld. Door op het icoontje te drukken kan men zien of het om een vertraging of een verkeerscontrole gaat. Jammer dat er niet automatisch een geluidssignaal wordt afgegeven als een dergelijk melding op het scherm verschijnt.
Uiteraard kan men men wel bij stilstand via RDS/TMC informatie een lijst opvragen van deze meldingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 687
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 198
  • Navigatie taal instellen
    door martijne » 21 feb 2015 17:54 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1963

Terug naar “Toyota en Lexus”