Inbouw navigatie/gala Peugeot 307 2.0 2003

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
Gebruikersavatar
zeilmakerij
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2006 09:42

Inbouw navigatie/gala Peugeot 307 2.0 2003

Bericht door zeilmakerij »

Ik heb zojuist navi in een 2.0 ltr peugeot gebouwd van 2003 en heb het als volgd gedaan.
De galadraad van de stuurbekrachtegingspomp gehaald deze zit rechtsvoor in het scherm je moet de meervoudige stekker hebben nummer 4 groen/bruin, deze draad voer je omhoog en dan kun je rechtsvoor onder de pravan naar binnen, je moet wel eerst de ruitenwissers demonteren en de paravan ook als je er dan onder kijkt zie je een leiding naar binnen gaan er daarnaast zit een rubbertje waar je door naar binnen kan, dan moet je in de auto rechtsvoor de kap aan de zijkant van het dashboard verwijderen en kun je de kabel over het handschoenenvakje naar de radio voeren.
De antenne moet je niet onder de voorruit leggen ivm geisoleerde voorruit, je kunt deze door hetzelde gat als de galadraad voeren en de antenne onder de paravan plaatsen, radio aansluiten KLAAR.

Gr. Maus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Keurig werk en inderdaad op deze wijze twee vliegen in één klap.
Ook volgens de diverse sites is deze bruin/groene draad de juiste om te gebruiken.
Wat bij mij echter een beetje naar gevoel geeft is dat deze draad afkomstig is van de unit die het ESP regelt.
Ik ben te weinig thuis in de autoelektronica van Peugeot om te kunnen beoordelen of dit kwalijke gevolgen zou kunnen hebben bij verkeerd aansluiten. Ik heb een gezonde dosis wantrouwen, ook gezien de vele gevallen van niet meer functionerende ABS systemen waarvan het signaal voor de tachopulse werd gebruikt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

het aftappen van het signaal bij de stuurbekrachtigingspomp wordt aanbevolen door peugeot.


axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat Peugeor eea als advies zou geven ben ik bereid aan te nemen.
Maar men moet het mij niet kwalijk nemen dat ik het van enige stupiditeit vind getuigen dat je anno 2007 in een modern ontworpen auto een draad door het schutbord moet trekken om zo een signaaltje op te pakken.
Als ik me niet vergis heeft ook een Peugeot 307 sinds jaar en dag een CAN-bus en moet er een elegantere oplossing voor de hand liggen.
Dit zou immers betekenen dat je ook bij de inbouw van een normale autoradio geen gebruik kunt maken van GALA.
Zelfs de Roemeense klonen van Renault hebben zo'n voorziening
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Je kunt uiteraard ook een can-interface bij de ISO stekker gebruiken, die haalt de juiste signalen ook uit de can draden, maar is een dure oplossing.
Deze oplossing is helaas de enige andere optie, je moet naar de motoruimte bij een 307.
Ik pak hem echter al op in de kabelboom die langs de rechterschroefveerkoker loopt, dan kun je direct onder de paravan door. Je hoeft niet de hele paravan te verwijderen hoor, je kunt volstaan met het verwijderen van het roostertje in de paravan, dan kun je bij het genoemde rubbertje (bij een opendak is dat rubbertje bezet door afvoer schuifdak), klein sneetje in maken en dan inderdaad doorvoeren zoals door zeilmakerij aangegeven.
GPS antenne plaats ik meestal of onder genoemd roostertje bij de paravan of in het tolgat achter de binnenspiegel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp je uitleg volkomen en ik neig persoonlijk naar een "luxe" oplossing met die CAN-adapter waardoor, als Peugeot'z'n werk goed heeft gedaan, ook meteen alle andere aansluitingen aanwezig zijn. Kost iets meer maar dat moest dan maar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

:D

hehe moet ook niet al te makkelijk gemaakt worden he ;) anders kan ik een andere baan gaan zoeken, want met het herstellen van doe-het-zelf werk in multiplex peugeot's, verdien ik een groot gedeelte van mijn brood mee.
;)

axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gesnapt :wink:
En inderdaad, er wordt wat afgerommeld in auto's, met de beste bedoelingen maar in de huidige auto's vaak ook met desastreuze gevolgen.

Mijn advies voor dit soort auto's is een B2S-4 te gebruiken, dan heb je in één keer alle benodigde signalen te pakken. Kost je welliswaar iets van 125 Euri, maar dan hoef je ook niet meer naar Axl :oops: Die doet dat ook niet voor niks, naar ik aanneem :idea: :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1596
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 932
  • Carminat Renault 2003 rond draaiende cursor
    door Andre F » 05 dec 2017 12:53 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 572
  • Camera aansluiten op carminat (grand espace 2003)
    door Paul kriek » 20 mar 2017 23:01 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 2308

Terug naar “Peugeot”