Gebruik verschillende versies V27 en V28

Alles met betrekking tot Renault navigatie
basslijkhuis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2008 22:52

Gebruik verschillende versies V27 en V28

Bericht door basslijkhuis »

In hoeverre is het mogelijk te wisselen tussen verschillende versies van de DVD's. Ik kan namelijk binnenkort een DVD van v28 lenen om te kijken wat de verbeteringen zijn en te kijken in hoeverre de updates hun geld waard zijn.

Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om op deze manier te "experimenteren". Wat gebeurt er precies bij een update? Wordt de systeemsoftware ook aangepast, en kan deze weer terug worden aangepast naar een oudere DVD wanneer je je oude DVD weer wilt gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen enkel probleem. Upgrade en downgrade gaan automatisch
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
basslijkhuis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2008 22:52

Bericht door basslijkhuis »

En hoe zit het nu met upgrades van het systeem. Ik lees nog wel eens dat het geluid van de telefoon te verbeteren is door hem op maximaal uit te zetten.
Ook lees ik wel van flinke verbeteringen na een softwareupdate. Wordt zo'n softwareupdate ook uitgevoerd bij aanschaf van een nieuwe DVD (bijv v28) of dit iets compleet anders en kan alleen een dealer deze updates doen?

Zijn er mensen die ervaring hebben bij het vervangen van de microfoon, of eventueel aansluiten van een nieuwe microfoon op de bestaande bedradaing? Het betreft een laguna tech line uit 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

mbt telefoon: gewoon de dealer bellen. Renault heeft voor diverse modellen en bijbehorende carminat bluetooth communicatiesystemen documentatie in het systeem staan mbt het optimaliseren van geluid, aanbrengen van externe microfoon (de standaard microfoon is qua sensitiviteit erg sterk maar minder op ruisonderdrukking) en beste telefoon/systeemconfiguraties.

ik rijd een espace en daar is de tip om in het settings menu bij telefoon het uitgaand volume op 2 streepjes te zetten. In relatie tot laguna en megane/scenic lees ik op div fora dat dit op max zou moeten staan...., vandaar mijn tip om dit gewoon bij de dealer te laten checken.

wisselen DVD/CD is geen probleem overigens, ik heb dat met de versies V27 en V26 ook gedaan om de wijzigingen vast te stellen.

overigens mag ik morgen de nieuwe V28 gratis bij de dealer ophalen tgv bij aanschaf van mijn auto gemaakte afspraken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Botter schreef: ...overigens mag ik morgen de nieuwe V28 gratis bij de dealer ophalen tgv bij aanschaf van mijn auto gemaakte afspraken.
Goeie zaak, zó zou het altijd moeten gaan :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is al eerder over geschreven maar vanuit Renault Nederland bestaat er een rondschrijven aan de dealers dat binnen, naar ik meen, 3 maanden na aanschaf van de auto, de meegeleverde software gratis omgeruild kan worden tegen een in de tussentijds verschenen update.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

zowel de laguna techline van Bas als mijn espace zijn van ruim meer dan drie maanden oud blijkt uit onze postings.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JeV
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2008 11:23

Bericht door JeV »

Gerritje schreef:Er is al eerder over geschreven maar vanuit Renault Nederland bestaat er een rondschrijven aan de dealers dat binnen, naar ik meen, 3 maanden na aanschaf van de auto, de meegeleverde software gratis omgeruild kan worden tegen een in de tussentijds verschenen update.
Dat betwijfel ik. Ik heb afgelopen week door tussenkomst van de leasemaatschappij uiteindelijk een v28 Benelux cd gekregen, 2 maanden na levering. De dealer was het niet van plan en wist ook niks van afspraken met Renault NL.

Maargoed, ik heb een update. Veel gelukkiger word ik er niet van. Ik heb nog geen enkel verschil gevonden. Nieuwbouwwijken, nieuwe rotondes... zijn nog steeds niet bekend. Hoeveel achter loopt het kaartmateriaal? De goedkoopste tomtom is actueler! (en nog goedkoper dan 1 cd)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of je twijfelt of niet: Je zit wel in het verkeerde onderwerp aangezien het hier ging over de DVD versie die tevens systeemsoftware bevat.

Evengoed is het zo dat de koper van de auto dit recht kan doen gelden. Of de dealer nu beweert het te weten of niet!
Dat jij zelf geen verschillen constateert tov de vorige versie kan heel goed. Als spiksplinternieuw lid heb je natuurlijk nog lang niet de tijd gehad om alles door te lezen mbt logistiek van kaarten maken. Dan had je deze opmerking ongetwijfeld anders geformuleerd.
De vergelijking met TomTom gaat natuurlijk volkomen mank. Daar gebruikt men kaarten van TeleAtlas en over de betrouwbaarheid daarvan zijn ook meerdere meningen mogelijk. Zeker is wel dat sommige situaties bij TA wel en bij NT niet zijn opgenomen in een bepaalde update maar andersom evenzeer. In ieder geval kent TA heel veel wegen waar je niet eens met een auto kunt komen, met alle gevolgen vandien.
Maar je kunt wel degelijk met de V28 over de A73 bij Venlo terwijl dit met de V27 niet mogelijk was. En ik kan je tientallen voorbeelden geven van situaties bij mij in de buurt die wel degelijk zijn meegenomen in deze versie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

ik heb de V28 nu bijna een maand en ben al op meerder op voor mij cruciale punten de goede aanpassingen tegengekomen. En zoals Gerritje al stelde: de A73 staat er nu volledig op. Dus wat mij betreft is de V28 zeker een verbetering tov de V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschillende problemen Kenwood DNX5210BT
    door chili123 » 04 mar 2015 16:52 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1102

Terug naar “Renault”