Met je RT3 naar het buitenland

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
hclenis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2008 16:46

Met je RT3 naar het buitenland

Bericht door hclenis »

Sinds enige tijd in het bezit van een Peugeot 307 van 2005 deze is voorzien van navigatie. Ben reeds in het bezit van de cd's van de Benelux en van Duitsland. Echter hoe kom ik nu met mijn Navi naar bijvoorbeeld Meppen in Duitsland.
Als ik de cd van de Benelux invoer, kan hij de plaats Meppen (Duitsland) niet vinden. Dus plaats ik de cd van Duitsland, de plaats is zo gevonden, maar geeft hij geen route van mijn woonadres Gorredijk (Friesland) naar Meppen. Moet ik dus eerst lukraak naar Duitsland rijden en dan daar de Duitse cd invoeren om de Navi te gaan gebruiken?
Hoe werkt dit? Kan het niet in de gebruiksaanwijzing vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het probleem met grensoverschrijdend plannen is altijd de standplaats van de auto. Op de CD's staan alleen maar doorgaande wegen buiten het eigen gebied. Als de standplaats niet heel dicht ligt bij zo'n doorgaande weg is een routering nooit mogelijk omdat er geen rechtstreekse weg is die kan worden genomen.
Rij na het ingeven van je buitenlandse bestemming even naar zo'n doorgaande weg, vaak is de hoofdstraat in een plaats al voldoende, en druk dan op begeleiden. Daarna loopt het als een trein.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hclenis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2008 16:46

Bedankt voor de snelle reactie

Bericht door hclenis »

Gerritje schreef:Het probleem met grensoverschrijdend plannen is altijd de standplaats van de auto. Op de CD's staan alleen maar doorgaande wegen buiten het eigen gebied. Als de standplaats niet heel dicht ligt bij zo'n doorgaande weg is een routering nooit mogelijk omdat er geen rechtstreekse weg is die kan worden genomen.
Rij na het ingeven van je buitenlandse bestemming even naar zo'n doorgaande weg, vaak is de hoofdstraat in een plaats al voldoende, en druk dan op begeleiden. Daarna loopt het als een trein.
Beste Gerritje,
Bedankt voor deze snelle uitleg, zal het zo snel mogelijk testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik hoop dat er ook in de omgeving van Gorredijk een weg is die op de CD van Duitsland staat. :wink:
Maar met die CD er in zie je op de kaart je positie wel aangegeven en de dichtstbijzijnde wegen ook.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hclenis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2008 16:46

Bericht door hclenis »

Gerritje schreef:Ik hoop dat er ook in de omgeving van Gorredijk een weg is die op de CD van Duitsland staat. :wink:
Maar met die CD er in zie je op de kaart je positie wel aangegeven en de dichtstbijzijnde wegen ook.
Beste Gerrit,
Tot op heden inderdaad nog geen hoofdwegen kunnen ontdekken rondom Gorredijk, maar ik denk dat mocht ik de volgende keer weer eens naar Duitsland rijdt, ik er onderweg vast wel 1 tegenkom. Mijn navigatie is zo'n klein beeldscherm, dus ik kan daar niet op zien of er hoofdwegen in de omgeving zijn.
Vind het wel jammer, van dit systeem, maar moet toegeven dat ik er verder erg tevreden over ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

hclenis schreef: Mijn navigatie is zo'n klein beeldscherm, dus ik kan daar niet op zien of er hoofdwegen in de omgeving zijn.
Nu breekt mijn klomp :?
Een RT3 heeft een groot beeldscherm in kleur en je kunt net zoveel inzoomen als je wilt en dat geldt natuurlijk ook bij Gorredijk. In ieder geval staan de N392 en de A7 er op en dat zijn, ook bij de RT3, doorgaande wegen :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hclenis
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2008 16:46

Bericht door hclenis »

Op de A7 ben ik inderdaad nog niet geweest, maar dat is voor mij ook niet handig als ik bij mij vandaan richting Meppen Duitsland wil. Moet dan via Oosterwolde de N381 richting Emmen. Rijdt dagelijks vanaf Gorredijk naar Appelscha via de N381 en daarop pakte hij hem niet op.
Mijn peugeot 307 SW is van 2005 en jammer genoeg heb ik gewoon een klein Monochroom display CT.
Maar in ieder geval heel erg bedankt voor je hulp en info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3412
  • AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
    door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 947
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 648
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 480

Terug naar “Peugeot”