HELPPPPP !!!!! Schreeuw om advies MIO268+

Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

HELPPPPP !!!!! Schreeuw om advies MIO268+

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ik heb een dringende vraag!....

Ik heb een navigatiesysteem gekocht bij de PDA-shop, een Mio 268+ met bijbehorende software... Maar eigenlijk vind ik hem niet zo fijn in gebruik, het scherm "spiegelt" en is daardoor slecht afleesbaar (vooral bij invallend zonlicht), het geluid is naar mijn idee ook zwaar beneden pijl (met de radio aan hoor ik 'm niet eens).... Navigeren gaat prima, behalve tussen hoge gebouwen daar laat hij een steek vallen (vanmiddag in A'dam)....

Maar nu sprak ik vanmiddag een collega die zegt, "je moet de TomTom Go 500 of 700 nemen, die heeft namelijk een gyrosensor intern waardoor deze veel beter kan navigeren", ook zou het scherm beter afleesbaar zijn en het geluid ook beter zijn... Nu zit ik te denken, toch maar een TomTom Go 500 te nemen, maar mijn vraag is nu:

1*Heeft de Tom Tom GO 500 een gyrosensor?? (of iets wat mijn Mio 268+ niet heeft waardoor deze beter kan navigeren)

2*Is het scherm van de TomTom goed afleesbaar in zonlicht??

3*Heeft de TomTom One toevallig ook zo'n gyrosensor? Die is namelijk stukken goedkoper, en een carkit heb ik toch al.......


Wie kan mij helpen?????????????????????????????????????????
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Antwoorden: 3 x nee
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

en de tomtom go 700???
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

JA MAAR!!!..... ????

Nu lees ik net op PDA.direct.nl dat de TomTom Go 500 wel een soort van gyroscoop heeft of iets wat er op lijkt tenminste..... zie:


http://pda.direqt.nl/product-show/15935


"Assisted Satellite Navigation
De TomTom GO 500 beschikt over een ingebouwde GPS-ontvanger die dankzij de nieuwste technologie overal en altijd voor een uitstekende ontvangst zorgt. De TomTom GO heeft namelijk Assisted Satellite Navigation, waardoor de navigatie ook wordt voortgezet wanneer het satellietsignaal niet ontvangen kan worden, bijvoorbeeld in tunnels."
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je vroeg om een gyroscoop.
Als het signaal bij een TTG 700 wegvalt in bijv een tunnel denkt het systeem dat je rechtuit blijft gaan totdat er weer satelliet signaal is. Mij lijkt dat met deze voorziening uitgeschakeld, de werking beter is. Wat dacht je van rondjes rijden in een stad met hoge gebouwen om je heen of zonder signaal een poos stilstaan in een file. En TTG maar denken dat je rechtuit rijdt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Oke, dus als ik het goed begrijp is dat "Assisted Satellite Navigation" op de TTG 500 & 700 niet te vergelijken met een gyroscoop zoals in een vast systeem.

Conclusie: Mijn Mio verkopen en een TTG kopen heeft geen zin, een Mio kan net zo goed (of slecht) navigeren als de TTG.



Ik schrok namelijk omdat ik net die Mio heb gekocht terwijl ik misschien beter de TTG had kunnen kopen, maar ik geloof niet dat dat dus iets uitmaakt.

Bedankt.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je kunt beter een echt navigatiesysteem kopen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Quadrifoglio,

Een hele poos zien we je niet op het forum, en zie daar... Welkom terug dus :)

Dat ASN is niks anders dan een simulatie door TomTom van de afstand die afgelegd zou zijn als er met dezelfde snelheid verder gereden zou zijn. Oftewel, als je 36 km/u (10 m/s) rijdt op het moment dat de GPS ontvangst wegvalt zal de TomTom 10 seconden later denken dat je 100 meter verder bent. En die 100 meter houdt 'ie aan, ook al ben je intussen veel langzamer of sneller gaan rijden. :idea:
Over dit feature heb ik al heel wat klachten gehoord van TT rijders, die voelen zich behoorlijk gefopt...
Net zo goed als de last die ze hebben van dat niet ontspiegelde scherm :oops:

Overigens, ben je van je geloof afgevallen? Jij was als ik me goed herinner altijd een fervent MS 5000 aanhanger, en nu ineens een losse Navi? In dat geval zou ik de MS 2000 nemen, of de 2100 met TMC, lees maar eens /viewtopic.php?t=4999

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ha die JW,

Inderdaad een tijdje weg geweest maar nu weer terug, ik heb eerst met de Ms4100 gereden en daarna inderdaad met de Ms5000, waar ik nogsteeds erg over te spreken ben. Nu moet ik voor mijn werk vaak weg met verschillende auto's, vandaar dat ik dan ook heb gekozen voor een portable systeem dat makkelijk van de ene naar de andere auto te zetten is. Ik had nog nooit gehoort van de VDO ms2100 tot op de dag van vandaag (helaas).... Ziet er veel belovend uit moet ik zeggen, maar heeft deze dan wel een gyroscoop? Misschien heb ik het over het hoofd gezien met lezen :oops: , ik heb niet veel tijd nu namelijk, moet weer aan 't werk.... Vanavond zal ik het eens even rustig allemaal gaan lezen.

Bedankt weer voor de perfecte info!

Groetjes :roll:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ziet er zeer goed uit, goed werk van VDO... Vooral het scherm zonder spiegeling lijkt mij een sterk punt, tevens kan je dus ook MP3's beluisteren tijdens het navigeren (al lijkt mij de geluidsqualiteit zeer matig), natuurlijk de gratis TMC is een must, heb ik nu ook wel met de Mio maar daar moet ik een extra antennetje voor inpluggen (zat er overigens gratis bij)... En als ik het goed begrijp heeft die van VDO ook nog een carkit er in zitten, FIJN DING! Helaas lees ik niets over een gyroscoop of iets dergelijks :?
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540

Terug naar “Mitac Mio”