Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie systeem

Alles met betrekking tot Renault navigatie
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie systeem

Bericht door jonjon »

Ik sta op het moment een nieuwe Renault Laguna aan te schaffen, maar ik heb enkele vraagjes omtrent het Carminat Navigatie & communicatie systeem:
1) Heeft er iemand een handleiding van het systeem ter beschikking?
2) Hoe zit dat eigenlijk met de bluetooth telefoon? Ik lees hier en daar iets over 40 telefoonnummers op te slagen in het telefoonboek? Ik ga ervan uit dat je je mobiel via bluetooth verbindt met het carminat systeem & dat je als je de bluetoothverbinding tot stand hebt gebracht gewoon aan de hand van het navigatiescherm/bediening doorheen je volledige telefoonboek die zich op de telefoon bevindt kan bladeren. Net zoals je kan aflezen wie je laatst gebeld hebt, sms, ... of heb ik dit verkeerd? Ik begrijp niet waarom en waar er 40 nummers worden opgeslagen? Ga je gewoon niet telkens via bluetooth in je mobiel kijken?
3) Heeft er iemand ervaring met dit systeem in België? Komt TMC goed door? Krijgen we in België ook mooi de afritborden te zien op het navigatiescherm?
4) Is er tijdens het rijden een beperking ivm het gebruik van het systeem? Kan je tijdens het rijden van bestemming veranderen, ... ?
5) Is er de mogelijkheid flitspalen toe te voegen ?

Hartelijk dank alvast !
Hopleijk kan er iemand mij op tijd van antwoord dienen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Feitelijk zou de Reanult-dealer deze vragen volledig naar tevredenheid moeten kunnen beantwoorden. Waarschijnlijk heeft hij echter instructie van hogerhand om zo vaag mogelijk te doen over de mogelijkheden van het systeem. Dat hoort immers tot de moderne verkooptechnieken. Wee de verkoper die een goed geïnformeerde klant treft want dat wordt altijd narigheid.
Ik zou zeggen: geen of onvoldoende informatie, niet kopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Bericht door jonjon »

Gerritje schreef:Feitelijk zou de Reanult-dealer deze vragen volledig naar tevredenheid moeten kunnen beantwoorden. Waarschijnlijk heeft hij echter instructie van hogerhand om zo vaag mogelijk te doen over de mogelijkheden van het systeem. Dat hoort immers tot de moderne verkooptechnieken. Wee de verkoper die een goed geïnformeerde klant treft want dat wordt altijd narigheid.
Ik zou zeggen: geen of onvoldoende informatie, niet kopen.
Ja ik twijfel op dit moment tussen de Renault Grand Laguna en de VW Passat. Bij Renault vind ik het Carminat systeem wel uitzonderlijk mooi, maar blijkbaar zijn er links en rechts toch een aantal minputjes zoals boven omschreven in mijn vragen. Hierop had ik natuurlijk eerst graag een antwoord alvorens een beslissing te nemen. Langs de andere kant is de Passat ook een uiterst mooie wagen met zen RNS MFD DVD systeem. Ik had gewoon graag de addertjes onder het gras geweten want zou daarna niet tot de vaststelling willen komen dat het carminat systeem toch niet zo functioneel is? Heb jij ervaring met het RNS MFD systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
btbloemen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:51

Re: Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie syste

Bericht door btbloemen »

Hallo,

Ik ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Laguna met Carminat Navigatie en naar volle tevredenheid. Volgens mij is er geen ander merk met een beter / gebruiksvriendelijker systeem dan dit. Hierbij een antwoord op je vragen:

1) Ik heb een handleiding (dik boekwerk); enkel in het begin even doorgebladerd, maar het systeem is zo gebruiksvriendelijk dat ik de handleiding daarna nooit meer nodig heb gehad, ondanks de enorm vele mogelijkheden.

2) Je kunt inderdaad 40 nummers programmeren (in het systeem van de auto zelf). Ik raad je aan om er een originele carkit bij te bestellen. Alleen dan kun je met het pookje waarmee je ook de navigatie bedient door het adresboek van je simkaart (helaas niet van de telefoon zelf) bladeren via het beeldscherm van de navigatie. Werkt helemaal perfect.

3) Ook in alle buitenlanden werkt TMC perfect (met Nederlandse aanwijzingen). Ik wil nooit meer zonder! Ook in Belgie mooie afritborden (heel europa trouwens).

4) Ik kan het systeem tijdens het rijden blijven bedienen; geen probleem.

5) Voor zover ik weet kun je geen flitspalen toevoegen. Wel geven sommige TMC-zenders mobiele controles door. Je kunt wel locaties markeren en een geluid laten afspelen als je in de buurt komt. Dat heb ik gedaan bij een aantal locaties om me er aan te helpen herinneren dat daar een paal staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Re: Renault Laguna - Carminat Navigatie & communicatie systeem

Bericht door jonjon »

btbloemen schreef:Hallo,

Ik ben nu 1,5 jaar in het bezit van een Laguna met Carminat Navigatie en naar volle tevredenheid. Volgens mij is er geen ander merk met een beter / gebruiksvriendelijker systeem dan dit. Hierbij een antwoord op je vragen:

1) Ik heb een handleiding (dik boekwerk); enkel in het begin even doorgebladerd, maar het systeem is zo gebruiksvriendelijk dat ik de handleiding daarna nooit meer nodig heb gehad, ondanks de enorm vele mogelijkheden.

2) Je kunt inderdaad 40 nummers programmeren (in het systeem van de auto zelf). Ik raad je aan om er een originele carkit bij te bestellen. Alleen dan kun je met het pookje waarmee je ook de navigatie bedient door het adresboek van je simkaart (helaas niet van de telefoon zelf) bladeren via het beeldscherm van de navigatie. Werkt helemaal perfect.

3) Ook in alle buitenlanden werkt TMC perfect (met Nederlandse aanwijzingen). Ik wil nooit meer zonder! Ook in Belgie mooie afritborden (heel europa trouwens).

4) Je kunt het systeem tijdens het rijden blijven bedienen; geen probleem.

5) Voor zover ik weet kun je geen flitspalen toevoegen. Wel geven sommige TMC-zenders mobiele controles door. Je kunt wel locaties markeren en een geluid laten afspelen als je in de buurt komt. Dat heb ik gedaan bij een aantal locaties om me er aan te helpen herinneren dat daar een paal staat.
Ah ok perfect dit geeft me al heel wat meer info! Het lijkt me idd een super systeem. Enkel vind ik die telefoonoptie wel minder handig. Wou net op bluetooth overstappen om van dat geleuter van carkits af te zijn, maar natuurlijk als je maar 40 nummers kan opslaan. Bedankt alvast voor de tip. Je bedoelt daarmee de vaste carkit waarmee je ook de telefoon oplaadt?
Is er de mogelijkheid dat dit in het nieuwe systeem (diegene die nu worden meegeleverd op de Laguna) aangepast is, of wordt nog altijd hetzelfde systeem meegeleverd als jouw 1,5 jaar oude carminat? Ik heb er immers geen flauw idee van of dat ondertussen veranderd is?
Hartelijk dank nogmaals voor de duidelijke info!!! Nu ben ik al een hele stap verder. IK denk dat ik toch voor de Laguna ga opteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het VW systeem RNS MFD DVD is een Blaupunkt systeem dat wat functionaliteit betreft niet kan tippen aan het Xanavi-systeem van Aisin voor de renault (Heet daar Carminat) Het VW systeem is uiterst traag, heeft een zeer beperkt adresboek en schermopbouw gaat tergend langzaam. Volgens de duitse testers van Geo24 zit je voornamelijk naar een zandloper te kijken. Straatnamen worden nauwelijks weergegeven.
Waar het bij de Carminat om gaat zijn de beperkingen van het adresboek en de bijbehorende carkit-verplichting.

Dit moet een dealer je kunnen uitleggen, ook als de systemen net deze week veranderd zijn want dat is een kwestie van doorvragen.

Om voor mobiele flitsers te worden gewaarschuwd moet je TMC-ontvanger wel zijn afgestemd op één van de commerciële zenders. Kun je die keuze eigenlijk wel maken of gaat het erom wie het sterkste signaal geeft?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Bericht door jonjon »

Ja het zit zo ik heb een nieuwe bedrijfswagen nodig ... en vermits ik vrij veel op de baan ben en naar verschillende klanten moet is voor mij het navigatiesysteem toch ook uiterst belangrijk. Natuurlijk de wagen op zich primeert. Ik heb voor mezelf volgende twee wagens geselecteerd: vw passat en de renault laguna grand tour. Beiden prachtige wagen maar voo rmij heeft op dit moment de laguna een streepje voor. Wat is jouw ervaring met de VW touran? De 105 pk versie? Rijdt die goed of raad je iets meer pk's aan? De laguna is 115 pk en heeft dat mooie carminat systeem en als je de carkit neemt is het probleem met het adresboek ook weg.
Ik kijk alvast uit naar men nieuwe wagen .. op dit moment rijd ik met een huurwagen rond, een volvo V50 .. moet eerlijk zeggen die rijdt ook heel leuk !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb de Touran uitsluitend voor m'n plezier en ben zeer tevreden over de prestaties en eigenschappen. De 105 pk is net voldoende om in de omgeving van Luik en bij Port Bou met 3 personen met 120 km/h omhoog te gaan.
Veel meer verlang ik niet. Zou ik bedrijfsmatig moeten rijden, zou de 170 pk TDI DSG mijn voorkeur hebben.
Zou nooit een fabrieksnavigatie nemen. Altijd kiezen voor een VDO met het grootst mogelijke (klap)scherm en een C-IQ abonnement voor regelmatige updates. Een fabrieksmatige carkit of voorbereiding is het overwegen waard, maar is ook te integreren in het VDO systeem, net als een radio en video/tv unit. Alles kan perfect worden ingebouwd in de 2-DIN dashboard opening en in de stowaway-units onder de voorstoelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corsair
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2006 20:05

Bericht door corsair »

Ik rij momenteel met een Laguna grandtour van mei 2003 met nu 205.000 km op de teller. Ik sta op het punt een nieuwe laguna grandtour te kopen van de beperkte reeks "latitude". Hierin zit een carminat met cartografie verwerkt. Voor de carminat met communicatie moet ik nog 800 € bijbetalen. Ik weet niet of het de moeite loont om bij te bestellen. Wat ik wel kan zeggen dat mijn huidige laguna mij nooit in de steek heeft gelaten en eigenlijk nog steeds zeer goed loopt. Daarom heb ik ook beslist om een nieuwe laguna te kopen en niet over te schakelen op een ander merk. Dus wat betreft de auto : niet twijfelen over de aankoop, wat betreft de navigatie kan ik niet helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanboom
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2006 15:18

handleiding

Bericht door hanboom »

Kijk voor een handleiding van een vergelijkbaar systeem eens op http://www.nissantechinfo.com/nissan/de ... t%5Fid=113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 950
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1631
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2220
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 575
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1074
  • Carminat SH1 pijltjes navigatie firmware beschadigd?
    door Morris » 08 mar 2017 10:45 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 547
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1844

Terug naar “Renault”