Help! Peugeot 206 -> navigatie kopen?

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Help! Peugeot 206 -> navigatie kopen?

Bericht door jansen2 »

Beste navigatie-experts,

na het het uitzoeken in folders, raadplegen winkels en het lezen van 'complexe' constructies op dit forum om een goed gps ontvangst te krijgen in de auto stel ik hierbij maar even concreet mijn vraag aangezien ik zelf inmiddels door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en heb dus nog niet zoveel geld te spenderen aan navigatie. Desalnietemin een handige gadget en vooral als je veel op de weg zit. Vanwege de lease-auto zocht ik een goedkoop systeem, wat ik zonder schade of wijzigingen aan de auto kon plaatsen in mijn toekomstige Peugeot 206 1.4 gentry bouwjaar 2006. Een goede optie leek de HP iPAQ 1710 organiser + carkit + gps ontvanger met draad + Tomtom navigatiepakket + 128 SD-kaart voor 300 euro (even ter indicatie van de prijsklasse en kwaliteit gps-ontvangst).

Inmiddels heb ik veel gelezen/gehoord over de warmtewerende (al dan niet met metaal) (voor)ruit op de franse auto's. Verkopers vertelde mij dat het gps-signaal niet door de voorruit heen kwam van een 206. Als oplossing draagde zij aan een losse gps antenne op de hoedeplank bij de achterruit. Dit brengt echter wel met zich mee dat je op vele duurdere systemen uitkomt. Want dan moet je zo'n bluetooth pda hebben? En losse gps-antenne kopen? En is het wel zo dat zo'n gps nergens door de voorruit van de 206 komt en wel door de achterruit? Is het door mij gekozen systeem dan echt niet mogelijk in de 206? :? Kortom, verwarring en wat makkelijk navigatiesysteempje kopen en plaatsen leek, bleek een lastig verhaal te worden.

Wat kan ik in jullie ogen het beste doen om een goedkoop/niet te complexe constructie navigatiesystee in de auto te krijgen met een redelijk gps-ontvangst?

Alvast zeer bedankt voor de reacties! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Koop maar gewoon wat je van plan was of probeer de combinatie uit in een willekeurige moderne franse auto met warmtewerende voorruit. Al deze ruiten hebben een zgn "Telepeage" opening achter (voor) de binnenspiegel. Als je daar je GPS-muis eenmaal hebt bevestigd heb je prima ontvangst.
Je hebt dan echter wel een systeem met de beperkingen van een PDA systeem maar dat is weer een heel andere overweging.

Een andere mogelijkheid is een goed 2e hands systeem van een gerenommeerde fabrikant geschikt voor vaste inbouw.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Bericht door jansen2 »

Maar begrijp ik het goed dat de verhalen van de verkopers dus niet kloppen over warmtewerende voorruiten en dat als je de muis op de goede plaats op een dergelijke voorruit plakt er niets aan de hand is?

Ik heb de peugeot 206 nog niet binnen, dus kan helaas nog niet kijken waar de telepeage opening zit. Maar kan me er iets bij voorstellen dat het niet zo mooi gezicht is om de pda ergens rond de cd-speler te hebben en er dan recht een draad omhoog loopt naar de achteruitkijk spiegel. Zijn hier geen mooiere oplossingen voor?

Wat is trouwens het vershil tussen bijv. navigatie via zo'n tomtomgo of via een pda met tomtom software?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De verkopersverhalen kloppen wel als je hun beperkte kennis in ogenschouw wilt nemen. De informatie is niet volledig en uit de hier gepubliceerde mogelijkheden blijkt dat er meer mogelijk is dan de standaard verkoopinfo zou doen vermoeden.

Een mooiere oplossing is een antenneverlengkabel aanschaffen en die keurig wegwerken achter de bekleding van de hemel en de A-stijl.

Verschil tussen TomTom Go en en PDA met TomTom is er in de praktijk nauwelijks.
Veel lezenswaardigs hierover is te vinden op de desbetreffende fora.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Bericht door jansen2 »

Bedankt voor de reacties. Ik ben al een stukje verder op weg naar het navigatiesysteem. Het is dus verstandig om gewoon een pda met tom tom navigatie te kopen. Vervolgens is in het kader van de warmtewerende ruiten de plaatsing van de gps-ontvanger (muis) van belang.

Een optie is de muis dus achter de binnenspiegel te plaatsen alleen zit je dan met allerlei zwevende draden door de auto.

Tweede optie is een antenneverlengkabel aanschaffen en die keurig wegwerken achter de bekleding van de hemel en de A-stijl. Maar ben niet zo'n auto-expert, maar klinkt alsof dat vakwerk is ofniet? Achter de hemel? A-stijl? Wat is dat?Kan je hem misschien ook via een makkelijke manier naar de hoedeplank leggen? Of? Zo'n antenne verlengkabel is inprincipe hetzelfde als een externe antenne toch? Ik heb begrepen dat hierdoor ook het ontvangst sterker wordt klopt dat? Moet hij dan nog wel verlegd worden van de warmtewerende ruit?

Zijn er nog andere opties om goed ontvangst te hebben, zonder al te veel zaken in de auto te verleggen/boren etc?

Alvast erg bedankt voor de hulp. Fijn dat er mensen zijn die hier zoveel vanaf weten en bereid zijn andere te helpen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zo'n antenne verlengkabel is inprincipe hetzelfde als een externe antenne toch?
Nee, dat zijn twee volledig verschillende zaken.
Met een verlengkabel maak je alleen de kabel van je GPS-muis langer zodat je hem verder van je aansluiting kunt gebruiken.

Alvorrens je nu vast te leggen op TomTom, kijk ook eens even hier voor een overzicht van de mobiele systemen:

http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?p=83855#83855
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Even een aanvullinkje op Gerritjes reacties.
De A-stijl is de rechter of linker voorruitstijl.
En als je straks je 206 hebt zul je zien dat er aan de binnenkant wel iets van een rubberrand loopt rond het raam waartussen/achter je dan die dunne draad van de GPS antenne kunt duwen om 'm vervolgens naar de plek van je PDA te leiden. Doe dat overigens wel voorzichtig, dat draadje is behoorlijk kwetsbaar.

Iets heel anders is dat er ook goede en complete gebruikte Navi's te vinden zijn, Gerritje wees daar ook al op. Ik zag vanmorgen een aanbieding van ons forumlid Willem Bytes /viewtopic.php?p=26923#26923
Is zoiets misschien interessant? Dan heb je gelijk TMC aan boord, en wel het beste systeem dat er is :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Bericht door jansen2 »

bedankt JW voor je aanvullig wat betreft de A-stijl. Dat is inderdaad natuurlijk een goede oplossing om de draad daar achter weg te werken. Je zal dan alleen een verlengde draad moeten hebben naar die gps ontvanger. Sorry voor al mijn vragen hoor, maar ben nog een leek op dit gebied. Kan je die er gewoon gemakkelijk tussen zetten? Hoeveel kost zo'n verlenging ongeveer?

Verder bedankt voor de tip wat betreft andere systemen. Vaak zijn die echter toch weer wat prijziger en te uitgebreid voor mijn behoefte, dus blijf ik toch maar bij mijn originele plan.

Is een externe antenne nog een idee? Dat is zegmaar een soort wireless gps ontvanger toch? Begrijp ik het nu goed uit de verhalen dat je dat externe stuk apart moet opladen? Want nomaal gaat dat allemaal automatisch in de sigarretenaansteker toch?

Heeft er iemand trouwes al ervaring met de HP iPAQ 1710 organiser + carkit + gps ontvanger met draad + Tomtom navigatiepakket + 128 SD-kaart? Is het mogelijk om de gps ontvanger hiervan te verlengen zodat je hem kan leggen langs de A-stijl van de auto zoals hierboven besproken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een goede optie leek de HP iPAQ 1710 organiser + carkit + gps ontvanger met draad + Tomtom navigatiepakket
Je schrijft in je eerste bericht dat je bovenstaand pakket wenst en daaruit dacht ik te concluderen dat de GPS-ontvanger een losse is met een aansluitkabel.
Deze kabels zijn moeiteloos te verlengen als je de juiste connectors maar kunt krijgen en vele GPS shops hebben deze kabels op voorraad.
Normaliter bestaat de 12v aansluiting uit een plug in de sigarenaansteker en daarna een splitter voor de PDA voeding en de voeding van de GPS-muis.

Maar begrijp ik nu goed dat je voor de voorgestelde combinatie van iPaq, GPS muis, TomTom, Carkit en SD-card maar € 300 hoeft te betalen? Neem aan dat dit 2e hands moet zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Bericht door jansen2 »

Ik heb nog eens gekeken naar het genoemde 'telepeage' stukje ruit achter de spiegel. Is dat een vierkant van ongeveer 25cm breed bij 10 cm hoog met allemaal zwarte stippeltjes?

Hoe duur zijn die verlengdraden van de gps ontvanger? Om hem zeg maar te verlengen vanaf de versnellingspook, via de a-stijl achter de achteruitkijkspiegel in het midden van de auto? En kopen in gps shops? Zijn die er ook in Nijmegen? Of zijn dat gewoon computerwinkels?

Die set is trouwens geen 2de hands. Is voor 300 te koop bij dixons. Loopt wel als een trein, maar zag de set toevallig laatst weer in het krantje staan dus waarschijnlijk hebben ze er nog wel een paar ;-) Ook te zien op de site van dixons uiteraard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die set is trouwens geen 2de hands. Is voor 300 te koop bij dixons. Loopt wel als een trein, maar zag de set toevallig laatst weer in het krantje staan dus waarschijnlijk hebben ze er nog wel een paar Ook te zien op de site van dixons uiteraard

Mag ik die link ook even van je?

Alleen de iPAQ1710 kost al ruim 200 euro zonder GPS-ontvanger en zonder TomTom. Is het bij jullie al Sinterklaas?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jansen2 schreef:Ik heb nog eens gekeken naar het genoemde 'telepeage' stukje ruit achter de spiegel. Is dat een vierkant van ongeveer 25cm breed bij 10 cm hoog met allemaal zwarte stippeltjes?

Hoe duur zijn die verlengdraden van de gps ontvanger? Om hem zeg maar te verlengen vanaf de versnellingspook, via de a-stijl achter de achteruitkijkspiegel in het midden van de auto? En kopen in gps shops? Zijn die er ook in Nijmegen? Of zijn dat gewoon computerwinkels?

Die set is trouwens geen 2de hands. Is voor 300 te koop bij dixons. Loopt wel als een trein, maar zag de set toevallig laatst weer in het krantje staan dus waarschijnlijk hebben ze er nog wel een paar ;-) Ook te zien op de site van dixons uiteraard.
Yep, da's dát stuk. Bij mij zit daar, rechts achter de spiegel inderdaad zo'n Telepeage-transponder, ontzettend handig in gebruik. En qua kosten maakt het niet uit of je nou tickets trekt en af moet rekenen bij de Péage dan wel via de transponder door het aparte poortje rijdt. Maar qua tijd, en gemak, super :D

Die verlengkabeltjes voor de GPS antenne zijn zeker te vinden bij diverse shops. Even rondsnuffelen, wellicht krijg je nog een tip met een link van een andere forumgebruiker :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Gerritje schreef:
Die set is trouwens geen 2de hands. Is voor 300 te koop bij dixons. Loopt wel als een trein, maar zag de set toevallig laatst weer in het krantje staan dus waarschijnlijk hebben ze er nog wel een paar Ook te zien op de site van dixons uiteraard

Mag ik die link ook even van je?

Alleen de iPAQ1710 kost al ruim 200 euro zonder GPS-ontvanger en zonder TomTom. Is het bij jullie al Sinterklaas?
Deze?
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Precies wat ik bedoelde!

Dit is dus de iPaq alleen al die € 296 kost, en dan komt de hele santenkraam er nog bij en zit je op € 500 of meer.
Bovendien is Dixon niet echt goedkoop want de HP koop je al voor net € 200
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jansen2
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2005 10:43

Bericht door jansen2 »

Dat is idd de link van de pda zonder navigatiesoftware (dus de verkeerde link) en ik zie dat de pda mét navigatiesoftware van de site afgehaald is. Zal wel te veel vraag naar geweest zijn. Toevallig heb ik hem laatst nog bij de V&D zien staan met softare voor 300 euro. Helaas hebben zij geen rechtstreekse link... Maar de liefhebbers kunnen altijd gewoon naar de winkel gaan ;-)

Ik heb toevallig (zal je net zien) vandaag gehoord dat ik bij mijn nieuwe leaseauto een los navigatiesysteemsetje krijg van peugeot. Neem aan dat ze deze zelf inbouwen en anders zal ik al jullie tips ten harte harte nemen!

Zeer bedankt voor al jullie goede hulp en tips. Hopelijk hebben toekomstige 206-rijders (en dat zullen er toch aardig wat zijn) er ook veel aan!

Voor wat mij betreft: Topic Closed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1030
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1313
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747

Terug naar “Peugeot”