Renault Laguna Carminat 2007

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Adriaan_
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 19:03

Renault Laguna Carminat 2007

Bericht door Adriaan_ »

Hallo forumlezers,

Na heel veel zoeken op het internet heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden, maar heb goede hoop op dit forum:)

Ik krijg binnenkort een nieuwe Laguna met het Carminat (dvd) systeem. Als optie wilde ik ook graag de cradle voor handsfree bellen en dan heb je ook gelijk alle mogelijkheden van het carminat-systeem, zoals door je telefoonboek (van je telefoon dus) bladeren, nummers op het display van diegene die je belt, sms lezen enz. enz.

Het blijkt echter dat renault deze cradle-optie niet meer ondersteunt en via hun dus ook niet meer leverbaar is sinds begin dit jaar. Ik vind dit erg jammer want ik zit en bel veel vanuit de auto.
Dat renault dit niet meer ondersteunt wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet meer mogelijk is:)
Ik heb dus de volgende vragen:
Welke interface heb ik nodig om de telefoon aan te sluiten?
Kan op deze interface de kabel aangesloten worden die ik nu voor mijn huidige carkit gebruik ( nokia ck-7w)
Hoe de interface op het systeem aan te sluiten? eventueel kleurcode o.i.d.
Of heb ik gewoon dikke pech en moet ik het met de bluetooth doen die het carminatsysteem wel heeft en een autolader voor mijn telefoon kopen.

Oja mijn telefoon is een Nokia E50, welke een pop-port aansluiting heeft zoals ook de 6111, 6230(i),6233, enz

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Om een lang verhaal kort te maken: Op de nieuwe Carminat DVD systemen kun je helemaal niets meer aansluiten.
Geen Video, geen MP3 geen Carkit. Op deze wijze is nl een auto logistiek eenvoudiger en stukken goedkoper te produceren.
Voor eventuele op- en aanmerkingen gelieve u zich te wenden tot Renault, Createur d'imposibilitées.
Of heb ik gewoon dikke pech en moet ik het met de bluetooth doen die het carminatsysteem wel heeft en een autolader voor mijn telefoon kopen.
Dit is inderdaad je enige optie, en feitelijk ook de enige van deze tijd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Adriaan_
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 19:03

Bericht door Adriaan_ »

Bedankt voor je snelle antwoord!

Het is niet datgene wat ik graag had gehoord maarja het is niet anders.

Hopelijk kan het systeem dan naam en/of nummerherkenning uit de telefoon halen zodat je iig op het display ziet wie er belt en anders moeten we toch maar weer een extra houder in de auto maken zodat je toch kan bellen, immers telefoon vasthouden is ook verboden, ook al bel je met bluetooth.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

zodat je iig op het display ziet wie er belt
Hoewel het een prachtige voorziening is, heb je er geen fluit aan als zo direct iedereen z'n nummerherkenning uit zet.
Ik vind dit persoonlijk dus een non-argument, want we hebben het ruim honderd jaar gedaan zonder deze faciliteit en riepen toen gewoon hallo ipv dag Kees! Voor het kiezen van een nummer is zo'n groot display, mits touchscreen, wel handig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
philippepaquay
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2007 15:17

Renault Laguna Carminat 2007

Bericht door philippepaquay »

De meeste navigatie systemen van Renault ondersteunen bluetooth dus geen probleem om een GSM aan te sluiten. Voor bijna alle navigatie systemen bestaat er een ipod aansluiting. Deze kan dan verbonden worden met de AIX ingang van uw navigatie systeem. Zie uw Renault dealer of een goede hifi installateur. Deze AUX moet meestal ge-activeerd worden. Dit gedaan door de gebruiker zelf worden gedaan. Indien je geen AUX ingang vrij hebt dan kunnen ze bevoorbeeld een ingang (van de CD bijvoorbeeld als AUX gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De door jou bedoelde aansluitingen zijn uitsluitend mogelijk bij de CD systemen.
De van Xanavi afkomstige DVD systemen kennen deze mogelijkheid niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 684
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 575
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 700

Terug naar “Renault”