TMC flitsinfo

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

TMC flitsinfo

Bericht door hans1234 »

Heren,

Ik heb een VDO dayton MS5000. Nu heb ik een TMC module aangeschaft, namelijk de 5011. Kan ik met deze combinatie het gewenste radiostation instellen? Dus kan ik zelf kiezen welke zender ik wil gebruiken voor de TMC ontvangst?

Ik zou overigens Qmusic als tmc zender instellen, want die krijgen hun informatie via flitsservice. En die hebben het meestel goed op orde.

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat moet volgens mij mogelijk zijn ja. Welke softwareversie heb je op je MS5000 staan (weet niet precies of dit wel of niet uitmaakt)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Die SW versie maakt inderdaad wel uit, alleen met de 7.6 (MO5076) kun je handmatig die TMC zender kiezen en vastleggen.

Overigens is Q-Music (voorheen Noordzee) bepaald niet een goede TMC zender, lees daarover maar wat andere draadjes op dit forum.
Als je flitsinfo wilt hebben, en daarnaast ook nog eens goede TMC zou ik vooralsnog BNR aanbevelen. Die is er nog maar kort, maar lijkt veelbelovend. Zie het aparte draadje daarover.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hans1234
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2005 13:35

Bericht door hans1234 »

Ik heb inderdaad 7.6 erop. Maar, het werkt nog niet helemaal optimaal. Ik kan zelf mijn tmc zender kiezen, dus ik kies er een die flitsinfo doorgeeft. Ik haal het vinkje wel voor automatisch, en kies zelf mijn zender. Alleen, wanneer ik de auto uit en weer aan zet, staat het vinkje voor automatisch er weer, en kies hij er soms eentje zonder flitsinfo... hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

hans1234 schreef:Ik heb inderdaad 7.6 erop. Maar, het werkt nog niet helemaal optimaal. Ik kan zelf mijn tmc zender kiezen, dus ik kies er een die flitsinfo doorgeeft. Ik haal het vinkje wel voor automatisch, en kies zelf mijn zender. Alleen, wanneer ik de auto uit en weer aan zet, staat het vinkje voor automatisch er weer, en kies hij er soms eentje zonder flitsinfo... hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes
Dat is helaas niet oplosbaar, zó werkt deze box nu eenmaal. De daarin aanwezige SW 3.38 regelt dat, en die SW is in de processor gebrand, dus niet te updaten.
Bij mijn "franse box" is het wel mogelijk om dat vinkje weg te laten, maar daarin zit SW 3.39 die dit anders regelt.

Ook bij de nieuwe systemen 5600/5700 met ingebouwde TMC ontvanger lukt dit wel, die hebben een TMC SW 4.X

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”