Handleiding Toyota Auris navigatiesysteem gezocht

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
stevennijhof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 apr 2007 10:03

Bericht door stevennijhof »

ik heb geuplood, hij moet alleen nog goed gekeurd worden. Maar weet iemand of de auris nou text-to-speech heeft?

Mvg,
Steven Nijhof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Steven,

Een paar dingen nog op te merken:
Wie zegt jou dat de TNS600 handleiding die jij hebt gevonden in Canada, hetzelfde apparaat beschrijft als in de komende Auris? Immers de Auris met de TNS600 ziet er sowieso al anders uit dan de TNS600 uit de Corolla.
De feitelijke verschillen met andere systemen van japanse oorsprong voor de noord amerikaanse markt doen het ergste vrezen.

Als je wilt weten hoe het met text to speech zit, waarom verifiëer je dat dan niet in het zo juist gedownloade manual?
Maar wat vind jij nu zo vreselijk belangrijk aan text-to-speech? Als de aanwijzingen op tijd en duidelijk worden gegeven maakt het toch geen fluit uit dat erbij wordt gezegd welke straat je in moet rijden. In veel gevallen staat het naambordje niet waar je het verwacht, als het er überhaupt al staat, en het lijkt mij nodeloos af te leiden om tijdens het afslaan ook nog gauw even de naam van de straat te verifiëren. Maar, mijn mening zoals gezegd. Ik zie wellicht iets over het hoofd.

En over de birdview mogelijkheid: Ik dacht te zien dat op één van de plaatjes in die link naar Autoweek, een birdview van een snelweg te zien was, waaruit ik de conclusie trok dat deze voorziening er op zou zitten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stevennijhof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 apr 2007 10:03

Bericht door stevennijhof »

Gerritje,

Ik wist zelf ook niet zeker of de handleiding die ik op de canadese website gevonden heb (bijna) hetzelfde is als op de europese modellen van toyota, specifiek de auris. Daarom twijfelde ik ook of ik hem wel moest uploaden maar toen op het forum gezegd werd of ik zo vriendelijk wou zijn om deze te uploaden heb ik dit gedaan (alhoewel hij nog niet op de download pagina staat...?). Maar het is niet een handleiding identiek aan die van de nieuwe europese toyota's.

Over text-to-speech: dit lijkt mij bij straatnamen soms handig maar niet altijd. Text to speech lijkt me vooral handig als je op de snelweg zit en dan een afslag moet nemen, als er dan ook gezegd word neem afslag 12, hoofddorp of blijf op de linkerbaan de A2 richting Amsterdam dan lijkt mij dit best handig.

En met birdview bedoel ik dat het hele scherm in 3d modus is, en volgens mij kan dit niet op een toyota.

Mvg,
Steven Nijhof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja helemaal duidelijk!.

Bij " onze" VDO-Daytons wordt er met de aanwijzingen gewoon bij gezegd welk nummer de afrit heeft zoals " neem afrit 17" , welke naam de volgende weg heeft , bijv " om de A59 of de N227 te volgen" en ook om biv " links aan te houden, de A17 te volgen etc. Namen zoals Stationsstraat en Tweede van der Helststraat, worden echter niet gegeven. ook de afstanden tot de afrit en het moment van "nu de volgende afrit nemen" wordt perfect gegeven.
Ook andere systemen hebben dit soort vorrzieningen. Dat is dus een, althans in mijn optiek, gelukkig beperkte tekst to speech methodiek.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stevennijhof
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 apr 2007 10:03

Bericht door stevennijhof »

Gerritje schreef:Ja helemaal duidelijk!.

Bij " onze" VDO-Daytons wordt er met de aanwijzingen gewoon bij gezegd welk nummer de afrit heeft zoals " neem afrit 17" , welke naam de volgende weg heeft , bijv " om de A59 of de N227 te volgen" en ook om biv " links aan te houden, de A17 te volgen etc. Namen zoals Stationsstraat en Tweede van der Helststraat, worden echter niet gegeven. ook de afstanden tot de afrit en het moment van "nu de volgende afrit nemen" wordt perfect gegeven.
Ook andere systemen hebben dit soort vorrzieningen. Dat is dus een, althans in mijn optiek, gelukkig beperkte tekst to speech methodiek.
dit bedoel ik ook. Heeft de toyota dit ook?

Mvg,
Steven Nijhof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heeft de toyota dit ook?

Ik zou het niet met zekerheid kunnen stellen, echter tijdens meerijden in een Toyota met een TNS310 hoorde ik soortgelijke aanwijzingen en ik mag toch aannemen dat er bij de voortgang van de technische ontwikkeling niet ingeleverd is op voorzieningen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Nou ik heb de Auris gisteren in ontvangst mogen nemen 8)

Als er nog interesse is in de manual, ik heb hem nu voor me liggen.. Al is het wel een aardige pil ! Het systeem is een AISIN trouwens.

BTW. Zijn er meer die problemen hebben om via bluetooth het adresboek uit de telefoon te importeren ? Als ik dat start dan blijft ie hangen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IvoB
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:40

Bericht door IvoB »

stevennijhof schreef:ik heb geuplood, hij moet alleen nog goed gekeurd worden. Maar weet iemand of de auris nou text-to-speech heeft?

Mvg,
Steven Nijhof
Sinds 1,5 maand rij ik in een Auris met navigatie. Als je op de snelweg zit, wordt er een plaatsnaam en richting geroepen: "Houdt rechts aan richting Utrecht". Wegnummers worden niet opgelezen. De spraakbediening van het systeem kan mij niet overtuigen, de snelheid echter wel. De Bluetooth optie werkt redelijk na het rommelen van de volumes in het service menu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
greg16
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 11:01

Vrijdag krijg ik mijn nieuwe Auris

Bericht door greg16 »

Ben benieuwd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie Toyota Auris
    door Bjorn76 » 22 jan 2017 14:02 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1212
  • Navigatie systeem Toyota Auris Hybrid 07/2012
    door velletje » 03 jan 2015 17:22 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 3
    Weergaves: 3909
  • tom tom toyota 11
    door majos » 10 feb 2019 15:10 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 485
  • touch and Go Toyota Yaris
    door de Lange » 01 okt 2014 16:33 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 7
    Weergaves: 8903
  • Nav toyota Rav4 hoe installeren?
    door brainstorm » 22 apr 2015 16:14 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1651
  • Gezocht TNS510 update
    door Benji » 24 apr 2018 16:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1818
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 506

Terug naar “Toyota en Lexus”