CD Langues / Taal CD NAV5 Versie 2.5

Alles met betrekking tot Renault navigatie
EWG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2008 00:13

CD Langues / Taal CD NAV5 Versie 2.5

Bericht door EWG »

Mijn Taal CD is gebroken. Met deze CD kan ik de taal van mijn Carminat navigatiesysteem instellen maar ook andere functies kan wijzigen. Wie heeft er een ander exemplaar voor mij?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.gps-carminat.com/fr/data/CD% ... rsions.rar

Hier kun je de image van de cd downloaden, op cd branden en gebruiken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EWG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2008 00:13

Bericht door EWG »

Hartelijk dank voor de tip. Helaas moet ik constateren dat deze CD niet wordt geaccepteerd door het systeem. Is er een alternatief?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.gps-carminat.com/fr/cni1_maj_software.php

Ze staan er allemaal maar je moet eerst even uitzoekn welke voor jouw systeem is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EWG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2008 00:13

Bericht door EWG »

Weet ik, en ik heb volgens mij de juiste gedownload. Misschien moet ik het contact aanzetten, maar dat schijnt risico's met zich mee te brengen. Wellicht aan het begin van een lange reis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alles wat je uitvoert aan update van je navigatie moet worden gedaan met de motor stationair draaiend
Pour faire la mise à jour il vous suffit d'éjecter le CD cartographique avec le bouton eject puis d'insérer le CD langue et de suivre les instructions à l'écran.
Je hoeft alleen de kaart cd eruit te halen en de systeem cd er in te doen. DIt geldt voor een update.
Jij wilt alleen de taal veranderen en dat doe je in het instellingenmenu. Taal selecteren die je wilt wijzigen of vervangen en dan wordt er om de taal cd gevraagd.
Met deze cd kun je geen andere functies veranderen en in je systeem zelf ook niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EWG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2008 00:13

Bericht door EWG »

Dat heb ik inmiddels door. Maar om een of andere reden wordt de CD niet geaccepteerd. Bij het aanzetten van het contact CD gewisseld en vervolgens"navigatie" geselecteerd, maar na 10 seconden wordt de CD eruit geworpen en geeft het systeem aan dat er geen CD in de lezer aanwezig is. Op de CD staat echter weldegelijk het NAV5 All Versions bestand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

EWG schreef:Maar om een of andere reden wordt de CD niet geaccepteerd.
CD moet je wel op de laagste snelheid branden, geeft de minste kans op fouten.

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben bang dat je dan de grootste fout hebt gemaakt die er is!
Het bestand dat je hebt gedownload moet je dus niet als data naar een cd schrijven. Het is een zgn image en die moet je openen met een brandprogramma zoals Nero of Imgburn. Daarna krijg je een CD die alle deelbestanden bevat maar die je niet eens kunt lezen in een windows computer
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EWG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 dec 2008 00:13

Bericht door EWG »

Of het dé grootste fout is, waag ik te betwijfelen. Feit is dat de boel nu goed gebrand en geïnstalleerd is. Oefenig baart kunst! Fijn dat ik geholpen ben. Dank voor de assistentie. Nu kijken wat de verschillen/verbeteringen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

EWG schreef:Of het dé grootste fout is, waag ik te betwijfelen. Feit is dat de boel nu goed gebrand en geïnstalleerd is. Oefenig baart kunst! Fijn dat ik geholpen ben. Dank voor de assistentie. Nu kijken wat de verschillen/verbeteringen zijn.
Op dit vlak zit het er wel heeeeeeeel dicht tegenaan :wink:
Maar mooi dat het nu wel gelukt is, we zijn benieuwd naar je ervaringen hiermee.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niek05
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06

taal

Bericht door Niek05 »

Hallo,

ik heb gisteren de update gedaan van het OS systeem omdat ik nu een duits sprekende dame heb. Ik had begrepen dat door deze update uit te voeren:

CSB nummer: 4.32 (Vanaf mei 2004)
Oorsprongkelijk sw-nummer: 0500
Huidige sw-nummer versie: 0530
Updatemogelijkheid: NAV6 v2 language cd

dat ik dan de nederlandse taal kon kiezen, maar helaas...na de update vraagt hij de language cd...
Zie ik hier iets over het hoofd?

thanx mensen voor eventuele moeite.

En oh ja...in mijn laguna van bouwjaar 12/2001 die ik in Duitsland heb gekocht, bestaat ook nog iets als de SPRACHSYNTHESIZER en die is ook duits...heeft toevallig iemand een idee of je dat kan veranderen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

dat ik dan de nederlandse taal kon kiezen, maar helaas...na de update vraagt hij de language cd...
Dit klopt precies


Als jouw systeem de cd heeft geaccepteerd en inderdaad de update heeft uitgevoerd betekent dit dat je in ieder geval een juiste cd versie hebt.
De schermteksten voor alle talen vind je in V_3\Rii\0101\Rnt_i5\app_sw\usw_modules
Op die schcijf staan in de map VOICES ook alle spraakfiles.
Dus misschien dat er iets niet correct is aan jouw update cd. Een aparte Language CD bestaat niet (meer) Dit is alleen maar een van overgebleven teksten van de oorspronkelijke (CARIN) besturingssoftware toen er inderdaad een aparte taal cd bestond.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je zelf een vergissing maakt in de procedure om de taal te wijzigen.

Om de taal te wijzigen ga je naar "Einstellungen" en "Sprache" en kies je voor " Andere Sprache"
Hierna volg je de aanwijzingen op het scherm. Pas als daarom wordt gevraagd dien je de cd met systeemsoftware te laden. De vraag naar de Language CD dien je dus te interpreteren als de CD die je hebt gebruikt voor de update


Dit is de officiële instructie van Renault (De "Engelse" tekst is van Renault zelf)

Updated of the software of your system "Carminat Informed Navigation"
Warning: Do not cut the contact during l?operation. Do not start during l?operation. Do not make this update software while rolling. If CD-Rom is ejected in phase of loading, cleans it with precaution and again inserts it in the reader. The system will set out again automatically. L?opération of update of the software of your system lasts approximately 5 minutes. We advise you to follow scrupulously the indications below:
  1. Insert your key or your badge (according to your vehicle) and switch on so that the indicators of the dashboard are lit, but without starting the engine. This position will not have to be modified before the end of l?operation.
  2. Select "OK" on l'écran d'accueil of your system Carminat Navigation Informed.
  3. Select "Navigation" in the principal menu.
  4. Eject cartographic CD-Rom while pressing on the key d'éjection located on the frontage of the reader being located like such according to your vehicle: Laguna II, Vel Satis, Space, Avantime, Traffic in the glove compartment: Mégane II: in the trunk of your vehicle, on the line (remove the mask): CLIO, Mégane I (except Scénic): in the trunk of your vehicle, on the left (remove the mask): Scénic: under the seat before right (to open limps of arrangement).
  5. Insert in the reader CD-Rom entitled "CD Languages Nav5 all poured "joint with this mail.
  6. After detection of CD-Rom (this operation lasts a few seconds), the system proposes to you to charge a new version of software. Does L'écran post the following question "To charge you software? ".
  7. Select "Yes" if the current version of the software and the new version are different (1).
  8. A message d'attente s?affiche then during approximately 15 seconds, then l'écran becomes black. After ten seconds, the system indicates qu'il will spend day the software ("The installation program will update your system"). Have patience approximately 2 minutes. A bar of loading s'affiche then. It makes it possible to visualize the progression of the loading of the software. If the bar of loading remains full during several seconds, you do not worry, the process continues.
  9. Does once the loading finished the system eject "CD Languages automatically? Nav5 all poured ". Withdraw it.
  10. The system indicates qu?il then goes réinitialiser ("The system will reboot now"). L'écran becomes black, then the Renault logo appears and the system posts small Navigation "Navigations".
  11. The update of the system is now finished. You can reintegrate cartographic CD-Rom in the reader of CD-Rom.
  12. You will have henceforth to use CD-Rom "CD Languages? Nav5 all poured "in the place of your old CD Languages to charge of new languages in your system.
  13. In the event of problem contact your Renault dealer.
  14. (1) If the versions software are identical, select "Not": your system has already the good version software and the update n'est not necessary.
  15. Does the system eject "CD Languages automatically? Nav5 all poured ". Withdraw it and give cartographic CD-Rom in the reader of CD-Rom.
  16. Code diagnosis "Carminat Navigation Informed": 4112
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niek05
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06

gelukt

Bericht door Niek05 »

ja hoor, nog eens opnieuw gebrand en toen deed ie het. Nu alleen nog die Duitse stem als er foutmeldingen zijn in de Laguna...iemand enig idee? Op bezoek bij de (dure) Renault dealer?

thanx Gerrit,

Nieko

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die Duitse foutmeldingen kun je alleen bij de dealer laten veranderen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie taal instellen
    door martijne » 21 feb 2015 17:54 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1951
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 718
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 603
  • Hoe de versie van navigatie terug vinden?
    door Highsky » 12 mei 2014 11:11 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 703
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2167
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 654
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1411

Terug naar “Renault”