Carminat i.c.m. Bluetooth telefoon

Alles met betrekking tot Renault navigatie
btbloemen
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:51

Carminat i.c.m. Bluetooth telefoon

Bericht door btbloemen »

Ik heb een laguna met Carminat navigatie. Ik kan handsfree bellen via bluetooth, maar volgens mij moet het ook mogelijk zijn mijn telefoonnummers te kopieren van de telefoon naar het display van de navigatie. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Hoe bedoel je copieren ?

Want als je telefoon gaat, zou het inderdaad mogelijk moeten zijn via Bleutooth dat het bellende nummer op de display verschijnt.

Dit kan afhankelijk zijn van het telefoon toestel en de instellingen daarvan, alsmede de ontvangende partij.
Immers, de meeste GSM toestellen gebruiken Bleutooth als kale verbinding naar een oortelefoon bijv. , waarbij de Caller Identifier (CID) niet wordt meegezonden (heb je nu eenmaal weinig aan bij een oortelefoon).

Modernere toestellen sturen deze wel mee (alleen wordt het dan door de oortelefoon genegeerd als overbodige informatie) omdat hier al rekening is gehouden met 'externe scherm aansturing', waar ook een navigatie systeem met Bleutooth ondersteuning gebruik van maakt.
Een voorbeeld van zo'n toestel is de Sony Ericsson K750i. (kun je ook nog eens foto's op het externe scherm tonen)

Echter, opslaan in de Carminat van deze telefoonnummers is volgens mij niet mogelijk, tenzij er een telefoon module met intern geheugen wordt aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Ik begrijp wat je bedoeld. Zelf rijd ik ook een Laguna alleen met de nieuste navigatiecomputer, welke van Xanavi is. Maar ik kan me voorstellen dat ze misschien toch een beetje op elkaar lijken. Het is bij mij mogelijk telefoonnummers + namen zowel handmatig in te voeren in de "auto" of te kopieren vanaf de GSM (scheelt een hoop tikwerk); het maximum is helaas slechts 40 welke ik kan opslaan.

Aangezien de bediening wellicht verschillend is, zal je toch eea moeten uitproberen. Kijk eens in het menu en ga dan naar telefoon. Een andere optie (bij mijn auto) is om naar opgeslagen informatie te gaan.

Succes ermee en ik denk dat de handleiding ook wel uitkomst biedt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krijnen2000
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:00

Bericht door krijnen2000 »

[
als je telefoon gaat, zou het inderdaad mogelijk moeten zijn via Bleutooth dat het bellende nummer op de display verschijnt.

Dit kan afhankelijk zijn van het telefoon toestel en de instellingen daarvan, alsmede de ontvangende partij.
Immers, de meeste GSM toestellen gebruiken Bleutooth als kale verbinding naar een oortelefoon bijv. , waarbij de Caller Identifier (CID) niet wordt meegezonden (heb je nu eenmaal weinig aan bij een oortelefoon).

Modernere toestellen sturen deze wel mee (alleen wordt het dan door de oortelefoon genegeerd als overbodige informatie) omdat hier al rekening is gehouden met 'externe scherm aansturing', waar ook een navigatie systeem met Bleutooth ondersteuning gebruik van maakt.
Een voorbeeld van zo'n toestel is de Sony Ericsson K750i. (kun je ook nog eens foto's op het externe scherm tonen)
Ik heb een K700i en wil een carkit Nokia CK-1W inbouwen. Ik heb in mijn laguna een Carminat met kaart zitten.
Lukt dit dan ook bij mij? Hoe doe ik dit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk dat je wat meer informatie zult moeten verstrekken betreffende de Carminat, type, bouwjaar etc. voor dat iemand hierop een antwoord zou kunnen geven. Immers, er zijn vele typen in omloop met allemaal hun specifieke eigenaardigheden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 635
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 478
  • bluetooth
    door freebird » 16 feb 2017 11:05 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 691
  • rns 510 bluetooth
    door janvb » 28 jul 2014 10:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1214
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 576
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 392
  • Krijg bluetooth niet verbonden RNS310
    door tricker89 » 02 mei 2016 22:35 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 7455

Terug naar “Renault”