Kreupel ontvangst systeem > slechte TMC optie

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
CPi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:21

Kreupel ontvangst systeem > slechte TMC optie

Bericht door CPi »

LS,

Met belangstelling uw site bekeken, met name geintresseerd in de RT3 ontvanger (als in de Peugeot 307 Navteq ingebouwd). Omdat ik tot volle tevredenheid in m'n vorige auto een Philips (CARIN) systeem had, wilde ik iets dergelijks ook in m'n nieuwe auto. (Ik rijd ongeveer 40.000 km/jaar door heel Nederland). Op papier leek de Peugeot 307 Navteq een goede keuze. Aan de auto is ook niet zoveel op te merken, rijdt prima.
De teleurstelling was dan ook redelijk groot toen ik met het navigatie systeem werd geconfronteerd!
Behalve de ook op uw site gesignaleerde 'makkes' als een slecht verstaanbare telefoon (rondzingen) waarvoor ook de net uitgebrachte software upgrade geen afdoende oplossing is, een taal module met een duidelijk spraak gebrek, een niet toereikend werkgeheugen, bepaalde telefoon functies welke niet werken, 'blinde' plekken in de kaart en soms vreemde beslissingen in de gekozen route, vindt ik het meest storend de gebrekkige TMC optie. Behalve dat deze engelstalig is, is hij nauwelijks praktisch!

Je wordt overspoeld door niet op dat moment relevante informatie ( ik ben echt niet geintresseerd als ik op de A2 bij Den Bosch rijdt in de files bij Brussel!). Als er zich dan een file voordoet op het traject waar ik me op dat moment bevind, krijg ik geen enkele hint van het systeem hoe deze file te omzeilen, laat staan een alternatieve route, terwijl dat in mijn optiek nou juist de kracht van een navigatie systeem zou moeten en kunnen zijn, mijn CARIN-systeem van 5 jaar geleden(!) had daar geen enkele moeite mee! Nu moet ik zelf de alternatieven (in een voor mij onbekende omgeving!) zoeken. Werkt dus niet.

Als ik dit van te voren had geweten, was ik nooit aan dit systeem begonnen. Geloof me, er zijn goedkopere systemen welke beter zijn!

Een teleurgestelde gebruiker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:39

Bericht door PB »

Ik rij in een Citroen C5 met eenzelfde systeem (alleen telefoon)
Zelf heb ik indertijd niet gekozen voor het navigatiesysteem, omdat ik de bediening niet goed vond. Knop zat tussen de zittingen en dus uit het zicht.

De telefoon heeft inderdaad het zelfde probleem (rond zingen)
Van een kennis hoorde ik de oplossing en nu werkt het naar tevredenheid, mits je het geluid niet te hard zet.

Plak aan de rechterzijde van de plafondlampjes de opening van de alarm of microfoon? dicht met plakband. Als je transparant plakband bebruikt zie er niets van.

Zoek in de telefooninstelling de functie van de spreakers op en zet alleen de rechter voor speaker aan.

Fijnregelen met de volume en het rondzingen is oke.

Ook heb ik nog een zwanehals microfoon gehad. De gevoeligheid was echter niet juist, waardoor men mij weer niet hoorde.

Is je auto net nieuw? Mijne is van 2002 en dus zou je moeten verwachten dat het probleem is opgelost, of worden de oude modelen "gedumpt"!

Groet,

PB
Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

Ben toch wel benieuwd naar het volgende.

Peugeot heeft een terugroep-aktie gelanceerd om bepaalde functie's te verbeteren, is dit reeds uitgevoerd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Er is inderdaad een terugroepaktie cq modificatie voor het RT3 systeem in de 307.

Er is nieuwe software beschikbaar en er wordt ipv het huidige microfoontje een klein zwanehals microfoontje geplaatst, althans, zo is mij verteld.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

Gentry schreef:Er is inderdaad een terugroepaktie cq modificatie voor het RT3 systeem in de 307.

Er is nieuwe software beschikbaar en er wordt ipv het huidige microfoontje een klein zwanehals microfoontje geplaatst, althans, zo is mij verteld.
De terugroepaktie voor de RT3 is ALLEEN een software update, betreffende het microfoontje moet er eerst een melding gemaakt worden door de dealer bij de technische dienst van Peugeot, met omschrijving van de klacht, type auto, softwareversie, damnummer etc ..., dan zou je een andere microfoontje kunnen ......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:39

Bericht door PB »

Het "kleine zwanenhals microfoontje" is ook bij mij geinstalleerd.
Echter met het resultaat dat de impodantie niet juist was en ik niet was te verstaan.
Ik moest door de microfoon schreeuwen voordat men iets hoorde.

Daarna weer de aansluiting naar de originele micro gezet en voornoemde gedaan (afplakken en alleen rechter speaker aangezet)

Succes,

PB
Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CPi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:21

Bericht door CPi »

307 schreef:Ben toch wel benieuwd naar het volgende.

Peugeot heeft een terugroep-aktie gelanceerd om bepaalde functie's te verbeteren, is dit reeds uitgevoerd ?
Mijn 307 SW Navteq is inmiddels 5 maanden oud, de software upgrade is uitgevoerd. Dit heeft de verstaanbaarheid aan MIJN kant wel verbetert, de ontvangende kant denkt nog steeds dat ik onder water zit als ik met hun bel of dat ik met m'n hoofd uit het raam hang! Het enige wat ik heb bereikt is dat ik het volume niet zo hard meer hoef te zetten om iets te verstaan aan mijn kant, hierdoor is het 'rondzingen' natuurlijk ook minder. Ik had nog een stille hoop dat een andere microfoon wat zou verbeteren, maar als ik de diverse reakties hierover lees, lost dit ook weinig of niets op...

Overigens, de problemen met het telefoon geluid is maar één probleem in dit 'geavanceerde' audio/navigatie systeem...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Het vreemde is als er een richtmicrofoon wordt geplaatst dat er ook positieve bevindingen zijn, er wordt toch altijd het zelfde type microfoon verstuurd door Peugeot,

Ik heb er geen verklaring voor waarom het bij de één wel goed gaat en bij de ander niet.

Als er klachten zijn, laat het in ieder geval wel veranderen, en ondervind zelf de verandering.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CPi
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2005 20:21

Bericht door CPi »

Om dit verhaal nog even af te ronden:

Inmiddels heb ik de laatste software release (5.41) mogen ontvangen. Hiermee was het rondzingen als reeds gemeld al een stuk minder.

Daarnaast is er inmiddels een nieuwe (richt)microfoon geplaatst, dit geeft een goede verbetering op de geluidskwaliteit. Ik kan het geluid nu gewoon hard zetten als er eens (te)zacht wordt gesproken, dit zonder problemen of vervorming!

Als laatste heeft de garage de snelheidsbeperking verwijderd, waardoor het bedieningsgemak weer wat is verbeterd, ik hoef niet meer te stoppen om een alternatieve route te zoeken.

Kortom, ik ben een stuk meer tevreden over het systeem, als er nu ook nog eens dynamische file ontwijking mogelijk zal worden, wordt het nog echt een mooi systeem!

Met dank aan de garage voor hun bereidwillige hulp,

CPi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 232
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2071
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 517
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1020

Terug naar “Peugeot”