Puls Citroen Jumpy

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
mb512
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2003 14:25

Puls Citroen Jumpy

Bericht door mb512 »

Na aanschaf van mijn Jumpy met navigatie ( MS4100 )blijkt nu dat de puls niet aangesloten zit.
Ik heb het forum al door gespit om een antwoord op mijn vraag te vinden maar ben niet echt verder gekomen.
Een link naar http://www.delta-autotronics.com/Speedsensors.htm geeft ook niet echt uitkomst omdat de citroen Jumpy niet vermeld staat.
De peugeot expert echter wel.
Deze wagens zijn zowat identiek, maar zou ook de plaats van de puls die men op deze site beschreven staat kloppen?
De Expert staat als zijnde vanaf of tot 1996.
Mijn Jumpy is van 1998.
Weet iemand waar ik mijn puls van de kilometerteller vandaan kan halen?
Of moet ik een externe pulsgever aanschaffen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik heb je vraag even verplaatst naar de Citroen sectie, want daar gaat het hier tenslotte over.

Heb je al gekeken bij de links op de hoofdpagine, bovenaan dit forum?
Daar staan links naar onder andere de nederlandse pulssite, zie http://www.carpoint.nl/eurocruise/autos.html . En als je daar de Peugeot Expert zoekt vind je waarschijnlijk wat je weten moet, want inderdaad, de Jumpy en de Expert zijn, op een paar uiterlijke verschillen na dezelfde auto's , net als de Evasion en de 806.

Voorts is er de Petri site, waar overigens wel verschil gemaakt wordt tussen beide auto's.
Als ik het zo lees is bepalend of je een mechanische teller hebt, dan zou een extra pulsgever nodig zijn, dan wel dat je een electronische teller hebt, waar uiteraard het pulssignaal al op zit.
Het verschil kan mede zitten in het type motor, dus benzine of diesel. In het eerste geval is er zeker een puls te vinden.

Laat even weten.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mb512
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2003 14:25

Bericht door mb512 »

Dank je wel voor de snelle reactie.

Blijkt inderdaad dat op die site`s verschillen zijn.
Mijn duits is niet zo fantastisch, maar ik denk dat er bedoeld word dat ik een externe puls gever op de versnellings bak moet zetten.
Bij de Expert kan er achterop de kilometerteller behuizing een stekker gevonden worden met een pin aansluiting.
Morgen toch maar eens kijken wat de mogenlijkheden zijn.

M.v.G

Wido

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 818

Terug naar “Citroën”