taal veranderen van de computer scenic

Alles met betrekking tot Renault navigatie
maus©
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004 01:02

taal veranderen van de computer scenic

Bericht door maus© »

ik heb pas een duitse scenic gekocht maar de navigatie computer is helemaal in het duits !! ik weet alleen niet hoe ik de text in het nederlands krijg ........ik kan wel naar die oplichters van de renault maar die moeten overal geld voor hebben........wie kan me helpen ....alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: taal veranderen van de computer

Bericht door JW »

maus© schreef:ik heb pas een duitse scenic gekocht maar de navigatie computer is helemaal in het duits !! ik weet alleen niet hoe ik de text in het nederlands krijg ........ik kan wel naar die oplichters van de renault maar die moeten overal geld voor hebben........wie kan me helpen ....alvast bedankt
Hallo,

Welkom op dit forum, zo te lezen nog een beetje onwennig. Anders weet je dat we uitdrukkingen als nu door jou gebezigd hier niet op prijs stellen.

Zou je voorts even kunnen vertellen wat voor Navi je in je Scenic hebt? Type, is dit een fabrieks optie en zo?
En zit er een aparte CD bij, en een instructieboekje?
Had overigens de (duitse) verkoper niks te vertellen over dit systeem? Want dat is toch de eerste die je daarop aan zult kunnen spreken, toch :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Renault kennende is de kans groot dat ze er geld voor vragen, da's waar, heb zowel goede als slechte ervaringen met verschillende Renault dealers, onderdelen relatief goedkoop, maar daar stopt het verhaal doorgaans wel.
De kans is groot dat het een VDO systeem is, aangezien dit de systemen zijn die je bij de Renault dealer te koop ziet staan, en geen enkel andere merk er ter vergelijking bij staat.
In dat geval heb je doorgaans een cd nodig om de taal te laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maus©
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004 01:02

excuses

Bericht door maus© »

allereerst mijn excuses voor het taalgebruik maar dat kwam even in me op ! ik heb de auto gekocht bij een nederlands bedrijf en die is er nog mee bezig hoe dat dat veranderd moet worden.......maar ik dacht ik probeer zelf er al een beetje achter te komen hoe het werkt vandaar. het is een orgineel van fabriek af navigatie systeem beschrijving heb ik er bij maar er is nergens een type nummer te vinden (of ik zou de computer uit mn auto moeten schroeven wat ik eigenlijk niet van plan was) het is een philips computer das het enige wat ik weet dus !!!de man waar ik de auto vandaan heb zou het voor me regelen maar is er nog niet uit (beetje raar inderdaad)dus ik dacht mischien weten ze er hier meer van .................alvast bedankt voor jullie medewerking!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

als ik me niet vergis, moet hier Carminat/VDO van renault in .
de software is van Navtec.
aangezien je een Philips Navcomputer hebt. zal het hoogstwaarschijnlijk deze software zijn.
aangezien deze cdroms ook in de Carin 522 loopt.

dus google even op Carminat, dan komt je Scenic volgens mij wel ergens naar voren.
mocht er oude software (gekocht in Duitsland bv)inzitten, dan is het erg goed mogelijk dat de firmware van je computer vernieuwd moeeten worden, waarschijnlijk had die nog geen NL ondersteuning, hoewel me dat niet aannemelijk lijkt.

mocht het om deze software gaan, dan zal het zeker niet veel moeite kosten deze "op de kop te tikken."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo maus©,

Bedankt voor je reactie, vergeven en vergeten :lol:

Je opmerking dat er een Philips computer inzit verrast me toch wel, dan moet het er eentje zijn van voor '99. Is dat zo?
Voorts is het zoals XGABox schrijft dat je de kaartCD's kunt gebruiken van VDO, alsmede die van NavTech plus TeleAtlas die bedoeld zijn voor Philips/VDO systemen.
Met de besturingssoftware is het een ander verhaal, daarvoor heb je de Renault versie nodig. En die moet dus toch van een aan Renault gelieered circuit komen :wink:
Ik zal even op het duitse forum navragen, maar laat dan even weten van welk jaar jouw Scenic is. En als je meer details hebt, gaarne erbij voegen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maus©
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004 01:02

renault

Bericht door maus© »

het is een renault megane scenic uit 99 de 2e versie die met die grote koplampen en de navigatie cd die er nu in zit is van teleatlas als het goed is werkt vdo er ook in.......navigatie cd vind ik niet zo belangrijk als ik mn menu maar in het nederlands kan krijgen......groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • Navigatie taal instellen
    door martijne » 21 feb 2015 17:54 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1951
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1265
  • avic-f970bt geen contact met computer
    door han1956 » 14 sep 2016 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 869

Terug naar “Renault”