Senic techline 2007 aux of ipod mogelijkheid

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gertjan Brouwer
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 20:45

Senic techline 2007 aux of ipod mogelijkheid

Bericht door Gertjan Brouwer »

Goedenavond,

ik ben hier net nieuw maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en nadat ik rond gekeken heb denk ik het wel.
mijn vader heeft sinds kort zijn nieuwe lease auto in gebruik een nieuwe senic techline met het carminat naviagtie systeem. we gingen er van uit dat onze dension ice link er wel op aangesloten kon worden maar nee.

nu is mijn vraag: zit er wel een vaste aux aansluiting op dit toestel, of kan dit via zo een groene of blauwe stekker achterin wel gemaakt worden?

nu hebben we al zitten kijken naar zo een fmtransmittor ik had hier direct mijn bedenkingen over? heeft 1 van jullie ervaring met zo een ding?

en weet iemand iets over de optie van harmon en kardon of dat wat is? (dat kan via een bedrade 3,5 ingang of een bedrade fm ingang).

ik weet niet of ik dit op het juiste forum plaats maar ik hoop dat jullie ons kunne helpen want als ik heel eerlijk ben vind ik (en mijn vader ook) een ipod ideaal in de auto!

alvast bedankt!

Gertjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit je verhaal begrijp ik dat het een gloednieuwe lease Scenic is. Daarom de vraag: heeft je vader al gesproken met de dealer en/of de leasemaatschappij om die I-Pod via een Dension aan te sluiten op de Carminat?
Dát is het eerste aanspreekpunt, immers de auto is in eigendom van de leasemaatschappij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er kan op de systemen van de nieuwe Renaults absoluut niets worden aangesloten.
Er is op dit forum één lid actief die tevreden is met z'n FM-transmitter, ook in een Laguna. Daartegenover is er een hele trits leden die er, ook uit ervaring, van overtuigd is dat het waardeloos is.
Je moet soms of vaak je frequentie wisselen, je hebt geen verkeersinformatie meer, de kwaliteit is slecht, er is storing etc.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gertjan Brouwer
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 20:45

Bericht door Gertjan Brouwer »

In eerste instantie bedankt voor de reactie!!

bij het afhalen had mijn vader de dension mee genomen en is het ook geprobeerd, ergens werkt dat alleen niet. contact gehad met de importeur van dension. die wisten voor deze set up ook geen oplossing omdat die dension niet kan werken met die carminat. dat was nl de oplossing die wij voor ogen hebben.

ik begrijp uw punt over de leasemaatschappij (okeey dit gaat een beetje raar) klinken maar die laten we er liever buiten, we hebben ook in de laguna die we hiervoor hadden (ook van de lease maar oznder navi) ook de dension ingebouwd in de middenarmsteun (klus van een kwartiertje) en vorige week erweer uitgehaald. als je het niet weet kun je het ook niet zien dat de ipod en interface erin hebben gezeten.

dus om een lang verhaal kort te maken, ja we hebben met de dealer en de dension imporeur gesproken!

mischien raar dat ik dit ook namens mijn vader post, maar aangezien ik het in moet/wil bouwen en zelf ook redelijk wat met die auto ga rijden.
oja nieuw is die ja (500 km) :P

Groeten Gertjan

edit! Gerritje ook U bedankt voor uw reactie!

maar dus echt helemaal niks! hmm das minder! maar nu heb ik op het aansluit schema van die harman en kardon ipod interface dat ze een vaste antenne kabel van interface naar radio hebben met een speciale aansluiting voor de reeds bestaande antenneaansluiting(die dus van de spriet op het dak komt) maar zou dat dan beter werken?

ik weet dat voor ingebouwde radio's destijds ook zo een soort cdwisselaarsysteem was van pioneer en dat werkte goed.

ik moet jullie complementeren met dit top forum zoveel informatie!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je zult met dat Harman Kardon ding in de antennedraad minder last hebben van signaalverlies maar geloof me, het is echt van zeer discutabele kwaliteit. Denk maar aan een weergave die tussen FM en MG in zit, dus niet te vergelijken met CD-kwaliteit. En denk niet dat een duurdere beter is, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Bovendien durf ik wel een weddenschapje aan dat de beoogde antenneaansluitingen niet gaan passen en ook de actieve antenne misschien niet meer gaat werken afhankelijk van de lay-out van de zgn sound feeder.
De leaseclub zal ook niet blij zijn met het onderbreken van de fraaie antennekabel of je moet extra verloopkabels gaan gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik deel Gerritje's mening mbt een FM Transmitter, maar moet daarbij aantekenen dat ik een "geluidsfreak" ben.
Ook MP3's die met minder dan 256 k worden afgespeeld vind ik niet om aan te horen, meer dan "AM-geluid" is het dan niet. Bij mij is het pas OK als het 440 k is.
Maar ja, er zijn er ook heel wat die de MP3's afspelen via hun mobieltje, of via een PNA Navi met een mini-speakertje en daarmee tevreden zijn.
Als je vader daarmee kan leven en er zelfs van kan genieten, prima uiteraard :wink:

Daarnaast is er het probleem dat je de Transmitter moet afstemmen op een vrije frequentie, en dat is, al rijdend door ons druk bezette landje niet altijd even gemakkelijk.
Voorts verlies je natuurlijk de mogelijkheid om naar verkeersinfo te luisteren als je die Transmitter gebruikt.

En last but not least, als er geknutseld moet worden aan de bekabeling in de lease Scenic, tsja, dan kan daar wel een probleem zijn als je die kabels moet aanpassen.

Groet,
JW

PS Bedankt voor het compliment, we doen ons best :D
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Even iets over de Leaseclub's en de BPM heffingen incl. bijtelling en dat soort zaken.
Vaak de reden dat er buitenom de Leaseclub's naar oplossingen gezocht wordt.
Accesoires duwen de totaalprijs en de bpm etc. omhoog.
Automerken leveren auto's voor prijzen incl. accesoires om binnen bepaalde
eurie grenzen te blijven. Iets wat de werkgever (incl. auto van de zaak) vaak stelt.
Hierdoor worden de berijders min of meer gedwongen zijn hun toevlucht
te nemen tot andere oplossingen, als het maar buiten het leasebedrijf omgaat.
Immers, elke aanpassing toegevoegd aan de auto na de BPM bepaling, én via het leasebedrijf,
moet volgens de huidige regeling vermeld worden.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zekers, dat speelt mee.
Destijds werd alleen datgene dat af fabriek meegeleverd werd meegeteld voor de BPM en ook voor de bijtelling. Daar is het eea in veranderd heb ik begrepen.

Dat alles staat natuurlijk los van zaken die een berijder op zijn eigen kosten achteraf wil aanbrengen, dan telt dat bijtellingverhaal niet meer.
Maar wel geldt dan nog altijd dat de leasemaatschappij de eigenaar is van die auto, en dus op z'n minst betrokken moet worden in zaken die mogelijke aanpassingen inhouden van zijn eigendom :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Je maakt het verhaal compleet JW :) En als je ziet wat er na levering gebeurt met leaseauto's en wat dat
de berijder achteraf kost, :shock: ,uitbouw/herstel van ellende met name 8) maar we dwalen af..............

Groet!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die bijtellingsgeschiedenis zit toch wat anders in elkaar dan ik dacht, ik had begrepen dat er met de wijziging van 2005/2006 een andere invulling gegeven was aan het begip cataloguswaarde.
Echter, dit verhaal lezende http://www.gibogroep.nl/Nieuws/Nieuws/A ... fault.aspx blijkt alles toch weer zo te zijn als het al die jaren geweest is, oftewel alleen die zaken die in de catalogus voorkomen en in feite door de fabriek meegeleverd worden vallen daaronder. Zaken als een later aangebrachte trekhaak of een aftermarket Navi vallen daar niet onder.

Dat even terzijde en verduidelijking dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gertjan Brouwer
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 20:45

Bericht door Gertjan Brouwer »

om even te reageren op het bijtellingsverhaal.

DGA's(directeurgrootaandeelhouders) van de wat kleinere ondernemingen hadden/hebben er een handje van om dure middenklassers en suvs "kaal" te bestellen. en vervolgens achteraf (om de bpm te vermijden en de bijtelling laag te houden) om het meest extreme voorbeeld te geven, begin jaren 90 kwamen de mercedessen E klasse's kaal naar nederland, (ja en mercedes wist toen wat kaal was) en vervolgens werd alles van abs (ja dat kon onbegrijpelijk maar waar) tot rechterbuitenspiegel tot leren bankstel achteraf ingebouwd bij de dealer. lucratief voor de leaserijder en voor de uiteraard voor de dealer. (jullie zullen begrijpen dat dit wel om lease contructies waarbij de auto na afloop van het contract de berijder automatisch eigenaar word. het zgan. finacial lease)

maar het gebeurt uiteraard ook op veel kleinere schaal bij de operationele lease. bijvoorbeeld, oh die mooie geintergreerde radio. hmm ja past net niet binnen het budget (of wat voor reden dan ook) haal maar van de factuur betaal ik (berijder) dus zelf wel. hier komt er geen bpm en weer geen bijtelling bijkijken. (dit is dan weer het operationele leasen, de auto gaat na 4 jaar terug naar de leasemaatschapij.)

nou zou de nederlandse belastingdienst de nederlandse belastingdienst niet zijn als ze hier een stokje voor wouden steken. echter het blijven ambtenaren :wink: . het is simpelweg niet te controlleren. de extreme verhalen komen zo weinig voor dat het voor de overheid niet opweegt en tegen de baten. en de radioverhalen enzo levert de belastingdienst te weinig op.

maar goed terug over die ipod interface: als ik het dus goed begrijp, is er dus eigelijk niets wat het geluidstechnisch haalt bij een bedrade optie zoals we hadden? hmm das heel lastig maar bedankt.

wat betreft de bedrading heb ik het even bekeken was het enige waar voor geknipt moest worden de + en - maar die laat ik dan wel liggen tot dat de carkit er in komt, de rest was redelijk plug and play.

@kobus: voordat je denkt dat ik als een of andere nico zwinkels tekeer ga met schroeven en lijm in het dashboard, ikkuh niet!. maar ik heb jammer genoeg ook op mijn werk lease auto's gezien waar carkits/navigatiesystemen/telefoonhouders/etc ontzettend lomp erin geschroeft waren, soms zelfs door "erkende" inbouwstations :roll:

bedankt voor de reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Mijn ervaring, in een Espace met Carminat DVD systeem in het westen van het land is dat je met een FM transmitter een heel redelijke kwaliteit haalt en vanwege de goede instelmogelijkheden van de radio - en als je bijv. de Belkin transmitter neemt ook op de transmitter - slechts sporadisch van frequentie hoeft te wisselen. Bij rondrijden in de driehoek Almere - Utrecht - Den Haag hoef ik de radio/transmitter combi maar op 89.2 te zetten en het gaat de hele reis goed.

De kwaliteit is natuurlijk niet van CD niveau maar laten we ook heel eerlijk zijn: alleen als je stilstaat hoor je met de allerbeste installatie het geluid optimaal. bij rijden zullen er - zelfs in een Espace die erg stil is in het interieur (motor en banden hoort je niet, alleen wat windgeruis) altijd bijgeluiden zijn.

Verkeersinfo komt inderdaad niet door via de radio RDS. Natuurlijk wel gewoon via de TMC module van het Carminat systeem !!

M.a.w. ik zou het gewoon erop wagen. Zo'n ding is niet duur.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FJeRik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jun 2005 19:22

Bericht door FJeRik »

Gerritje schreef:Er kan op de systemen van de nieuwe Renaults absoluut niets worden aangesloten.
Er is op dit forum één lid actief die tevreden is met z'n FM-transmitter, ook in een Laguna. Daartegenover is er een hele trits leden die er, ook uit ervaring, van overtuigd is dat het waardeloos is.
Je moet soms of vaak je frequentie wisselen, je hebt geen verkeersinformatie meer, de kwaliteit is slecht, er is storing etc.
Dat is niet geheel waar. Ik heb een Megane Grand Tour met 16:9 kleuren navi, Informée II, en daar heb ik gewoon mijn VDO cd wisselaar (CH 0600) op aan kunnen sluiten middels de blauwe mini iso stekker.
Dan zou de Icelink er toch ook wel op werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jouw auto van na maart 2006 is, heb je een informée II systeem anders een informée I waarop in ieder geval een VDO wisselaar op kan worden aangesloten.
Maar het systeem dat jij hebt is dat met DVD of met CD's? Het DVD systeem is namelijk van Xanavi/Zenrin en daar kan voor zo ver mij bekend helemaal niets op worden aangesloten. Het CD systeem wel.
Maar, de wisselaar geeft een digitaal uitgangssignaal terwijl de iPod een analoog signaal afgeeft.
Er is op dit moment ook een icelink op de markt waarvan wordt aangetoond dat deze zonder meer op bijv VDODayton Navigatieradios is aan te sluiten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FJeRik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jun 2005 19:22

Bericht door FJeRik »

Ik heb de Informée II met cd's. Mijn Megane is van mei 2006.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja inderdaad, dan klopt het wat je zegt.
In de andere gevallen was er dus sprake van DVD systemen zoals ik hierboven beschreef.
Dat is dus helaas heel andere, japanse kost :P
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gertjan Brouwer
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2007 20:45

Bericht door Gertjan Brouwer »

dus als ik het goed begrijp zou er op die combi van ons ook zo iets aangesloten moeten kunnen worden, want wij hebben ook het cd systeem, foutje ik lees nu pas dat je het over een vdo systeem had.

in de tussentijd hebben we contact gehad met de importeur van dension icelink, en volgens hem komt er niks op de markt voor de navi van renault omdat de kosten voor het onderzoek niet opwegen tegen de baten.

maar wat is dat infopack 1 en infopack 2

Groet gertjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

dus als ik het goed begrijp zou er op die combi van ons ook zo iets aangesloten moeten kunnen worden, want wij hebben ook het cd systeem, foutje ik lees nu pas dat je het over een vdo systeem had.
Het CD systeem Informée II is van VDO Siemens! Volgens mijn informatie is daarop wel een aansluiting mogelijk.
Wat precies infopack 1 en 2 inhouden zul je even bij Renault moeten informeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 681
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 209
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679

Terug naar “Renault”