Carminat Informée II DVD systeem

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Carminat Informée II DVD systeem

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De nieuwe software versie V27 is beschikbaar.
Deze versie is ook naadloos geschikt voor Nissan Birdview systemen (Niet de X-Trail)
Een verkoopprijs is mij niet bekend
Gegevens:

Carminat Navigation & Communication v27 2007-2008 Multilingues (Francais, Anglais, Hollandais, Allemand, Portugais et Espagnol)
Pour Laguna II 2005 -->, Espace, Vel Satis et nouveau Scenic
DVD-ROM Renault Ref 8200764265
Demander éventuellement au concessionnaire la compatibilité,

F O R M A T V E R S I O N X 0 7 - 0 0 - 0 0
D A T A V E R S I O N 0 7 / 0 3 / 1 0 / 0 1
V 0 2 . 0 0 . 0 0
2007-2008 Europe DVD-ROM

De datum van de database, 10 maart 2007 :?:
Ik heb het sterke vermoeden dat het veeleer een compilatiedatum dan de echte stand van de gegevens is die hier wordt genoemd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Heeft iemand als eens het verschil getest met de DVD voor de Nissan? Zou misschien zo maar eens kunnen dat de "
oude" Nissan DVD betere data bevat dan die van Renault.

Ik zal deze week eens gaan kijken bij iemand die een Nissan heeft en deze dvd eens in mijn navigatiesysteem stoppen. Mijn bevindingen zal ik hier achter laten.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik weet niks van dit systeem af, dus kan ik me een wellicht domme vraag permitteren, hoop ik :wink:

Die is: is de besturings-SW op de kaart DVD of is die apart? In het eerste geval is dan de vervolg vraag of die besturings-SW wel identiek is en zo nee, of je daarnee dan geen problemen krijgt als je die op een ander systeem probeert te gebruiken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

  • De besturingssoftware is volledig gescheiden van de kaartsoftware.
  • De DVD's voor Nissan Birdview en de genoemde Carminat DVD zijn op de label na identiek.
Als POI's worden bijv. heel grappig ook alle Renault en Nissan garagebedrijven genoemd.
Je loopt met je Nissan DVD zo naar een Reneult Laguna of v.v. en navigeert vrolijk verder
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Inmiddels heb ik tweemaal een nieuwe dvd aangeschaft via mijn Renault dealer. En voor zover ik weet wordt er geen besturingssysteem geladen wanneer je er een nieuwe dvd in doet.

Verder is de bediening in de Nissan volledig identiek als in de Renault, hetgeen volgens mij wil zeggen dat ze echt identiek zijn. Ik zal de dvd's eens in een pc doen en kijken of ze echt gelijk zijn. Er zal denk ik wel iets van een verschil in zitten aangezien er bij de Renault DVD heel snel alle Renault-dealers te vinden zijn. En nu mag iedereen een grap maken over Renault!!! Ook ik ben zeker eens in de twee maanden bij de dealer met een electronisch mankement.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Net de nieuwste dvd van Nissan in mjin Renault gedaan. Werkt uitstekend zoals verwacht; maar ook op deze dvd is de hoofdader in Amstelveen nog steeds niet te zien op de dvd terwijl dit circa 2,5 jaar geleden al aangegeven stond op de navigatiecd's voor mijn VDO-dayton. Eigenlijk is het schandalig van Nissan/Renault dat zij niet eerder de data beschikbaar stellen.

Verder bevat de data van de Nissan dvd de volgende gegevens:
Inhoud: circa 7,40 GB
Datum: 18-8-2006
Copyright 2006, het systeem geeft aan dat het versie 2006/2007 is. Op de dvd staat nog wel #02 wat misschien in kan houden dat het de tweede versie van 2006/2007 is en zo het verschil verklaart van een half jaar.

De Renault dvd bevat de volgende gegevens:
Inhoud: circa 7,26 GB
Datum 16-2-2006
Versie 2006/2007, Europe V26

Ik ga eens langs bij mijn Renault-dealer. Ook al weet ik nu al dat ik daar niets wijzer van word. Het is trouwens bedroevend dat dealers nauwelijks weten wat zij verkopen.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is trouwens bedroevend dat dealers nauwelijks weten wat zij verkopen.
In het geval van Scenic en Laguna weten ze dat donders goed; een bak vol met elektronische narigheid. Dat ze daar niet verder over uitweiden begrijp ik wel.
MMAIN001.DAT van de Renault DVD
Dan zul je zien dat er in staat N I S S A N P A R T N O . 2 5 9 2 0 J G 4 7 A
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Vanmiddag nIeuwe dvd besteld. Vanaf mei/juni was deze al blijkbaar beschikbaar. Het zal mij benieuwen hoe up to date eea is.

Mocht iemand interesse hebben in V26.... voor weing is hij van jou.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Gisteren nieuwe DVD voor mijn vrouw d'r auto besteld en vandaag opgehaald.

Nieuwe DVD V27 kost bij de dealer €248. Je krijgt daarvoor heel veel POI's (ook nieuwe rubrieken) en Europa.

Nog geen tijd gehad om veel routes te rijden maar heb wel gezien dat een aantal in de V26 nog niet doorgevoerde wijzigingen in de wegen (een aantal kruispunten zijn in de loop van 2006 gewijzigd in een rotondes) nu wel goed op de kaart staan. Dit betekent dat de gebruikte database van Navteq in ieder geval van omstreeks de herfst 2006 moet zijn.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit betekent dat de gebruikte database van Navteq in ieder geval van omstreeks de herfst 2006 moet zijn.
Ongetwijfeld zal er een aantal veranderingen zijn doorgevoerd die kunnen duiden op de herfst van 2006. Je moet echter van me aannemen dat de gebruiksdatum van een database zowel bij TA als bij NT van een heel andere orde is dan de actuele stand van zaken op dat moment.
Die datum wil namelijk alleen maar zeggen dat ze er tot op dat moment aan hebben gewerkt; maar ze willen ons als gebruikers graag doen geloven dat ze er toen ook mee gereed waren; niets is minder waar. Ook op dat moment zitten er nog gigantische hiaten tussen database en werkelijkheid. En daar kan makkelijk 5 jaar vertraging tussen zitten zoals ik in bepaalde gevallen kan aantonen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Gerritje: waar heb je het over??

Als er wijzingen in het wegennet die begin herfst 2006 doorgevoerd zijn op de nieuwe DVD staan dan is de bij het compileren van de data voor op de DVD gebaseerd op gegevens uit een database die ook rond die tijd is gevuld met gegevens: de gebruikte database-data moeten dus van herfst 2006 zijn.

Databases hoeven inderdaad niet gevuld te zijn met de juiste data en als die ommissies al 5 jaar in het systeem zitten dan is dat niet goed. Echter, dat feit doet niets af aan mijn constatering dat de gebruikte data (gebruikt in een database en opgeslagen in een door die database te lezen file/bestand) en het daarbij behorende bestand van herfst 2006 moet zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Dat jij ondervindt dat bepaalde situaties wijzen op een database van herfst 2006 is prachtig. Maar ook al is de database van die datum dan betekent het uitsluitend dat hij op die datum is gecompileerd. Maar dan nog kunnen er miljoenen fouten in zitten waarvan sommigen al meer dan 5 jaar en van een zeer ernstige soort zoals al lang niet meer bestaande wegen waar je over wordt gedirigeerd.
Verder is het zo dat Renault/Nissan op geen enkele wijze een uitspraak wagen aan de werkelijke actualiteit van de door hen verkochte DVD's.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Jouw opmerking over Renault/Nissan is in mijn ogen stemmingmakerij. De gebruikte data komen toch gewoon van navteq? En de genoemde rotondes staan namelijk ook nog niet op de in mijn eigen auto door mij gebruikte kaarten van VDO (NT kaart van zomer vorig jaar), en dat is natuurlijk logisch... Feit is echter dat mijn vrouw haar Carminat kaart V27 eerder uit is dan dat ik een nieuwe update van VDO ontvangen heb.

Ik kan mij voorstellen dat - als Renault en Nissan met grote letters op de DVD NAVTEQ zetten NAVTEQ er ook alles aan gelegen is een kwalitiatief goed product te leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gezien je eerdere wijze van communiceren in viewtopic.php?t=9228 waarin je zelfs aangaf te zullen vertrekken, neem ik aan dat je ook nu weer op je tenen bent getrapt. Jij wilt en kunt kennelijk niet naar een argument luisteren en begint daarom de boodschapper zelf aan te vallen. Wat voor datum staat er op de Renault DVD?
Succes verder!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Naar welke argumenten moet ik dan luisteren?? Je hebt nog geen enkel argument gegeven, alleen nog maar meningen en lange verhalen opgehangen. Volgens mij ben jij hier het aangebrande mannetje die niet wil lezen of wil horen wat er geschreven wordt.

Ik probeer mensen die over een systeem zoals mijn vrouw heeft beschikken te informeren over het feit dat de V27 versie uit is, dat de kosten €248 voor een DVD met heel europa en tmc bedragen en dat de gegevens blijkbaar van niet al te lang geleden zijn omdat wegennet wijzigingen die eind vorig jaar zijn doorgevoerd nu al op de DVD kaart terug te vinden zijn.

Je bent volgens mij aardig uit de bocht aan het vliegen.

Ik ben nog actief op het forum omdat er mensen zijn die mij aangeven het jammer te vinden als ik zou vertrekken. Als het forum inderdaad alleen uit Gerritjes bestond dan was ik allang weg.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over DataBase data van CD/DVD's is al een heleboel geschreven op dit forum.

Kort samengevat komt het er op neer dat, als de kaartleverancier al een datum noemt op z'n CD/DVD, bijvoorbeeld Q4/06 (4e kwartaal 2006) dit niks méér zegt dan dat hij op die datum z'n DB afgesloten heeft. Gerritje schreef dat ook al.
Daar kunnen dan rotondes op staan die in de herfst van dat jaar aangelegd zijn, maar ze kunnen ook nog ontbreken omdat de kaartenmaker dat nog niet opgenomen dan wel geverifieerd heeft.

Er kunnen ook zaken op staan die nog niet eens gereed zijn.
Zoiets hadden we een paar jaar geleden met de aansluiting van de A30 op de A12, TeleAtlas had dat al opgenomen op z'n CD/DVD maar hij was pas een paar maanden later klaar voor gebruik. En dat gaf een hoop ellende want pas op dat knooppunt aangekomen ontdekte de nietsvermoedende bestuurder op de A12 dat die aansluiting nog niet klaar was en dus moest hij vervolgens een heel eind doorrijden om alsnog op die A30 te komen.
Samengevat: op de Q4/06 staan deels geverifieerde zaken en soms ook verkeerde aannames.

Veel erger is het als je ronduit belazerd wordt. Ook daarvan hebben we voorbeelden met kaarten waarop een DB datum staat van bijv. Q4/06, die echter in werkelijkheid een stuk ouder is. De bewijzen zijn op dit forum voorhanden :!:

Sommige Navibouwers maken er een gewoonte van om wat oudere DB's bij de kaartenmaker in te kopen, dat scheelt de nodige Euri. En vergis je niet, het gaat daarbij om bedragen die in de vele tonnen lopen voor actuele DB's.
Ook daarvan zijn diverse voorbeelden te vinden op dit forum. Recentelijk nog het uitbrengen door Pioneer van de CNCD 6.0. Die kwam in de herfst van 2006 op de markt maar blijkt een oudere DB te hebben dan de in 2005 door Becker uitgebrachte 9.0 voor de evenknie van de Pioneer 9 :oops:

Samengevat: trek geen voorbarige conclusies mbt de kaart die je gekocht hebt. Als het een Navteq kaart is zijn er methoden om er met een redelijke mate van zekerheid achter te komen welke DB er aan ten grondslag ligt.
Bij TeleAtlas hebben we die mogelijkheid niet, helaas. En daarvan heeft Gerritje dan ook een aantal bewijzen gepost waar je niet vrolijk van wordt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

JW,

Mijn reactie op Gerritje is direct en fel geweest omdat hij zaken aanhaalt waar ik niet over gesproken of geschreven heb. Daarbij plaatst hij vervolgens suggestieve opmerkingen over Renault/Nissan die ten eerste niet relevant zijn en ten tweede niet onderbouwd worden.

Ik heb niet aangegeven dat ik weet van welke datum de gebruikte data voor het compileren van de DVD is maar dat ik constateer dat een aantal wijzigingen in het wegennet van begin herfst vorig jaar op de DVD staan en er dus klaarblijkelijk gebruik gemaakt moet zijn van een redelijk recente database. Dat durf ik te stellen omdat de wijzigingen in het wegennet die ik bedoel geen enkele kaarten-bouwer had/heeft kunnen anticiperen omdat ze door de lokale overheid vrij plotseling zijn aangelegd.
Sommige Navibouwers maken er een gewoonte van om wat oudere DB's bij de kaartenmaker in te kopen, dat scheelt de nodige Euri. En vergis je niet, het gaat daarbij om bedragen die in de vele tonnen lopen voor actuele DB's.
Op de DVD V27 van Renault staat op de hoes of DVD zelf (aan de buitenkant dus) niet aangegeven op welke database e.e.a. gebaseerd is. Omdat er een copyright op staat van Navteq met jaargang 2006 zou je de conclusie kunnen trekken dat gegevens van Navteq uit 2006 gebruikt zijn.

Met betrekking tot jouw opmerking denk ik - en anders is men bij de kaartenbouwers erg naief - dat indien zij een duidelijk verouderde database verkopen aan een Navibouwer zeker stellen dat hun logo niet heel erg prominent aanwezig is. De gebruiker constateert in een dergelijke situatie al snel dat de kaart toch niet helemaal up to date is en zal vinden dat de achterliggende organisatie - in dit geval Navteq - een slechte kaart heeft gemaakt. bij veel gebruikers is het immers zo dat ze niet beter weten dan dat hun kaart van Teleatlas of Navteq is, ook al krijgen ze hem van/via de navibouwer cq autodealer.

Tot besluit, ik ben blij dat een aantal wijzigingen op de nieuwe DVD is doorgevoerd en ben daarom tevreden met de gedane aankoop. ik hoop dat op de binnenkort te ontvangen C-IQ kaartupdate voor mijn eigen MS5500 ook de genoemde wijzigingen in het lokale wegennet doorgevoerd zijn.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat durf ik te stellen omdat de wijzigingen in het wegennet die ik bedoel geen enkele kaarten-bouwer had/heeft kunnen anticiperen omdat ze door de lokale overheid vrij plotseling zijn aangelegd.
Zelfs een lokale overheid kan geen wegen plotseling aanleggen en is gebonden aan de voorgeschreven procedures die minimaal een voorbereiding van enkele jaren vereisen. Dat berichten daarover de burger niet altijd bereiken ligt vaker aan de burger dan aan aan de overheid. Overigens gelden er ook tijdrovende procedures voor zelfs tijdelijke verkeersmaatregelen zoals de aanleg van bouwwegen en noodwegen ivm reconstructies. Alle veranderingen in het wegennet worden per beheersorgaan en per provincie in een (de)centrale database opgeslagen en dit geldt tevens voor voorziene wijzigingen. In het Nederlandse bestel is voor een genormeerde meldings- en controlemaatregel nog geen voorziening getroffen en daarom kunnen wijzigingen vele jaren lang opopgemerkt blijven en voorgestelde wijzigingen tot een aanpassing van kaarten leiden terwijl er soms totaal geen zicht is op de definitieve uitvoering van de werken. Reeds jaren geleden verschenen hierover rapporten van TUD die de vloer aanveegden met de situatie dat er geen of nauwelijks protocollen zijn die een zorgvuldige registratie van deze infrastructuur beogen. hetzelfde manco geldt voor alles wat zich in Nederland onder de grond bevindt zoals buizen en kabels.
Voor een heel groot gedeelte moeten de kaartleveranciers putten uit deze ratatouille van versnipperde gegevens.

Copyright 2006 wil uitsluitend zeggen dat de wijze van weergeven van de gegevens is beschermd door tot 2006 geldende eigendomsrechten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@GijsH,

Vooropgesteld, plezierig te lezen dat je blij bent met je aankoop. En ik hoop oprecht dat dit ook de komende tijd zó blijft, als je wat meer ervaring hebt met die nieuwe Carminat DVD.

Dat laat onverlet dat er een heleboel aan te merken is op de wijze waarop een aantal Navi-fabrikanten meent te kunnen omgaan met de gebruikers daarvan. Daarover is al een heleboel geschreven op dit forum en dat zijn allemaal gedocumenteerde verhalen.
Ik heb ook geen enkele illusie dat de kaartleverancier terughoudend is mbt het aanprijzen van z'n waar. Nog maar kort geleden deed Gerritje hier uit de doeken hoe TeleAtlas een Europa-set aanprees die gewoon oude wijn in nieuwe zakken bleek te zijn.

Welke DB er op jouw Carminat DVD staat weet ik niet.
En of je daar achter kunt komen door die DVD in je PC te stoppen en dan te kijken of je iets van een Abstract kunt ontdekken, misschien wel. Als dat lukt, kun je die dan hier plaatsen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op deze DVD V27 zijn alle Subdirectories van 12-3-2007 en op een enkele uitzondering na alle files van 19-2-2007

Nergens op de hele schijf wordt verder melding gemaakt van een database datum :oops:
In de file \AADIAINS\DIAGNINS.DAT wordt een aantal gegevens vermeld evenals in de file MMMAIN001.DAT
X A N A V I Z E N R I N
X I C - N A V I 0 3 - 0 1
F O R M A T V E R S I O N X 0 7 - 0 0 - 0 0
D A T A V E R S I O N 0 7 / 0 3 / 1 0 / 0 1
N I S S A N P A R T N O . 2 5 9 2 0 J G 4 7 A - 0
V 0 2 . 0 0 . 0 0
2007-2008 Europe DVD-ROM
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de moeite, je inspaningen hebben helaas geen verdere duidelijkheid opgeleverd :oops:

Eerder schreef ik:
Als het een Navteq kaart is zijn er methoden om er met een redelijke mate van zekerheid achter te komen welke DB er aan ten grondslag ligt.

Daarbij doelde ik op de release Notes die te vinden waren bij Nav4All. Maar een check die ik inmiddels gedaan heb leverde op dat die Notes daar niet meer te vinden zijn :cry:

De enige maniert om er ten naaste bij achter te komen hoe aktueel die DB nu wel is zal zijn een vergelijking met de C-IQ Navteq Kaart die dezer dagen moet komen. Die zou een DB Q4/2006 moeten hebben als ik het goed heb.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Mooi nieuws voor de gebruikers: ik heb afgelopen week gemerkt dat V-Traffic in Frankrijk beschikbaar is - zonder bijbetaling of uitsluitend via moeilijke wegen aan te schaffen speciale TMC boxen !!

Da's mooi nog een voordeel van het Carminat systeem (ik praat nu alleen over het DVD systeem uit de Espace)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat Renault de V-Trafic TMC afgekocht heeft tbv de Carminat's was bekend, ik heb daar in het TMC Topis over V-Trafic melding van gemaakt.
Je kunt het ook zien in http://www.v-trafic.com/Clients/Product.aspx?id=1#2

Maar nu de vraag: hoe heb je V-Trafic ervaren? Ben je er net zo enthousiast over als ik ?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Dit jaar duidelijk betere ervaringen dan vorig jaar. Goede en tijdige informatie.

Mbt wegwerkzaamheden: de signalering op kaart/navigatiesysteem van wegwerkzaamheden kwam bijna op de meter overeen met de daadwerkelijke positie van de waarschuwingsborden. (ik stond in de file (overigens ook aangekondigd) en kon om die reden op schaal 50mtr vaststellen of bord in realiteit en wegwerkzaamhedensymbool op de kaart op het zelfde moment gepasseerd werden)

ook in de regio (auvergne) continue ontvangst en goede info.

Mbt jouw eerste opmerking: volgens mij heb je in reply op een eerdere posting (volgens mij die waar Riekus aangeeft geswitched te zijn van VDO naar Carminat en aangeeft hoe hij Carminat ziet functioneren) gevraagd of hij al vastgesteld had of V-Traffic zou werken.

overigens: de V27 versie DVD heeft in frankrijk en op weg er naar toe en retour uitstekend gewerkt !! mn de zeer uitgebreide POI die nu nog meer POI omvat is zeer behulpzaam geweest bij het vinden van restaurantjes met gewenste signatuur en de onvermijdelijke attractieparken voor de kinderen.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

en ook in Duitsland is betaal TMC voor de Renault Carminat gebruiker gratis en voor niets !! (TMCpro)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 949
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1629
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2216
  • Carminat SH1 pijltjes navigatie firmware beschadigd?
    door Morris » 08 mar 2017 10:45 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 546
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 936

Terug naar “Renault”