Vraag mbt navigatiesysteem Peugeot 607

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
Thom
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2004 22:30

Vraag mbt navigatiesysteem Peugeot 607

Bericht door Thom »

Geachte kenners (of ben ik te voorbarig :wink: ),

Wij hebben -geloof ik- een VDO Dayton navigatiesysteem (af-fabriek, kleurenscherm) in de Peugeot 607. Nu is dit onze eerste auto met een dergelijke voorziening dus ik ben (nog) een leek op dit gebied. Daarom een drietal vragen:
- Hoe weet je of er TMC op zit? Op de RT3 systemen in de 307, 407 en 807 zit het wel, maar ik kan het in de documentatie van de 607 nergens vinden.
- De CD-Rom die er momenteel in zit is van Lente/Zomer 2003. Een jaar oud dus. Ik heb gehoord dat je het systeem cq. de CD kunt updaten? Hoe gaat dat in z'n werk? Bij de dealer kijken ze me heel vreemd aan als ik hier naar vraag, maar ik vind het toch vreemd. De informatie op de CD is meer dan een jaar oud, en dan is er toch wel weer t één en ander veranderd lijkt me...
- Is er ook nog zoiets als een update voor het hele systeem? Daar hoorde ik laatst iemand over met een Peugeot 307. Wat gebeurt er dan en wat zijn de voordelen?

Alvast bedankt!

Thom

P.s. ben trouwens ook nieuw hier.. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: Vraag mbt navigatiesysteem Peugeot 607

Bericht door Fantom »

Thom schreef:Geachte kenners (of ben ik te voorbarig :wink: ),

Wij hebben -geloof ik- een VDO Dayton navigatiesysteem (af-fabriek, kleurenscherm) in de Peugeot 607. Nu is dit onze eerste auto met een dergelijke voorziening dus ik ben (nog) een leek op dit gebied. Daarom een drietal vragen:
- Hoe weet je of er TMC op zit? Op de RT3 systemen in de 307, 407 en 807 zit het wel, maar ik kan het in de documentatie van de 607 nergens vinden.
- De CD-Rom die er momenteel in zit is van Lente/Zomer 2003. Een jaar oud dus. Ik heb gehoord dat je het systeem cq. de CD kunt updaten? Hoe gaat dat in z'n werk? Bij de dealer kijken ze me heel vreemd aan als ik hier naar vraag, maar ik vind het toch vreemd. De informatie op de CD is meer dan een jaar oud, en dan is er toch wel weer t één en ander veranderd lijkt me...
- Is er ook nog zoiets als een update voor het hele systeem? Daar hoorde ik laatst iemand over met een Peugeot 307. Wat gebeurt er dan en wat zijn de voordelen?

Alvast bedankt!

Thom

P.s. ben trouwens ook nieuw hier.. :D
Hallo Thom,

Welkom op het forum.

Als het een VDO gebaseerd systeem is dan kan je zien of er een TMC module aan je systeem zit in het infomenu.
De kaartupdates moeten in ieder geval via je dealer verkrijgbaar zijn. Als het inderdaad een VDO gebaseerd systeem is dan kan je proberen om de kaart cd's van VDO-Dayton te gebruiken. Dus kijk eens in de buurt of er iemand met een VDO systeem rond rijdt en probeer die kaarten eens. Anders moet je even wachten op de eerst volgende Navigatiehelpsite meeting. Daar zijn alrijd mensen met VDO kaarten die je dan vast even kan proberen.
Voor een update van de systeemsoftware moet je echt bij de dealer zijn aangezien het systeem speciaal voor Peugeot is gemaakt. Peugeot kan je vertellen of er inmiddels systeem updates beschikbaar zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Hallo Thom,
Op de 307 zit bij de RT3 wel TMC, maar echter geen dynamische routebegeleiding.. :Wall:

Je krijgt in gebroken steenkolenengels alleen de meldingen en verder moet je het zelf dan maar uitzoeken... :twisted: :twisted:
Als je niet zeker weet of je VDO hebt zou ik dat maar eens goed aan de dealer vragen , want als je een RT3 hebt dan ga je spijt krijgen.
Ik heb een RT3, die gaat er van de week op kosten van de dealer weer uit en ik krijg een Becker of een JVC daarvoor in de plaats :D :D

Suc6 met je nieuwe auto, en de groeten van Martine 8)
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Momenteel is er software versie 8.0, de laatste versie, Let op deze software is niet te vergelijken als de originele software van VDO-DAYTON !

Software is te bestellen bij de Erkende reparateur.(de Peugeot dealer)
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 769
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1355
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 634
  • Nieuw en gelijk een vraag.
    door Wilbert1965 » 01 jul 2014 21:11 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 612
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1033
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1039
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1316

Terug naar “Peugeot”