ritten maken met mapsource

patrickmarien
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:58

ritten maken met mapsource

Bericht door patrickmarien »

Hallo,heeft er iemand ervaring met het maken van ritten in mapsource,ze vervolgens opslaan als gpx bestand en ze dan importeren via tyre om zo te laden naar tomtom rider. De tomtom rider vraagt altijd welke soort route hij moet gaan gebruiken :? ,er word aangeraden de kortste route of vermijd snelwegen te kiezen :?: ,toch gaat hij nooit het zelfde rijden zoals de route gemaakt is in mapsource :( ,ook heb ik het met program on route ook al geprobeerd hier het zelfde probleem.Kan iemand mij helpen het probleem op te lossen :oops: ik zou er zeer dankbaar voor zijn en mocht die persoon als tegen prestatie graag ritten ontvangen zal ik deze met plezier doormailen :hand: .Alvanst bedankt voor de reaktie's. :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: ritten maken met mapsource

Bericht door JW »

Zie viewtopic.php?f=151&t=16547
Is dat niet hetzelfde verhaal?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: ritten maken met mapsource

Bericht door quell »

Denk dat het grootste probleem gewoon is dat TomTom een "route" ziet als iets bestaand uit maximaal 48 waypoints, en daar dus een route tussen berekend. Dit kan dus inderdaad afwijken van een eventuele route in mapsource, mede afhankelijk van de lengte van de route en het aantal variaties.
Garmin bijv. heeft de mogelijkheid om een route te bepalen m.b.v. duizenden punten, waardoor je dus exact kan bepalen hoe de route moet lopen....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patrickmarien
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:58

Re: ritten maken met mapsource

Bericht door patrickmarien »

Bedankt voor de informatie :? dan kan ik er van uit gaan dat het onmogelijk is dat tomtom de route die gemaakt is in mapsource ze ook gaat rijden zoals ze gemaakt is :?: Ik stelde mij alleen maar de vraag omdat mijn mede reizigers voorzien zijn van een garmin toestel en ik in het bezit ben van een heleboel ritten die natuurlijk allemaal gemaakt zijn in mapsource :( Ook ben ik al een paar jaar bezig met het proberen om te zetten via andere programs zoals tyre - on route enz....naar tomtom maar krijg nooit het gewenste resultaat (zoals ze zijn gemaakt in mapsource) daarom dacht ik langs deze weg het eens te proberen of er iemand meer informatie over had :| Mischien doe ik wel iets fout met de programs :oops: heb zelf geen grote computer kennis en vind alles soms nog al onduidelijk (voor iemand met weinig verstand van zaken dan) :oops: toch bedankt allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “TomTom”