Carminat DVD-systeem: kwaliteit geluid

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Sylver
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 23:28

Carminat DVD-systeem: kwaliteit geluid

Bericht door Sylver »

Met veel belangstelling volg ik al een tijdje dit forum (knap werk!), want tot op heden is dit de enige plaats waar er wat info te vinden is over ingebouwde navigatiesystemen in auto's.

Ik sta op het punt een nieuwe Renault (waarschijnlijk Scénic) te kopen via mijn bedrijf.
Ik rijd momenteel met een Scénic II uit 2005 met daarin een ingebouwde radio (standaard, zonder MP3, waarschijnlijk 4 x 15W). Nu moet ik eerlijk zeggen dat de kwaliteit van die radio barslecht is (geen EQ-mogelijkheden, weinig definitie, ...).

Ik ben aan het overwegen om een (duur) DVD Carminat-systeem als optie te nemen bij mijn nieuwe wagen. Heb hier over het navigeren al vrij veel positieve reacties gelezen, maar kan niet zo dirtect iets terugvinden over de kwaliteit van het geluid (van de radio, cd-wisselaar, ...).

Vraag is dus eenvoudig: hoe klinkt het systeem terwijl je aan het rijden bent?
Als ik zo veel geld uitgeef voor zo'n systeem verwacht iik op z'n minst ook wel wat beter geluid.

Ter vergelijking: ik heb onlangs een NaviDrive-systeem gehoord in een Citroën. Prijs van zo'n systeem is vrijwel hetzelfde als dat van Renault, maar vraag me af of de kwaliteit evenwaardig is.
Bij Citroën zit er blijkbaar een HiFi systeem in (JBL) met 10 speakers en subwoofer; ik vrees dat Renault het met minder moet stellen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het geluid van het systeem zal vast wel aardig tot goed zijn, zeker met de extra opties, maar dan nog heb je er weinig aan omdat je er bijv geen extra apparatuur op kunt aansluiten.
Dat is de grote problematiek bij dit soort fabriekssystemen. Absolute minachting voor de klant.
Dan moet je voor je heel dure geld met je iPod gaan zitten klooien met zo'n belabberd FM transmittertje.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sylver
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 23:28

Bericht door Sylver »

Die aansluitmogelijkheden zijn inderdaad een minpunt en bijzonder jammer dat je geen i-Pod of USB-stick kan aansluiten. Maar bon, op zich vind ik dat nog niet zo storend; wat CD's met MP3's volproppen, en ik ben al heel content...

Alleen -en vooral doordat ik me al geërgerd heb aan de kwaliteit van de basis-Renault-radio's- wil ik wel een beetje goed geluid. Kan voor't moment nergens terugvinden wat de instelmogelijkheden zijn en hoe alles klinkt.
Los daarvan vind ik wel dat zo voor die prijs er zouden mogen voor zorgen dat je top-geluid hebt in je auto...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Over het algemeen is bij autofabrikanten zo, en Renault is uiteraard geen uitzondering, dat de uitstraling belangrijker is dan de kwaliteit. Dat geldt zeker voor al die geavanceerde geluidsvoorzieningen. Daar moet je al een auto uit de duurdere prijsklasse voor hebben om enigszins acceptabele weergave te hebben icm een laag geluidsniveau van de auto zelf. Renault voldoet, zoals de meeste middenklassers, aan geen van beide voorwaarden voor echt HiFi genieten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Voor mijn, en daarmee voor een heleboel, oren heeft de Cabasse radio/cd installatie die bij het Carminat DVD systeem hoort, een kwalitatief meer dan voldoende geluidskwaliteit. Ik heb nog nooit klachten gehoord/gehad. Ik rijdt overigens wel een stillere Renault (Espace) dan de Scenic. In de Scenic heb je meer last van rijgeluiden, daardoor wordt het kunnen profiteren van een goede installatie zowieso al wat lastiger.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

GijsH schreef:Voor mijn, en daarmee voor een heleboel, oren heeft de Cabasse radio/cd installatie die bij het Carminat DVD systeem hoort, een kwalitatief meer dan voldoende geluidskwaliteit. Ik heb nog nooit klachten gehoord/gehad. Ik rijdt overigens wel een stillere Renault (Espace) dan de Scenic. In de Scenic heb je meer last van rijgeluiden, daardoor wordt het kunnen profiteren van een goede installatie zowieso al wat lastiger.

Groet,
Gijs
Die heeft een naam op te houden, behoort tot de top van de HiFi spullen, High-Endig vaak.
En dus zal dat bij jou best goed klinken :wink:

Wordt dat ook in de Scenic geleverd, and if so, ongetwijfeld tegen een stevige meerprijs?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Super Carminat navigatiesysteem + uitstekend Cabasse audiosysteem + goed bluetooth communicatiecentrum voor de lieve meerprijs van €1300 bij aanschaf af fabriek.

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die 1300 Euri, dat is de totale meerprijs ten opzichte van wat? Want als dat een meerprijs is tov een gewone radio, nou ja, dan zou ik dat geen lieve meerprijs willen noemen.
Of misschien toch wel, dat is een lief prijsje :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

normaal zit er een gewone radio met CD speler met MP3 afspeelmogelijkheid in de goedkoopste versie. Wil je in die goedkoopste versie Scenic of Espace het DVD Carminat systeem dan kost dan €1295.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sylver
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 apr 2008 23:28

Bericht door Sylver »

In België kost het Carminat Navigatie en Communicatie DVD-systeem €2450.
Het gewone Carminat Bluetooth CD-Rom Navigation en radio mono-CD 4x15W-systeem kost €1100.
Prijzen zoals ze vermeld staan op de site...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat Laguna II CD systeem overzetten
    door LagunaDos » 12 jul 2014 21:41 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 950
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 526
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 641
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 895
  • Cd voor carminat informe sh1
    door Jemegane » 14 okt 2014 21:53 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033

Terug naar “Renault”