Waarom nog sukkelen ?

Gebruikersavatar
Marc1
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 Nov 2004 22:02
Locatie: Koekalare

Waarom nog sukkelen ?

Berichtdoor Marc1 » 16 Nov 2004 19:34

Heb enkele dagen geleden de vraag gesteld ivm tachosignaal voor een vrachtwagen, niemand die er iets van kent of weet. Daarom heb ik mij een tomtomgo aangeschaft, prachtig apparaat, werkt binnen de 2 minuten, geen draden, geen antennes, altijd signaal (geen tachosignaal nodig, geen achteruitrijsignaal, ...) Systeem brengt me volledig op de juiste plaats, is verwisselbaar en de kostprijs is niet zo hoog tov een ander gps systeem.


Marc




Gebruikersavatar
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 Sep 2003 18:43
Locatie: Rijnmond

Re: Waarom nog sukkelen ?

Berichtdoor WS » 16 Nov 2004 21:48

Marc1 schreef:Daarom heb ik mij een tomtomgo aangeschaft, prachtig apparaat, werkt binnen de 2 minuten, geen draden, geen antennes, altijd signaal (geen tachosignaal nodig, geen achteruitrijsignaal, ...) Systeem brengt me volledig op de juiste plaats, is verwisselbaar en de kostprijs is niet zo hoog tov een ander gps systeem.



Zeker wanneer je beroepsmatig een navigatiesysteem koopt denk ik niet dat de tomtomgo ideaal is en wel om de
volgende punten.

- Geen filemeldingen en automatische omleidingen bij file's
- kaartupdate's beschikbaarheid en prijs van de update's
- Klein scherm
- Niet op afstand te bedienen.
- Geen achteruitcamera aan te sluiten

Ik denk dat er weinig forumleden zijn die je de gegevens over tachosignalen in vrachtwagens kunnen geven
Het tachosignaal kun je toch wel bij de dealer opvragen?

Zelf hebben wij 16 vrachtwagens rijden met navigatie welke door de dealer destijds zijn ingebouwd helaas
is er toen ook een verkeerde keuze gemaakt met de MS3100 welke alleen in pictogrammen werkt.
Vaak wordt het systeem nu niet eens gebruikt omdat er niet zoals bij een kaartscherm een duidelijk overzicht is van de te rijden route en de chauffeur het daardoor niet vertrouwd.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 Sep 2003 19:00

Berichtdoor wmp » 16 Nov 2004 23:52

De vraag over de vrachtwagen, althans, het antwoord daarop, heb ik ook moeten laten schieten.
Mijn enige antwoord zou iets in de richting zijn van 'pulsgever op aandrijfas monteren' , maar of dat bij een vrachtwagen zomaar te doen is...

Een andere optie die mij even te binnen schoot, kwam in de richting van de Tachograaf, doch deze leek mij meer mechanisch.

Over de aanwezigheid van een cruise-control, snelheidsbegrenzer of black(of blue) box heb ik niet verder serieus nagedacht, omdat dit bij een controle als pogingen gezien zouden kunnen worden om het systeem te omzeilen.

De tom-tom-go vind ik persoonlijk voor dit doel een uitstekende keuze, wel eentje waar ik weer niet opkwam....maar goed.
Zo kun je het systeem ook in een luxe wagen gebruiken, of wanneer je een andere vrachtwagen moet gebruiken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Gebruikersavatar
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 Nov 2003 12:33
Locatie: Koudekerk ad Rijn

Berichtdoor beckeronline » 22 Nov 2004 22:10

Heb eerlijk gezegd de vraag over tacho niet gezien.... maar in elke vrachtwagen is een perfect snelheidssignaal (blok signaal van ongeveer 5,5 volt) aanwezig... en wel aan de achterzijde van de tachograaf.

Bijvoorbeeld bij de MTCO1324 (nieuwste type tacho met schuifla) bevind deze op stekker B (gele stekker) pin 7 en op pin B3 deze geeft alleen een puls van 3,8 volt.

Wij leveren per jaar ongeveer een 700 systemen aan vrachtwagendealers, fleetowners en eigen rijders.


Terug naar “TomTom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Onbekende zoekrobot en 1 gast