Carminat VDO systeem die Duits spreekt

Alles met betrekking tot Renault navigatie
kuipe128
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2007 21:55

Carminat VDO systeem die Duits spreekt

Bericht door kuipe128 »

Hallo,

ik heb een originele carminat VDO systeem uit een Renault Laguna van 11-1998 gehaald. Deze heb ik in een Laguna van 8-2000 gebouwd. Alles werkt alleen de spraak is in het duits. Nu heb ik via Ebay de volgende CD weten te bemachtigen: CD Langues/Language CD NAV6 - Version 1 Carminat Navigation Informée.
Wanneer ik via het menu spraak veranderen ga en vervolgens andere spraak dan vraagt hij om de CD. Als ik de CD erin doe dan zegt hij in het duits ongeldige CD.

De volgende systeemconfiguratie staat in het scherm:

SY586/62
HW 0109
SW 0110
Prod.woche 10
Prod. Jahr 99

Daarnaast geeft mijn systeem een foutmelding: HW fehler 255

Nu is mijn vraag wie kan mij helpen om de taal te veranderen, heb ik misschien de verkeerde CD weten te bemachtigen en wie weet wat deze foutmelding betekent.

Mvg,

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw navigatiesysteem is een gewone Philips Carin 520 (misschien met een Carminat plaatje erop)
Daarin moet een software CD 4.9 worden gebruikt om hem up to date te brengen en de taal in te kunnen stellen.
HW error 255 betekent dat er een ontzttend grote hoeveelheid leesfouten is opgetreden bij het lezen van de CD. maar met zo'n oud ding kan het haast niet anders en elke keer als er een leesfout optreedt (kopietje?) telt hij ééntje verder tot het max van 255. Als hij de CD goed leest niets aan doen. Als je de SW CD erin stopt en hij gaat updaten wordt die teller van 255 weer op 0 gezet.
Hij kan ook aan zijn lasereinde zijn gekomen. Misschien dat schoonmaken nog helpt maar je hebt weinig kans.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuipe128
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2007 21:55

Bericht door kuipe128 »

Gerritje schreef:Jouw navigatiesysteem is een gewone Philips Carin 520 (misschien met een Carminat plaatje erop)
Daarin moet een software CD 4.9 worden gebruikt om hem up to date te brengen en de taal in te kunnen stellen.
HW error 255 betekent dat er een ontzttend grote hoeveelheid leesfouten is opgetreden bij het lezen van de CD. maar met zo'n oud ding kan het haast niet anders en elke keer als er een leesfout optreedt (kopietje?) telt hij ééntje verder tot het max van 255. Als hij de CD goed leest niets aan doen. Als je de SW CD erin stopt en hij gaat updaten wordt die teller van 255 weer op 0 gezet.
Hij kan ook aan zijn lasereinde zijn gekomen. Misschien dat schoonmaken nog helpt maar je hebt weinig kans.
Ik heb de cd version 4.9 van VDO bestelt en er in gedaan maar hij zegt ongeldige CD. Het is de CD Language Software 22SY021/34

Hoe kan dit?

Erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jouw installatie is dus echt een specifiek voor Renault gefabriceerde versie, vandaar de aanduiding SY586/62 Ook de HW versie is specifiek voor Renault want bij de echte 520 is dit 0104 of 0105

Hiermee was ik met mijn aanvankelijke advies wellicht net iets te enthousiast.
De systeemsoftwareversies die mij bekend zijn omvatten geen update voor de 0109 helaas. En de medewerking of kennis bij de Renaultdealers is in het verleden ook op absoluut minimum niveau gebleken te zijn.
In dat geval blijft je niets anders over dan de oude software te blijven gebruiken.
De kunst is om een geschikte System Language CD van Renault te vinden

Kijk even bij je PM
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opstarten in duits
    door pcmdejongh » 12 mei 2017 16:35 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 397
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 936

Terug naar “Renault”