carminat weg kwijt

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat een andere auto makkelijker is :wink:
Ik zou gaan overwegen om een API 4 te monteren om een echte schone puls te krijgen. Of dat ook in jouw auto makkelijk te monteren is vraag ik me af. Er moet iets gruweljk mis zijn met de autoelektronica want het zou gewoon goed moeten kunnen werken af fabriek. Laat de dealer waar je hem hebt gekocht (garantie?) gewoon lekker opknappen. Maar wederom, frane auto's en elektronica worden nooit vrienden.
Overigens is aantal satellieten toch niet af te lezen bij dit systeem? Als er 3D(3 dimensionaal) wordt weergegeven betekent dit dat er minimaal 4 worden ontvangen. Geen enkele reden tot zorg
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marijke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:31

carminat kleurenscherm scenic 2002 wie heeft het zelfde

Bericht door marijke »

Hallo

is hier ook nog iemand die het zelfde systeem heeft scenic 2002 kleuren scherm

zou graag wat instellingen willen vergelijken

mijn systeem nog niet ok onder het rijden nog steeds negatief en positief pulsen .

richting veranderd ook steeds van D naar R

heb van alles gecontroleerd maar kom nog niet verder .

teld van 1000mtr naar 800mtr dan 500mtr dan weer 700mtr in willekeurige volgorde

kan ik de boel omzeilen dus rechtstreeks ergen een puls weg halen (tellerklok mischien ?

groeten mw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchgixxer
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:23

Bericht door Dutchgixxer »

Wanneer jouw GPS maar 3 sateliten kan ontvangen is er iets mis met de ontvangst. De GPS moet er minimaal 4 ontvangen en een fix hebben. Als dit niet het geval is kan het satnav systeem niet werken.
Het schijnbaar niet aanwezig zijn van deadreckoning pulsen doet er minder toe. Het uitlezen van de pulsen word alleen gebruikt wanneer voor kort duur het GPS signaal wegvalt zoals in tunnels.
Met goede sateliet ontvangs moet het systeem werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum en dank voor je bijdrage waar helaas minder van klopt dan je bedoelt te zeggen en daarmee in tegenspraak is met de huidige stand van zaken. Misleidende informatie dus :wink:
  • Elk vast ingebouwd navigatiesysteem navigeert voor 95% uitsluitend op gegevens over afgelegde weg en hoekverdraaiing en controleert dit adh van kaartgegevens en in geval van twijfel of onbekendheid adh van GPS posities.
  • Voor het verkrijgen van een fix zijn 3 of meer satellieten noodzakelijk afhankelijk van de constellatie. Je hebt minimaal 4 satellieten nodig voor een 3d fix
  • Het Carminat systeem waarvan hier sprake is geeft alleen aan of er 3 of meer satellieten worden gevonden. Als daar dus staat >3 is de ontvangst goed en een positie bekend
  • Er zijn systemen, waaronder de oude Carminat die vrijwel of volkomen dienst weigeren op het moment dat er geen pulsinformatie binnenkomt. Sommige Carin systemen en MFD's zijn hier ook berucht om
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

@Dutchgixxer:

Je hebt recht op positieve en constructieve reacties omdat je vanuit jouw optiek/kennis en ervaring een bijdrage levert aan het forum. Om die reden wil ik even reageren op jouw posting.

Jouw verhaal klopt voor de modernere - en dan bedoel ik de systemen met snellere processoren - navigatiesystemen. Het Carminat systeem in mijn auto is er een met de nieuwste technologie aan boord. Dat systeem maakt zoveel mogelijk (en dan bedoel ik echt met kleine tussenpozen) gebruik van de satellieten en heeft de technieken zoals snelheid(puls)/hoek (gyro)/map-matching eigenlijk niet meer nodig anders dan op plaatsen waar satelliet ontvangst moeilijk of onmogelijk is.

De oude Carminat systemen - gebaseerd op VDO en Becker technologie - hebben beduidend minder snelle processoren aan boord en maken om die reden gebruik van de genoemde snelheid/hoek/map-matching mogelijkheden om de 'verbeterde gis' voor jouw positie te berekenen. Deze 'verouderde' technologie is er ook de oorzaak van dat zaken zoals 3D weergave op die oude systemen onmogelijk is.

De steller van dit draadje op het forum is eigenaar van een ouder Carminat systeem en jouw opmerkingen zijn in dat verband dus niet helemaal in lijn met het onderwerp van deze discussie.

Overigens: jouw stelling dat er min 4 satellieten nodig zijn voor een fix is niet geheel correct. Bij 2 satellieten is er ook sprake van een fix maar de positiebepaling is dan niet nauwkeurig genoeg. Bij 3 satellieten is dat probleem in principe opgelost (driehoekspeiling) en bij 4 en meer satellieten is 3D-positiebepaling mogelijk.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

GijsH schreef:@Dutchgixxer:

Je hebt recht op positieve en constructieve reacties omdat je vanuit jouw optiek/kennis en ervaring een bijdrage levert aan het forum. Om die reden wil ik even reageren op jouw posting.

Jouw verhaal klopt voor de modernere - en dan bedoel ik de systemen met snellere processoren - navigatiesystemen. Het Carminat systeem in mijn auto is er een met de nieuwste technologie aan boord. Dat systeem maakt zoveel mogelijk (en dan bedoel ik echt met kleine tussenpozen) gebruik van de satellieten en heeft de technieken zoals snelheid(puls)/hoek (gyro)/map-matching eigenlijk niet meer nodig anders dan op plaatsen waar satelliet ontvangst moeilijk of onmogelijk is.

De oude Carminat systemen - gebaseerd op VDO en Becker technologie - hebben beduidend minder snelle processoren aan boord en maken om die reden gebruik van de genoemde snelheid/hoek/map-matching mogelijkheden om de 'verbeterde gis' voor jouw positie te berekenen. Deze 'verouderde' technologie is er ook de oorzaak van dat zaken zoals 3D weergave op die oude systemen onmogelijk is.

De steller van dit draadje op het forum is eigenaar van een ouder Carminat systeem en jouw opmerkingen zijn in dat verband dus niet helemaal in lijn met het onderwerp van deze discussie.

Overigens: jouw stelling dat er min 4 satellieten nodig zijn voor een fix is niet geheel correct. Bij 2 satellieten is er ook sprake van een fix maar de positiebepaling is dan niet nauwkeurig genoeg. Bij 3 satellieten is dat probleem in principe opgelost (driehoekspeiling) en bij 4 en meer satellieten is 3D-positiebepaling mogelijk.

Groet,
Gijs
En bij deze link viewtopic.php?t=8979 staat een heel uitgebreid stuk over de werking van GPS, geschreven door iemand die echt veel verstand heeft over deze materie.

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Precies, en met 2 satellieten kun je nimmer een fix hebben, zelfs niet met een modern systeem
Bovendien is het zo dat een Carminat/Nissan DVD systeem net zo weinig gebruik maakt van satellieten als elk ander vast ingebouwd systeem. Er wordt niet alleen voor het gebruik in bijv. tunnels een invoer van buitenaf gevraagd maar continu. De actuele stand van de techniek heeft hooguit voordelen voor het verkrijgen van een initiële fix bij het starten van de auto en de plaatsbepaling bij het afwijken van een map match. De SIRF III ontvangers en later die in de moderne PNA's worden teogepast hebben hun weg naar de vaste apparatuur nog steeds niet gevonden. Daar zijn al refresh rates van enkele malen per seconde gerealiseerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Gerritje:

nonsense: je kunt zelfs een fix van 1 satelliet hebben. Dat levert echter geen positie op. Een fix van twee is zeer wel mogelijk maar levert geen echt betrouwbare positie op.

En ja, de Carminat werkt met een veel frequentere satelliet update dan alle andere systemen. En oh ja, je leest weer eens niet goed: ik stel niet dat het Carminat systeem niet continue invoer van buitenaf vraagt.

Ga er maar even vanuit dat ik redelijk weet hoe een GPS werkt: ik ben vanaf vrij vroeg na introductie betrokken geweest bij GPS, vanuit militaire rol.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

GijsH
Ga er maar even vanuit dat ik redelijk weet hoe een GPS werkt: ik ben vanaf vrij vroeg na introductie betrokken geweest bij GPS, vanuit militaire rol.
En of je er nu vrij vroeg bij betrokken bent geweest of niet, je hebt er in ieder geval naar mijn smaak net iets te weinig van opgestoken. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

ga maar op cursus Gerritje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Heren, terug in jullie respectievelijke hokken! Problemen vechten jullie maar uit via een pb'tje.
'Wijsheden' (in de zin van wijsneuzigheden) ook.
En als je het slim doet ga je gewoon bij elkaar op de koffie.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Higgy, dank voor jouw interventie. Op de koffie gaan heeft volgens mij geen enkele zin. Wel baal ik van jouw term: wijsheden en wijsneuzigheden: ik probeer een nieuweling op het web die mi onterecht door Gerritje terecht wordt gewezen e.e.a. uit te leggen. Aan mijn uitleg (zie ook de door Mickey aangegeven links) is niets mis. Het is wederom Gerritje die het nodig vindt een ander - mij - te corrigeren. Ik zou het op prijs stellen indien je mij niet met Gerritje over een kam scheert.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

M'n laatste publieke reactie, verder doen we het via pb's: ik scheer jullie (als mod, wel te verstaan) over één kam aangezien jullie beiden ter zake kundig zijn (in mijn 'leken'-ogen) maar beiden lange tenen dan wel een lage irritatiedrempel lijken te hebben. Daar schiet het forum niets mee op, en, sta me toe, jullie zelf ook niets. Volgens mij, als jullie beiden tijdens de eerstvolgende meeting eens met elkaar face to face in gesprek gaan, is de lucht in 2 minuten opgeklaard.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marijke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:31

nog steeds de weg kwijt carminat

Bericht door marijke »

Hallo om nog even terug tekomen op mijn vraag ??


ziet iemand nog een mogelijkheid om iets te proberen om wel een goede puls ergens weg tehalen

of iets anders ??


ben niet hopeloos maar ik wil het wel graag klaar hebben

groeten mw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • BMW x3 is de weg kwijt
    door jeroegro » 06 mar 2016 03:55 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 914
  • de weg kwijt
    door jan021171 » 14 dec 2015 21:05 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 581
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 592
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1080
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 525
  • Bluetooth code touchscreen kwijt peugeot 4007
    door Pascal1973 » 30 jun 2014 19:35 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 724
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648

Terug naar “Renault”