Welke Carminat (Bluetooth; CD; kleur) in Grand Scénic 2008?

Alles met betrekking tot Renault navigatie
GuusP
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:49

Welke Carminat (Bluetooth; CD; kleur) in Grand Scénic 2008?

Bericht door GuusP »

Beste lezers,

Wie kan mij helpen aan de versie van het CD-navigatiesysteem zoals dat nu in de Renault (Grand) Scénic wordt geleverd?
Ik heb een Grand Scénic in bestelling die (hoop ik) nog voor mijn vakantie geleverd gaat worden, met alleen BNL-kaarten. De kaarten van Frankrijk en Spanje wil ik daarom tijdig aanschaffen, dus voordat ik de auto heb.
Navteq biedt een set aan voor de "Carin Non-CIQ" € 154,50, dat is de versie die ik nu in mijn Laguna II heb. Voor andere systemen ligt de prijs hoger. De dealer heeft het over € 264,-.

Gebruik van de oude kaarten die ik bij de Laguna heb is een optie: Mits die versies werken. De dealer verwacht van niet maar weet dat niet zeker wat wel vreemd is wanneer je toch een prijs kunt noemen.

Kan iemand hier iets meer over vertellen?
1) welke versie zit in de Scénic
2) zijn de kaart CD's tussen LagunaII en Scénic uitwisselbaar

Bij voorbaat dank!

Hieronder de ABSTRACT van mijn huidige BNL-CD:
This medium contains a digital road map database for the CARiN- and VDODayton navigation compatible systems.
The medium can be used in `product' target-systems, for the "CARiN on PC" application, and for CARSiM.

Tool: V2.0
Date: 2004-03-01

Operator: uida1429
CD number: MAPCD_11479_EHV
CD Kind: Master CD

Navigation database: .../NavTech/europe/benelux/bx_hw_nt_ald_04II_20040130g.cpr
Type : non C-IQ
Event Texts : carinet16s2048.20020513
TPD Database : Not available
IBA Database : Not available
Language Loading : Not available
CARINSYS File : Not available

BIBLIOGR:
CD-ID 11479 DB-REL 28 BSW-REL 91.0 91.1 92.5 92.7 92.8 93.0 93.1 93.3 93.6 94.0 94.3 95.3 95.6 95.7 95.8 BSW-REL 96.0 96.1 96.2 97.0 98 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw nieuwe systeem Heet Systeme Guidage Carminat Informé II en is de opvolger van jouw oude systeem Informé I. Deze worden sinds maart 2006 geleverd. Weliswaar hopeloos verouderd en traag maar het werkt goed.
De cd's die hierbij horen zijn weliswaar mbt de gegevensstructuur gelijk maar de toegepaste versleuteling/compressie is volkomen anders dan bij de oude cd's.
Je moet dus allemaal nieuwe cd's hebben. De aanbieding die de dealer je doet zou ik alleen overwegen als hij je de garantie geeft dat deze kunnen worden ingeruild voor de versie V28 die deze maand uit zou moeten komen want de V27 van mei 2007 is de laatste versie. En die € 264 is, zeker afgezet tegen 1550 of 2000 bij een set Blaupunk CD's, een keurige prijs.
Geen enkel ander type cd functioneert overigens in jouw toestel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GuusP
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:49

Welke Carminat (Bluetooth; CD; kleur) in Grand Scénic 2008?

Bericht door GuusP »

Je hebt het over V27 en V28. Waaraan kun je dat zien?
Mijn huidige CD's hebben aan de buitenzijde alleen lange artikelnummers. En op de Systeem/Taal CD kom ik niets herkenbaars tegen, alleen dit tekstbestand:
CSB SW-Version in 'sw_rel_tbl':
V 4.31
CSB HW-id's:
ROM Version : 0x69 - 105
Flash Version : 0x68 - 104


Ik ga de dealer maar eens benaderen.
Overigens zou het handig zijn om de adressen te kunnen kopiëren naar een laptop via bv. een seriële (RS232) verbinding.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt het over V27 en V28. Waaraan kun je dat zien?
Als je dadelijk je nieuwe auto in ontvangst neemt zit er een BNL CD bij en zowel op de hoes als op de CD zelf staat V27.
En al dat kopiëren van de inhoud van je huidige CD's hoeft echt niet. Dat is verleden tijd en ze zijn echt niet meer bruikbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GuusP
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:49

Welke Carminat (Bluetooth; CD; kleur) in Grand Scénic 2008?

Bericht door GuusP »

Gerritje,

Dank voor je reactie.
Met kopiëren doelde ik op de eigen bestemmingen die onder Zakelijk, Privé of Vorige bestemming zijn opgeslagen. Het zou mooi zijn als ik die uit het (ROM-)geheugen van de Carminat kan lezen, maar dat verwacht ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Absoluut onmogelijk.

Begin maar vast een lijstje te maken om dit strak weer in te kunnen voeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GuusP
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:49

Welke Carminat (Bluetooth; CD; kleur) in Grand Scénic 2008?

Bericht door GuusP »

Vreesde ik al!
Bedankt, ga nu pen en papier pakken. ik heb nog twee weken tot Navigation Informée II!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Denk er dan tevens om dat de dealer je geen oor aan naait mbt de versie CD die deze meelevert.
In juli komt de versie V28 van 2008 en dat is toch het minste wat je mag verwachten en anders vast laten leggen dat er kostenloos omgeruild wordt. Daarover is een brief van hoofdkantoor Amsterdam!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

sterker nog: de V28 CD versies zijn medio juni uitgekomen, de DVD is sinds begin vorige week via de dealer te verkrijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GuusP
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:49

Carminat in Scénic 2008, bericht van de Renault-dealer!

Bericht door GuusP »

De Renault dealer heeft op mijn verzoek nagevraagd welk type navigatie ingebouwd gaat worden.
Het antwoord: Niveau 6. Wat dat precies is was nog niet duidelijk, de dealer gaat daar nog achteraan.

De niveau's betekenen volgens de dealer: Niveau 1 en 2 zijn oud, worden niet meer geleverd. Niveau 3 (CD), 4 (DVD) en 5 (CD) nog wel.
De versienummers van het kaartmateriaal (v26, v27, v28) is iets anders.

Is de betekenis van de niveau's bij Renault op het forum bekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je probeert ons hier te vertellen:
  • Dat de dealer niet in staat is om duidelijk te maken welk type navigatiesysteem wordt geleverd
  • Dat je een auto met navi hebt besteld zonder te weten wat voor type
  • Dat je hier gewoon genoegen mee neemt of je er bij neer legt
Praten we hier echt over duizenden euro's aan wederzijdse nonchalance?
We constateerden al eerder in deze rubrieken dat de informatievoorziening bij Renault, in vegelijking met andere organisaties, op een bedenkelijk niveau ligt en de bereidheid om de klant ter wille te zijn eveneens. Is dit het zoveelste voorbeeld van non-informatie?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

Gerritje: Denk je dat je als je een nieuwe koelkast koopt de verkoper weet welk type koelmodule er in de koelkast zit?

Renault verkoopt in nieuwe auto's een aantal ingebouwde navigatiesystemen in twee versies CD of DVD. De DVD's en CD's zijn via de dealer te koop.

de prijs voor de nieuwe DVD V28 (die ik net zonder kosten kon ophalen vanwege eerder (vorig jaar bij aanschaf) gemaakte afspraken (na levering in mei vorig jaar met V26 kon ik in juli de V27 ophalen en nu in juli de V28) bedraagt 165 euro ex BTW (dit komt op 198 inc): je hebt dan de laatste versie (DVD data is van maart 2008) voor het Carminat systeem met kaarten voor heel europa!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Botter schreef:Gerritje: Denk je dat je als je een nieuwe koelkast koopt de verkoper weet welk type koelmodule er in de koelkast zit?
De zaak ligt iets genuanceerder. Die verkoper vraagt of je er gouden extra's aan wilt en noemt daavoor een flinke meerprijs. Maar hij kan je niet zeggen wat die toevoegingen inhouden behalve dat ze het gebruik vereenvoudigen.
Maar als je bij Renault een giga meerprijs moet betalen en de verkoper weet niet eens waarvoor, wordt je gepiepeld
DVD data is van maart 2008
Overigens is "slechts" de productiedatum van de DVD, 5 maart 2008 en dat zegt absoluut niets over de actualiteit van de gebruikte database. Je kunt hooguit speculeren dat deze wel eens een jaartje actueler kan zijn dan de V27
Je kunt aan of in de desbetreffende files op geen enkele wijze zien of achterhalen wat de effectieve datum van de bestanden is.
Wel hebben we een redelijk ijkpunt "ontdekt". Als de A73 er volledig op staat heb je kans dat de rest ook redelijk actueel is. Laat dat eens even weten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

Gouden randjes aanbiedingen en giga meerprijzen: waar haal je het vandaan ??


Er zijn, naast de motoren, twee verschillende uitvoeringen: tech line en business line. De tech line beschikt zowieso over een CD navigatiesysteem. Meerprijs optie voor de DVD uitvoering op dit moment 0 euro. op de goedkooptste uitvoering is het CD navigatiesysteem tegen een meerprijs van €0 mee te bestellen.

Je bent in de war met audi, mercedes, volvo, volkswagen ed: die vragen voor zowel de OEM als de after-market navigatiesystemen hoofdprijzen, Renault doet daar niet aan mee !!

en dan ook nog een volledig nieuwe set kaarten (volledig europa) op CD of DVD) voor rond de €200: nee Gerritje, Renault doet dit geintje zeker niet voor GIGA prijzen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi dat je daar als klant niks extra's voor hoeft te betalen. Althans zo lijkt het, want voor niets gaat alleen de zon op, en dat ook niet elke dag :oops:
Uiteraard betaalt Renault wel een boel geld voor dat systeem, en dat geld moet ergens terugverdiend worden. Hoe Renault dat doet, dat weet ik niet.
Dat laat onverlet dat het toch op z'n zachtst gezegd dubieus is dat de dealer niet kan vertellen wat die "niveau's" inhouden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 867
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2313
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1271
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 546
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 853
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 488

Terug naar “Renault”