ANWB-navigatiesysteem Engin vernieuwd

Software zoals Navfree, Navigator, TomTom en andere, geschikt voor smartphones, tablets, laptops en Pda's/Pim's
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

ANWB-navigatiesysteem Engin vernieuwd

Bericht door Toho_NL »

In een persbericht liet Engin ons weten dat vanaf begin juni 2004 het nieuwe navigatiesysteem voor de Pocket PC in de rekken zal liggen. Engin 4, het navigatiepakket van de ANWB, bevat gedetailleerde kaarten van de Benelux en haalt gratis actuele verkeersinformatie op. Het programma werkt zowel in de auto als daarbuiten en maakt het mogelijk leuke routes en ideeën voor uitstapjes te downloaden. De bediening van het programma kan volledig met de vingertoppen en gedeeltelijk met stemherkenning gebeuren. Voor de positiebepaling wordt gebruikgemaakt van een nieuwe modulaire GPS-ontvanger en kan een optionele Bluetooth-module aangeschaft worden voor draadloze communicatie met de Pocket PC. In combinatie met de speciale voetgangersmodus maakt dit het pakket bovendien ook geschikt voor de fervente wandelaar. In de wandelmodus wordt er bijvoorbeeld voor gezorgd dat een berekende route niet via de snelweg gaat en worden straten met eenrichtingsverkeer in beide richtingen toegankelijk.

Naast de kaarten van de Benelux, die standaard meegeleverd worden, kunnen kaarten van meer dan twintig Europese landen aangeschaft worden. Geregistreerde gebruikers krijgen via de website bovendien toegang tot extra informatie, waaronder bezienswaardigheden en tips voor een dagje uit. Voor het doorgeven van de verkeersinformatie wordt gebruikgemaakt van een FM-radiofrequentie. Wanneer een file zich op de geplande route voordoet wordt deze in het rood weergegeven en wordt indien mogelijk een aangepaste route berekend. Het plannen van een reisweg kan bovendien op eenvoudige wijze door de bestemming in te voeren via het aanraakscherm van de Pocket PC, of door de naam van een locatie uit te spreken. De verkoopprijs van Engin Benelux zal 429 euro bedragen. Voor de Europese kaarten zal men 189 euro betalen en de Bluetooth-module verwisselt voor 119 euro van eigenaar.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. bron: http://www.tweakers.net/nieuws/32518
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Engin 4getest

Bericht door Martine »

Ik ben de Engin 4 van ANWB uitvoerig aan het testen, maar tot nu toe kan ik maar een ding zeggen: PERFECT !! :Kiss:

De navi is zeer nauwkeurig , hij komt exact op de opgegeven huisnummers aan, de TMC werk perfect, geeft goede omleidingen en de modulaire GPS/TMC module doen hun werk prima.Omdanks de warmtewerende voorruit toch nog 4 satelieten, onder het glazen dak van mijn Peugot 307SW zelfs 9 satelieten!!
Alleen het volume van de instructie's kan iets luider.
Ik kan hem met een dikke 9 beoordelen
:D
Martine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

Engin is toch het zelfde pakket als Navigon mobile navigator (ook die zijn bij versie 4)?
Van navigon hoor ik alleen goede berichten en ik ben voornemens dat in mijn 407 te gaan gebruiken ter vervanging van mijn becker Trafficpro, ook al vanwege de TMC mogelijkheden.


Kan iemand me vertellen met welke TMC tabel men werkt :?: (tmc 2 of 3??)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Op deze vraag kan ik geen antwoord geven, maar dat de TMC nauwkeurig is kan ik je wel vertellen!!
Hij berekend direct een alternatieve route als er op jou route een opstakel of fila is!
Dan kan je in de instellingen kiezen of ie dat helemaal automatich moet doen of dat je eerst toestemming geeft.
Ik heb dus een HP4150 met Bluetooth GPS/TMC module :D
Alleen vind ik dat de stem voor de aanwijzingen iets luider zou kunnen, maar verder ben ik vol lof, mooie kaarten .

Groetjes, Martine
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6600
  • Geschikte navigatiesysteem CORSA
    door jamjam » 25 sep 2015 23:11 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1475
  • navigatiesysteem AVIC-F970DAB
    door johanIX35 » 27 okt 2015 20:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 671
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • Levensduur Garmin navigatiesysteem
    door Adri » 06 jan 2020 16:39 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 610
  • (Frontje) DDX8026BT Kenwood navigatiesysteem
    door lextof » 27 sep 2014 09:32 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 444
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1918

Terug naar “Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software”