Welke cd is compatible met de Laguna III

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Willemijn
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 12:44

Welke cd is compatible met de Laguna III

Bericht door Willemijn »

Hallo,
Ik heb een nieuwe Renault Laguna besteld. Hierin is een volgens mij een Carminat Informee II in gemonteerd (in de Dynamiek uitvoering)
Wie kan mij vertellen of dit klopt en is dit systeem ook compatible met de 'oude' Informee II kaarten, de buitenlandse dan. Ik heb wel de cd versie, niet de duurdere dvd versie.

Ik heb al flink gezocht op het forum, maar ik ben intussen verdwaald in de soorten en types. Ik hoop dat iemand mij bij kan praten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je vertelt er niet bij of je een CD of DVD uitvoering hebt genomen. Maar hoe dan ook, geen van de versies CD-Oud, CD-Nieuw en DVD hebben iets met elkaar te maken.
De CD uitvoeringen komen van Siemens VDO en de DVD versie is identiek aan de Nissan Birdview navigatie en komt van AISIN. Uiteraard zijn de nieuwe CD's niet geschikt voor de nieuwe CD versie en uiteraard niet te gebruiken in de DVD versie en waarom zou je ook. Het is een veel geavanceerder systeem dan de CD versie.
De nieuwe CD's zijn voorzien van een ander soort compressie (vanaf maart 2006) en ongeschikt voor de oude toestellen en andersom
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Willemijn
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 12:44

Bericht door Willemijn »

Gerritje,
fijn dat je zo snel reageert.

Toch maakt je verhaal het er niet duidelijker op (neem dit niet persoonlijk, het zal aan mij liggen)

In mijn vraag had ik aangegeven dat ik voor de cd versie gekozen had.
Ik begrijp dus dat de cd's van systemen uit Laguna's NA maart 2006 gewoon moeten functioneren? Hoe herken ik die?

En als het systeem heel anders is dan de DVD systemen, heb ik dan ook die mooie verkeersborden boven de weg niet? Volgens de dealer zat er geen verschil is.

Ik hoop dat u me nog een keertje kunt helpen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begreep het kennelijk niet helemaal.
Als je de CD versie hebt heb je niet die verkeersborden ed boven de weg. Dat is voorbehouden aan de DVD versie van AISIN, die zoals ik al vermeldde, niets te maken heeft met de CD versie. Lijkt er zelfs niet op.
Daag de dealer dan maar uit om je dat aan te tonen want het kan gewoon niet omdat het een vreselijk trage computer is met te weinig rekencapaciteit om überhaupt 3D te kunnen tonen. Natuurlijk weet d dealer dat ook maar het is een valse manier dunkt me om de overjarige rommel kwijt te raken. (Oneerbiedig gesteld dat geef ik toe)
Een CD systeem is absoluut niet meer van deze tijd.
De CD's voor het nieuwe systeem zijn te herkennen aan de gegevens in de file ABSTRACT waarin een verwijzing staat naar CARINSYS files en Renault-LPN alsmede een extra directory genaamd UAD
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3280
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 649
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 404
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 785

Terug naar “Renault”