Cannot calculate - DNX7210bt

BronsM
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2013 14:18

Cannot calculate - DNX7210bt

Bericht door BronsM »

Na wat eerste aanloopperikelen waarbij het front niet te montern viel zijn we inmiddels wat weken verder met onze nieuwe ADHD-looking, disco-achtige 'aanwinst' de DNX7210bt. :wink: (Ik krijg het front er overigens weer op, maar mijn vrouw begint er niet eens meer aan....)
Maar met weemoed verlangen wij dus nog dagelijks terug naar de, zo bruut uit ons leven gewrikte en zo uiterst gebruikersvriendelijke RNS510. :roll:

De oorspronkelijk Nederlands weergevende en sprekende unit kent na aan update door de inbouwer (aansluitend op het hermonteren na het front-probleem) opeens enkel maar Engels als voer- en spreektraal, maar daar is wel mee te leven.
Het volgende echter niet: Onze navigatie-unit weet de weg niet meer!!! :oops:
Gisteren, na probleemloos een lang weekend door Engeland te hebben genavigeerd (pluspunt: De DNX kent de snelheidslimieten dan weer wel mooi in miles! :clap: ) krijgen wij opeens, terug vanaf de boot, steeds de melding 'Cannot calculate' voorgeschoteld (?!)
Het apparaat is opeens alle opgeslagen adressen kwijt en loopt al rekenend vast terwijl het naar huis mag navigeren!
Afgelegde route, actuele positie en actuele verkeersinformatie staan netjes in beeld, maar als ik vraag of het ding ons ergens naartoe wil leiden krijg ik na wat gereken steeds weer 'Cannot calculate' in beeld!

Iemand suggesties wat ik hier mee aan moet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AJ Lupo
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2013 15:52

Re: Cannot calculate - DNX7210bt

Bericht door AJ Lupo »

Ook ik liep tegen hetzelfde probleem aan met mijn DNX521VBT.
Tot begin december werkte alles goed.
Na een update naar software versie 1.12.0 (dacht ik) bleef het systeem hangen, haperde de mp3 en gaf het de melding "kan geen route berekenen".
Een aantal dagen flink chagrijnig rond gereden met een slecht werkend systeem.
Na lang zoeken kwam ik op een Duitse forum site de opmerking hier onder tegen :
Blijkbaar is er bij de update iets mis gegaan waar door het systeem toch blijft hangen op de oude software versie.
Niet alles werd goed geïnstalleerd en dat geeft de problemen.
Oplossing : het systeem een harde reset geven en de laatste nieuwe firmware update (1.12.0) er opzetten met een opnieuw geformatteerde usb stick.(mag echt niets anders opstaan alleen de update
Bij mij is het probleem op deze manier opgelost en werkt alles weer naar behoren.
Systeem is zelfs sneller geworden met berekenen.

Hopelijk werkt het voor jou ook op deze manier.

Arnold





Hopelijk komt er snel een oplossing,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Kenwood”