CD-wisselaar voor Megane Sedan

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Ronald_VR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2007 12:15

CD-wisselaar voor Megane Sedan

Bericht door Ronald_VR »

Ik zoek voor mijn auto een CD wissellaar met MP3.
Bij Renault verkopen ze deze: Sony X-PLOD & VDO CHM604-MP3
Deze zouden compatibel zijn met de standaard auto radio.

Indien ik deze nu zou aanschaffen bij een andere winkel dan Renault, zijn deze dan ook zo aan te sluiten of heb ik dan wat extra's nodig?
Ik wil deze ook kunnen bedienen aan het stuur, en de informatie van de MP3 files zou ik ook graag willen zien op het display.
Megane Sedan van 2005 (december) met Carminat Navigatie - CD en kleurenscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of deze vraag op dit forum thuis hoort vind ik lastig te beoordelen want ik zie niet onmiddellijk het verband met navigatie. Je vermeldt voor het gemak maar even niet welk type radio/navigatie en in welke Megane van welk jaar deze zit.

De beide wisselaars kun je natuurlijk ook ergens anders kopen dan bij Renault. Het zijn standaard typen.
Heb je de garantie van Renault dat deze typen bij jouw systeem gaan functioneren? En of je stuurwielbediening gaat functioneren kan uitsluitend Renault jou vertellen. Hoewel, ze zijn tot nog toe niet bijzonder sterk geweest in het kunnen uitleggen van de diverse mogelijkheden op radio/navigatie-gebied.
De wens/vereiste van songtitels in het display is iets dat kennelijk zeer persoonlijk is. Ik kom dat steeds tegen en het ziet er ook buitengewoon aardig uit. Persoonlijk vind ik het van nul of generlei waarde en zou daar bij de aanschaf van apparatuur geen halszaak van willen maken. Anderen kunnen niet leven zonder deze gegevens.
Of het verstandig is heden ten dage nog een wisselaar te kopen is een geheel ander verhaal. Ik zou daar geen cent meer aan uitgeven. Alles wat beweegt, gaat ook een keer kapot. en meestal voortijdig, zegt Murphy. Bovendien investeer je hiermee in "yesterday's technology" en dat is nooit verstandig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald_VR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2007 12:15

Bericht door Ronald_VR »

Beide toestellen ondersteunen de ID3 tag, maar of ze het doorsturen naar de autoradio en deze dan laat zien op het autodisplay?
En wat betreft de info in de mp3 file, daar mijn eigen radio geen display heeft vindt ik het toch wel belangrijk dat er wel visuele informatie beschikbaar is.
Of deze vraag op dit forum thuis hoort vind ik lastig te beoordelen want ik zie niet onmiddellijk het verband met navigatie.
Zie ook Welke CD-wisselaar
en Welke cd wisselaar? 2004 scenic 1.5Dci
Dit heb ik op deze forum gevonden.

Signature aangepast en ingeschakelt
Megane Sedan van 2005 (december) met Carminat Navigatie - CD en kleurenscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Fijn, zo komen we ergens.
Je hebt een OEM VDO Siemens navigatiesysteem dat vergelijkbaar is met de VDO Dayton MS5000.
Er is, en dat zal je tegenvallen, mij nog geen enkele manier bekend waarop jij op je display te zien kunt krijgen wat er op de wisselaar wordt afgespeeld.
Voorzover mij bekend is er zelfs niets anders zomaar op aan te sluiten. Zeker voor de Sony zou al een speciale extra adapter nodig zijn en via deze analoge signalen kun je geen ID3 tags doorsturen naar je systeem.
Weet je zeker dat de VDO er zo maar op gaat passen? En dan nog, er komt uit deze speler een analoog signaal waar een volgend apparaat ook geen ID3 tags uit kan halen omdat ze er niet in zitten.
wel belangrijk dat er wel visuele informatie beschikbaar is.
Wat moet een mens trouwens met die informatie :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald_VR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2007 12:15

Bericht door Ronald_VR »

Volgens dit document, tweede blz. laatste kolom zou dit mogelijk zijn. (aansluiten dus)

En hoe zou het zitten met de bediening aan het stuur? Ik zou toch een song vooruit of achteruit kunnen kiezen? Of een volledige cd? Er kunne er 6 in, dan zou het toch mogelijk zijn om deze te kunnen selecteren?

En wat betreft de informatie van de wisselaar, als ik mijn radio-cd gebruik en het navigatiesysteem staat op, dan zie ik op het kleurenscherm ook de informatie van de radio-cd speler. Dus bij radio, de zendernaam (bij rds natuurlijk) of de frequentie en bij verkeersinformatie, komt er Traffic op te staan, en dit tegelijkertijd op het display tussen de meters. Indien ik een cd afspeel komt er de tracknummer op te staan, spijtig geen cd-text daar deze cd dit niet ondersteunt.

Hier staat wat meer info over de wisselaar van VDO:
VDO CHM604-MP3
Megane Sedan van 2005 (december) met Carminat Navigatie - CD en kleurenscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit is precies wat ik bedoel:
Het weergeven van andere informatie dan de tracknummers of het nummer 1-6 van de CD's is niet mogelijk.
Of de stuurwielbediening gaat werken hangt volledig af van de "taal" die er gesproken wordt icm de wisselaar.
Als je deze kunt bedienen via je radiobedieningspaneel en de stuurwielbediening is origineel, zou je ook de wisselaar met de stuurwielbediening moeten kunnen aansturen.

Aangezien je zelf een link geeft naar Navco zou ik je willen voorstellen om deze zelf eens te bellen. Die weet er veel meer van.

ID3 tags kun je wel uit je hoofd zetten vrees ik.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald_VR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2007 12:15

Bericht door Ronald_VR »

Zal ik zeker doen, en voor die ID3 tags tja indien dat niet gaat, dan zal ik er mee moeten leven of een volledig nieuw systeem (laten) inplaatsen.
Megane Sedan van 2005 (december) met Carminat Navigatie - CD en kleurenscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat volledig nieuwe systeem kun je wel uit je hoofd zetten: er past noch mechanisch noch elektronisch enig ander systeem in. Tot in lengte van dagen zul je het hiermee moeten doen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ronald_VR
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2007 12:15

Bericht door Ronald_VR »

Of ne nieuwe auto :mrgreen:

Maar da zal nog wel ff duren :speechless:
Megane Sedan van 2005 (december) met Carminat Navigatie - CD en kleurenscherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
FJeRik
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jun 2005 19:22

Bericht door FJeRik »

ID3 tag kun je vergeten, wordt niet ondersteund door de Renault radio's. Een VDO wisselaar kun je zonder problemen aansluiten, en deze kan ook bediend worden met de stuurwielbediening. (ik heb het zelf ook in mijn Megane GT van mei 2006).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 262
  • Gratis MS4200RS + 6 CD wisselaar + toebehoren
    door majo » 18 mei 2016 17:16 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 1
    Weergaves: 693

Terug naar “Renault”