Laguna 2000 Caminat navigatie DVD input

Alles met betrekking tot Renault navigatie
mirsanpt1
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:38

Laguna 2000 Caminat navigatie DVD input

Bericht door mirsanpt1 »

Hallo,

Recentelijk heb ik een Renault Laguna uit 2000 (Millenium model) aangeschaft Dit is het laatste model oude type laguna.
In dit model zit standaard een Carminat navigatie systeem. De navigatie computer hangt aan de onderkant van het dashboard kastje en de monitor zit op de plaats waar het klokje normaal zit. Als bediening zit er bij de radio een draaiknop.
Ik heb hier al het een en ander over gelezen en het schijnt een navigatie systeem op basis van de oude Philips Carin 520 te zijn. Die met de ronde monitor aansluitingen. Ergens las ik ook dat er speciale software op staat die samenwerkt met de boardcomputer van de Laguna of zo.
Nu mijn vraag. Ik wil graag de monitor in het dashboard gebruiken als DVD monitor. Hiervoor heb ik zo'n kastje op de kop weten te tikken (speciaal voor de carin 520) die je tussen de monitor kabel zet. Je kan dan middels een schakeldraad kiezen voor de dvd of de navigatie. Ik weet dat de monitor alleen NTSC aan kan overigens. Ik weet ook dat een normale monitor een video in heeft (zie een van de downloads hoe je een video signaal op een carin monitor zet). Echter bij mij gebeurd er niets op de monitor.. niet eens een flikkering of zo..Navigatie blijft gewoon zichtbaar..
Dus heb ik een aantal vragen:
Is de kabel pin layout van een carminat dezelfde als die van de Carin 520?
Is de monitor in de laguna een uitgekleede carin 520 monitor of is het een compleet andere waarin bijvoorbeeld geen video in pin zit. (Als ik hem open maak zie ik ook niets van een IR oog of zo)
Kan ik een normale Carin monitor (ronde aansluiting) op de carminat aansluiten?

En de laatste vraag stel dat het toch een compleet dedicated systeem is.. kan ik die er uit halen en een 520 of vergelijkbaar ervoor in de plaats zetten (ik bedoel dan kan je alle aansluitingen hergebruiken oftewel klik en play (pray)

Bedankt alvast


PS geweldig forum
)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je in je systeem even kijken welke HW en SW versie dit precies zijn? Vind je bij "Instellingen".

Het feit dat de Navi bediend wordt via de knoppen van de radio wijst wel op een specifieke uitvoering, met een geheel eigen SW. Zoiets had de Range Rover ook, als ik me goed herinner.

Groet,
JW

PS Bedankt voor het compliment :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je even op de site van www.navco.nl kijkt kom je er gauw achter dat je speciaal voor Renault bestemde videointerfaces hebt. Een andere gaat naar mijn weten niet werken. Het lijkt wel op VDODayton of Carin maar is het niet!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mirsanpt1
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:38

Bericht door mirsanpt1 »

JW schreef:Kun je in je systeem even kijken welke HW en SW versie dit precies zijn? Vind je bij "Instellingen".

Het feit dat de Navi bediend wordt via de knoppen van de radio wijst wel op een specifieke uitvoering, met een geheel eigen SW. Zoiets had de Range Rover ook, als ik me goed herinner.

Groet,
JW

PS Bedankt voor het compliment :wink:
Hierbij de gegevens

Serienummer 22SY58/62
HW 0209
SW 0250
Prod Week 34
Prod Maand 00

De monitor heeft de volgende info achterop:

Renault
77 00 423 381

SAGEM 21648249-0-

AW 1028 023152 173/0

Rechtsboven zit de ronde aansluiting

In het midden nog een aansluiting die, na wat testen, blijkt te zijn voor het feller en minder fel zetten van de backlight

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mirsanpt1
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:38

Bericht door mirsanpt1 »

Gerritje schreef:Als je even op de site van www.navco.nl kijkt kom je er gauw achter dat je speciaal voor Renault bestemde videointerfaces hebt. Een andere gaat naar mijn weten niet werken. Het lijkt wel op VDODayton of Carin maar is het niet!
Bedankt voor de Tip... maar daar had ik reeds contact mee gehad ...NAVCO was de eerste die ik belde nadat ik de Laguna aan had geschaft, Ze hebben inderdaad allemaal Renault Carminat interfaces maar die zijn alleen voor de latere serie (Die op de VDO hardware zijn gebasseerd, Die hebben ook rechthoekige monitor kabels) Die zitten in de Nieuwe type laguna's.. Ik heb een oude type Laguna met daarin dus nog de op de Philips Carin 520 Gebasseerde Navigatie..
Navco had daar geen interface voor..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er bij jou onder Instellingen ergens nog een keuzescherm is voor Videoconfiguratei, zul je daar moeten aangeven dat er een videointerface is aangesloten. Hoe je eventueel de zaak dan daar op overschakelt is me een raadsel. Bij Carin/VDO gebeurt dat dmv de afstandsbediening maar bij deze antieke Renault/Carin?????
Overigens, als de monitor alleen NTSC aan zou kunnen is het hele verhaaltje nu al afgelopen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mirsanpt1
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2007 11:38

Bericht door mirsanpt1 »

Onder de genoemde instellingen is GEEN optie te vinden om een externe video input aan te zetten of zo helaas..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan ben je in dit geval uitgepraat. :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 940
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1301
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1074
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 722
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676

Terug naar “Renault”