Morgen naar Nefkens

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Morgen naar Nefkens

Bericht door Martine »

Nou, morgen met de 307 terug naar NEFKENS, heb afspraak voor mijn zeer slecht werkend af fabriek geleverd navigatie systeem, Ik baal zo erg van dat pokkeding dat hem het liefst met hamer en schroevendraaier te lijf ga!! :Gun:Zegt het voort , zegt het voort!!!

Bovendien laten de rubbers van de achterportieren los, met als gevolg lekkage :twisted: :twisted:

Ik heb nog nooit zo'n slecht en onnauwkerig systeem gezien, van de 10 ritten kan ie er amper 2 foutloos uitvoeren :twisted: :twisted: Wat een waardeloze rotzooi!!!
Dit kan ik in mijn verpleegkundige en thuiszorgpraktijk helemaal niet hebben!
Bovendien denk ik dat de software helemaal fout is want hij verwisselt vaak links en rechts, laat je in Haarlen gewoon de Grote Houtstraat inrijden (voetgangersgebied)!! Stuurt je doodlopende straten in, kortom ROTZOOI!! :twisted: :twisted: :twisted:
Ik hou jullie op de hoogte.

Martine :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Hallo Martine,

Inmiddels zijn we een week verder, en dus eigenlijk best nieuwsgierig te vernemen hoe het "probleem" is opgelost en wat de resultaten zijn.

Kun je ons al wat meer vertellen?
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Nefkens Apeldoorn

Bericht door Martine »

Hallo Checkin,
ik wilde al eerder berichten ,maar jullie waren uit de lucht :D de auto is voor de terugroepactie ( voorwielen) bij Nefkens geweest, heb ook de tekortkomingen van het RT3 apparaat besproken, monteur heeft het apparaat uitgelezen, maar kon niks vinden hij erkende echter dat er klachten zijn over die RT3
Ik had een hele lijst van fouten gemaakt, die hebben ze in gezien, en ze vertelden mij over de update in september.
de dag erop met Peugeot Nederland gebeld, die waren ook niet erg duidelijk hoe we het op gaan lossen.
Inmiddels heb ik Nefkens gemaild dat ik hun voor de rechter sleep!! :twisted: :twisted:
Want, Checkin, van de 10 bestemmingen die ik ingeeft gaan er 9 fout, verwisseld links met rechts, wil straten inrijden die er helemaal niet zijn, laat mij voetgangersgebieden en doodlopende straten inrijden het is een compleet waardeloos apparaat, en ga dus zoals gezegd via de rechter compensatie eisen :twisted: :twisted:

Wordt Vervolgd
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Jeetje wat een verhaal zeg. :cry: Dat is inderdaad geen positief geluid over het gebruik van het navigatiesysteem :!: Ik hoop dat je er snel uitkomt en dat het systeem wordt verbeterd door Peugeot.
Ik snap niet dat zo'n grote leverancier als Peugeot dit laat gebeuren :Wall:

Heel veel succes met het vervolg van dit drama. :!: :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Martine,

Zoals in een ander topic reeds genoemd: viewtopic.php?t=2561 is ook, zoals AXL al beschreef, verbetering te verkrijgen door een nieuwe landen-Cdrom te gebruiken (2004/2005)
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

tja vraag ik me ook af, en vooral waarom magmar zo'n Kl**** systeem heeft ontwikkeld terwijl het connect systeem in de alfa's goed werkt.

maarre ik begrijp ook niet van nefkens waarom ze niet gewoon een nieuwe RT3 plaatsen, misschien is dan veel ellende voorbij afgezien van de beroerde stem en tmc-bug, telefoonprobleem heheh en nog wat dingetjes. maar ja daar is peugeot weer afhankelijk van magnetti marelli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

axl schreef:maarre ik begrijp ook niet van nefkens waarom ze niet gewoon een nieuwe RT3 plaatsen
Als al de negatieve berichten van Martine zo lees (kon nergens een positieve vinden) dan had ik persoonlijk de RT3 en weggedaan en een Becker gekocht.
Dan heb je de "Perfecte auto" met een "Super Navigatie"

Martine blij, Nefkens blij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Beste Han,

Zoals ik al eens in een eerdere posting schreef, ik HEB JARENLANG MET EEN BECKER GEREDEN! :D :D Maar in de Peugeot zit als optie een navigatie met telefoon en boordcomputer in, het is voor mij als zakelijke rijdster een goed ding wat betreft gebruiksmogelijkheden.
die RT3 heeft echt goede mogelijkheden, alleen die navigatie werkt niet zoals t hoort, :Wall: :Wall: de telefoon werkt bij mij prima met een duo sim van KPN. en met de boordcomputer registreer ik zakelijke en priveritten, eitje allemaal.
Als de navigatie net zo goed zou werken als de Becker, dan is dit een top-apparaat! :D
Enne..... ik heb dat apparaat niet om er de blitz mee te maken , het is voor mij "een soort gereedschap" daarom heb ik ook geen kleurenscherm, dat ding moet mij bij mijn patienten brengen, meer niet!!!

Groetjes, Martine
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Martine schreef:Beste Han,
Als de navigatie net zo goed zou werken als de Becker, dan is dit een top-apparaat! :D

Groetjes, Martine
En nu komen we op een punt en je geeft het zelf al aan maar hij werkt nu eenmaal anders.
Persoonlijk ben ik niet gek van 1 din navigatie's als ik daarmee ga rijden dan vind ik dat al snel drama systemen maar dat komt omdat ik anders gewend ben.
Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.
Je hebt al een paar keer aangegeven dat het niet werkt zo als u graag zou zien maar om daar nou bij elke bericht op terug te komen dat schiet niet op.
Een navigatie heeft te maken met een aantal factoren
A) een systeem in dit geval de RT3
B) de kaartsoftware
C) de systeem software

A) daar zit je aan vast
B) Is er al kaartmatriaal dat nieuwer is / Ja : dan moet je daar gebruik van gaan maken. / Nee : wacht op de nieuwe.
B) Fouten die je tegenkomt meld je die / Ja : dat geeft verbetering. / Nee : dan mag je er ook niet over klagen.
C) Ik heb begrepen dat er met een paar maanden nieuwe systeem software komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Hallo Han,

Ik zal even een aantal voorbeelden geven van wat er mis gaat met die RT3:

Ik moest naar de Ravellaan in Heemstede, het systeem laat mij de Ravellaan voorbijrijden en zet mij doodleuk 300 meter voorbij de Ravellaan op de parkeerplaats van het Spaarneziekenhuis, kijk, dat schiet dus niet op he?? :Wall:

Ook moest ik naar de Charlotte de Bourbonlaan in Haarlem, hij laat mij die laan voorbijrijden en zet mij op de Crayennesterskade ook zo'n 300 a 400 meter te ver!! :Wall:

Op de A27 (onderweg van Almere naar Dordrecht) laat het systeem mij opritten op en af rijden om telkens weer op de A27 terug te komen dit is totale onzin!
Komende van uit Breda, wil dat stomme ding op knooppunt Holendrecht mij linksaf de A2 opsturen terwijl je rechtsaf moet de A9 op naar Almere!! :Wall: :Wall:

Opweg naar de Merlelaan in Heemstede laat het systeem mij een kruising te vroeg rechtsaf slaan met als gevolg dat ik alsnog de weg moest vragen :Wall: want de RT3 dacht dat ik de bestemming had bereikt!!
het bleek dat ik de kruising had moeten oversteken en dan 250 verder rechtsaf had gemoeten!!! :Wall:dan was ik er !

Dat niet alle systemen hetzelfde werken ben ik met je eens, maar de essentie is: DAT JE OP JE BESTEMMING KOMT!!!
Die RT3 kost wel € 1550.00 voor datzelfde geld had ik Nefkens de opdracht gegeven om er de meest geavanceerde Becker erin te zetten :D :D :D
Ik spreek dus niet over een incidentele fout van de 10 bestemmingen gaan er 9 fout! dat is mijn klacht
Wat zou dat kunnen zijn?? is het de software of iets dergelijks??

Groetjes, Martine
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

8 Augustus Martine schreef:Nou, morgen met de 307 terug naar NEFKENS, heb afspraak voor mijn zeer slecht werkend af fabriek geleverd navigatie systeem, Ik baal zo erg van dat pokkeding dat hem het liefst met hamer en schroevendraaier te lijf ga!! :Gun:Zegt het voort , zegt het voort!!!
En vertel ons ook is wat Nefkens nu gedaan heeft op 9 augustus ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

dat snelweg probleem zou opgelost zijn met de benelux versie 04/05, en misschien ook wel het probleem dat je 250meter van je bestemming op bestemming bent aangekomen.

:) dus ik zou tenminste een nieuwe cd eisen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Nefkens erkent de problemen, ik wacht de nieuwe soft-ware af, ==> werkt het nog niet naar behoren dan gaat het voor de rechter en eis ik vernietiging van de aankoop van de RT3 en dan zetten ze er maar een goedwerkend apparaat in en Becker on-line of high-speed of zo heb ik met de after-salesmanager besproken! :!: :!:
:P :P

Ik ga niet € 1550,00 betalen voor een apparaat dat niet aan de eisen voldoet en dat ik nog moet gaan zoeken en de weg vragen!! :Wall: :Wall: :Wall: :Wall:

Waarvan Acte, wordt vervolgd :oops: :oops:
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johan 62
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2004 19:27

Bericht door johan 62 »

Omdat ik ook een peugeot met nav systeem heb besteld ben ik zeer benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb nu een Becker en dat bevalt prima maar als ik dit volg heb ik het gevoel dat ik spijt zal krijgen.

Groet Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

johan 62 schreef:Omdat ik ook een peugeot met nav systeem heb besteld ben ik zeer benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb nu een Becker en dat bevalt prima maar als ik dit volg heb ik het gevoel dat ik spijt zal krijgen.

Groet Johan
Ik sprak Martine op de navigatiehelpsite meeting en ik begreep dat ze inmiddels een nieuwe versie van de CD had gekregen. Ik begreep ook dat het er op leek dat het beter gaat met de nieuwe CD. :arrow: Misschien kan Martine haar ervaringen met de nieuwe cd met ons delen :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

RT3 navigatie

Bericht door Martine »

Ik rijd nu weer een week of zo met die nieuwe wegenkaart 2004-2005, het SCHIJNT iets beter te gaan tijdens mijn wijkverpleging in Haarlem en omstreken maakte hij geen fouten, maar op andere adressen gaf hij in een verkeerde straat weer aan dat ik de bestemming had bereikt, ik heb sterk de indruk dat de huisnummering ook nog steeds niet goed werkt, of ik nou Bv. in Almere, Parkwerf No 2 of 98 ingeef, op de Voorstraat ( dan moet je nog ruim 400 mtr verder) dan zegt ie al: U heeft u bestemming bereikt!! :Wall: en zo zijn er nog meerdere fouten.
En... hij wil mij nog steeds door voetgangersgebieden laten rijden, zo kan hij het Doelenplein in Haarlem absoluut niet vinden...... :Wall: :Wall:
En trouwens de configuratie CD die het apparaat bestuurd, kan nog wel even op zich laten wachten... :Sleep:
Dus zolang moet je het maar doen met: slooo trafik betweeen es-hertogenbos en brigee over de...
en rowaat-blok betweeen........... :evil: :evil:

Ik adviseer Johan 62 zich bij zijn Becker te houden :D :D :D

Trouwens, Ik laat ook die 5 CD-speler eruithalen en dan gaat mij oude vertrouwde Beckertje van 6 jaar oud weer fijn met mij op reis :D :D :D
Zelfs de meest afgelegen boerderijen in de polders bij Gouda en Nieuwkoop bracht hij mij feilloos bij mijn patienten. :) :)

Groetjes aan iedereen, Martine

Oja, even off-topic, ik wil de auto een beetje "opleuken"met blauwe lampjes en zo, waar zijn die te koop, of zijn er van die speciale winkels voor???
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: RT3 navigatie

Bericht door Topsport »

"Martine"

Oja, even off-topic, ik wil de auto een beetje "opleuken"met blauwe lampjes en zo, waar zijn die te koop, of zijn er van die speciale winkels voor???
Als je een keer in de buurt bent van Amsterdam, kom dan een langs bij Info Tronics (zie banner rechtsonderaan)wij doen zelf Xenon-verlichting :wink:
wij zitten in een pand samen met Car Specials en die doen daar ook het een en ander in.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 732
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3415
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
    door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 953
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 650
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 484

Terug naar “Peugeot”