Alternatief voor verouderde NAX 9500 gezocht.

retep1
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56

Alternatief voor verouderde NAX 9500 gezocht.

Bericht door retep1 »

Hallo allemaal, ik heb een jaar geleden een gebruikte vrx938r met een nax 9500 en
achteruitrij kleurencamera gekocht, en het werkt wel prima, alleen begin ik steeds
meer last te krijgen van hoe verouderd de software wel niet begint te worden,
want ik kom steeds meer nieuwe wegen tegen die hij dus niet kent, en dat begint
soms vervelend te worden, en de vraag is dan ook, is er een vervanger voor de
nax 9500, die ik zo over kan zetten zonder moeilijk te doen? Het moet dan wel een
navigatiesysteem zijn dat nog wel een paar jaar up to date te houden is, want als ik
van te voren had geweten dat er geen updates meer te krijgen waren , had ik dit niet
gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Door velen, ook op dit forum gepraktizeerde oplossing is een VDO PC5X00 te koppelen aan je Headunit, via een VDO MA 2600 Interface.
Dat werkt perfekt :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retep1
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2007 00:56

Bericht door retep1 »

ok bedankt. Ik ben blij dat ik dat systeem niet nieuw gekocht heb, want dat schijnt nog zo'n
dikke 2800 euro gekost te hebben, en dan was het wel ontzettend balen geweest als ik er nu
achter was gekomen dat je er geen updates meer voor kunt kopen. Verder is het ook schandalig
dat er dan bedrijven zijn die die zooi nog steeds aanbieden, en de mensen gewoon voorliegen dat
updates geen enkel probleem zijn. Echt een gevalletje voor de consumentenbond, en wat ik dan
vreemd vind is dat ik ik daar nog nooit iemand z'n beklag heb horen doen. In elk geval zou een winkel
die dat zooitje nog verkoopt dan een hele slechte aan mij gehad hebben, want ik zou alles in beweging
gezet hebben om m'n poen terug te krijgen, en dat de consumentenbond een artikel plaatst dat waarschuwd
om die verouderde sets niet meer te kopen. Ik denk dan dat de importeur dan een roodgloeiende telefoon zou hebben met boze dealers die niet meer van die meuk af zouden komen, en dat was dan misschien wel genoeg geweest om clarion onder druk te zetten om alsnog een update uit te brengen, of gedupeerden hun geld
terug te geven of een nieuw systeem aan te bieden dat wel up to date te houden is. Ik vind dat als je dik 2700
euro neertelt, je toch op z'n minst een jaar of 10 aan updates moet kunnen komen, en lijkt het me toch dat er
ergens toch een wet moet zijn die deze voorwaarde stelt, dus waarom hoor en zie je daar nergens niks over?
Verder heb ik even wat lopen speuren naar zo'n vdo geval, maar daar is niet 1,2,3, aan te komen,
en als het er dan is, is het een compleet systeem, waar men toch nog een paar honderd euro voor wil
hebben, dus spaar ik wel even door voor een nieuwe pioneer van +- 1000 euro of zo, want om nog een
paar honderd euro in zo'n verouderd systeem te pompen vindt ik dan weggegooid geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

retep1 schreef:ok bedankt. ....
Verder heb ik even wat lopen speuren naar zo'n vdo geval, maar daar is niet 1,2,3, aan te komen,
en als het er dan is, is het een compleet systeem, waar men toch nog een paar honderd euro voor wil
hebben, dus spaar ik wel even door voor een nieuwe pioneer van +- 1000 euro of zo, want om nog een
paar honderd euro in zo'n verouderd systeem te pompen vindt ik dan weggegooid geld.
Je cri de coeur in het eerste gedeelte begrijp ik zeer wel, dat het systeem nú nog zó officieel aangeboden en verkocht werd wist ik niet. Kwalijk :twisted:

VDO computers zijn wel te vinden, onder andere Navco levert ze, zie http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=222 . En als je dan zo'n combinatie hebt biedt dat heel wat meer dan zo'n Pioneer :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik heb nog een losse PC5400 liggen compleet met Europa (Supercode) voor € 235, MA2600 kan ik ook regelen voor je. Stuur maan een PM als je geinteresseerd bent.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie alternatief voor RNS 510
    door ligth011 » 03 jun 2015 12:08 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 900
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • Gezocht TNS510 update
    door Benji » 24 apr 2018 16:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1815
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 525
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 503
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1134
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 504

Terug naar “Clarion”