307SW & software

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
Dvdvelde
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2004 20:35

307SW & software

Bericht door Dvdvelde »

Nu zie ik op internet dat er iemand cd's verkoopt met de nieuwste releases van Frankrijk.

Het zou gaan om een Navteq cd van Frankrijk.

Is dit dan automatisch de cd die ik moet hebben?

Ik weet dat het Navteq is, maar kan ik hier ook de balen mee in gaan en is bijv. Becker navteq 8.0 ook een goede cd om te gebruiken bij een 307SW.

Nou jullie kenners kunnen me vast wel helpen met mijn probleem

Groeten,

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: 307SW & software

Bericht door JW »

Dvdvelde schreef:Nu zie ik op internet dat er iemand cd's verkoopt met de nieuwste releases van Frankrijk.

Het zou gaan om een Navteq cd van Frankrijk.

Is dit dan automatisch de cd die ik moet hebben?

Ik weet dat het Navteq is, maar kan ik hier ook de balen mee in gaan en is bijv. Becker navteq 8.0 ook een goede cd om te gebruiken bij een 307SW.

Nou jullie kenners kunnen me vast wel helpen met mijn probleem
Groeten,

Danny
Hallo,

Daar zou ik maar niet op rekenen.

Dit soort via het internet aangeboden SW/kaarten zijn niet origineel, en worden dan ook als onrechtmatig verkregen kopiën beschouwd.
Zoals je bij het registreren hebt gelezen is ook discussie over illegaal verkregen SW op dit forum strikt verboden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dvdvelde
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2004 20:35

Legaal

Bericht door Dvdvelde »

Het zou niet om een ilegale versie gaan maar om een legale versie.

Maar dan nog is de vraag is bijv. een navteq beckers 8.0 ook een goede cd-rom voor deze auto?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Legaal

Bericht door JW »

Dvdvelde schreef:Het zou niet om een ilegale versie gaan maar om een legale versie.

Maar dan nog is de vraag is bijv. een navteq beckers 8.0 ook een goede cd-rom voor deze auto?
Hallo,

Dus bij die "legale" versie gaat het om een origineel? Als dat zo is, staat er ook op voor welke systemen 'ie geschikt is, even de aanbieder vragen dus.

En of de Becker 8.0 geschikt is? Dat denk ik dus niet, immers in de 307 zit bij mijn weten geen Becker maar een Magneti Marelli RT3, maar dat moet je dealer je kunnen vertellen.
Ook Checkin weet dat ongetwijfeld, die zal nog wel reageren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Becker CD in RT3 Van Peugeot.

Bericht door Martine »

Ik heb altijd met Becker gereden, maar vindt die Navtech CD's wel erg duur :twisted: BV € 168,00 voor alleen Duitsland of Benelux, terwijl je bij Becker( kijk voor de voordeligste adressen in Duitsland) € 250,00 kwijt bent voor HEEL EUROPA!!! :oops: :oops:

Nu vraag ik mij af of het gevaarlijk is(craschen van de computer) als ik die Becker CD in mijn RT3 van de Peugeot 307 SW stop. :idea: :idea:

Wie het weet mag het zeggen.......... :D

Groetjes, Martine
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Becker CD in RT3 Van Peugeot.

Bericht door JW »

Martine schreef:Ik heb altijd met Becker gereden, maar vindt die Navtech CD's wel erg duur :twisted: BV € 168,00 voor alleen Duitsland of Benelux, terwijl je bij Becker( kijk voor de voordeligste adressen in Duitsland) € 250,00 kwijt bent voor HEEL EUROPA!!! :oops: :oops:

Nu vraag ik mij af of het gevaarlijk is(craschen van de computer) als ik die Becker CD in mijn RT3 van de Peugeot 307 SW stop. :idea: :idea:

Wie het weet mag het zeggen.......... :D

Groetjes, Martine
Zou jij een CD bestemd voor een MacIntosh computer in een PC stoppen? Of een VideoDVD in een MS 5500?
En dan denken dat dat werkt? En zonder risico te lopen dat je systeem vastloopt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Tsja, dat weet ik niet, dus vraag ik het hier :?: :?:

Het lijkt mij dat die landkaarten van Navtech toch echt niet veel verschillen :oops:

En waarom is er dan zo'n prijsverschil??
Becker Europa € 250,00
En als je voor de RT3 heel europa aan zou schaffen ben je ongeveer 1500,00 euri's kwijt!!

En bovendien is Becker 100% beter dan Mag-Marr.

Groetjes Martine
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Martine schreef:Tsja, dat weet ik niet, dus vraag ik het hier :?: :?:

Het lijkt mij dat die landkaarten van Navtech toch echt niet veel verschillen :oops:

En waarom is er dan zo'n prijsverschil??
Becker Europa € 250,00
En als je voor de RT3 heel europa aan zou schaffen ben je ongeveer 1500,00 euri's kwijt!!

En bovendien is Becker 100% beter dan Mag-Marr.

Groetjes Martine
Als dat zo is, waarom heb je dan eigenlijk geen Becker genomen?

En terug naar je andere vraag, klopt, Becker kaarten behoren tot de goedkopere, samen met VDO's C-IQ systeem.
Bij Becker zijn er dan wel beperkingen, Europa op 2 CD's is persen geblazen, en dus staat er minder op dan bij anderen. Met name POI's en reisgidsen, lees maar eens het verhaal over Disneyland (even zoeken). Maar ook bij postcodes zijn er beperkingen. Alles heeft toch z'n prijs?
Bij anderen, zoals Blaupunkt en de klassieke VDO's zijn het ook vaak combi-CD's, geschikt voor zowel pictogramsystemen als kaarten.

En tenslotte, NEE dus, in jouw systeem werkt alleen de daarvoor gemaakte SW en kaarten. Maar dat had je natuurlijk al begrepen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

hallo, JW,

Zoals je kunt lezen heb ik voorheen met Becker gereden, in mijn nieuwe Peugeot zit standaard af fabriek een Mag-marrelli systeem, die becker deed het heel erg goed. Maar zoals met vele dingen moet je aan dat nieuwe systeem wennen, het Mag-marr syteem geeft desondanks veel meer onlogische aanwijzingen,dan de Becker, ergens waar helemaal geen zijweg is, of uberhaupt nooit is geweest zegt hij: sla rechts af! Als je dat zou doen dan lig je wel met je Peug in een sloot :oops: :Wall:
Verder heb ik naar aanleiding van eerdere suggesties in dit forum mijn Becker Cd in de RT3 gestopt, er gebeurde gewoon niets, de RT3 herkende de Cd niet eens!
En, met betrekking tot de spraaksynthese blijft de Mag-marr ook ver achter bij de Becker, soms zijn de teksten bijna niet te verstaan wegens binnensmond gemompel van die man, de damesstem is helemaal niks.
Ik had echter voor de prijs( € 1400,00) meer verwacht.

Groetjes, Martine 8)
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Martine schreef:hallo, JW,

Zoals je kunt lezen heb ik voorheen met Becker gereden, in mijn nieuwe Peugeot zit standaard af fabriek een Mag-marrelli systeem, die becker deed het heel erg goed. Maar zoals met vele dingen moet je aan dat nieuwe systeem wennen, het Mag-marr syteem geeft desondanks veel meer onlogische aanwijzingen,dan de Becker, ergens waar helemaal geen zijweg is, of uberhaupt nooit is geweest zegt hij: sla rechts af! Als je dat zou doen dan lig je wel met je Peug in een sloot :oops: :Wall:
Verder heb ik naar aanleiding van eerdere suggesties in dit forum mijn Becker Cd in de RT3 gestopt, er gebeurde gewoon niets, de RT3 herkende de Cd niet eens!
En, met betrekking tot de spraaksynthese blijft de Mag-marr ook ver achter bij de Becker, soms zijn de teksten bijna niet te verstaan wegens binnensmond gemompel van die man, de damesstem is helemaal niks.
Ik had echter voor de prijs( € 1400,00) meer verwacht.

Groetjes, Martine 8)
En dus is de constatering dat je met een af fabriek systeem, dat overigens optioneel is, je zit daar niet aan vast :!:, bepaald niet beter uit bent.
Het zit wel fraai ingebouwd, maar ja, wat is belangrijker: functionaliteit of "schone schijn"?

Ik neem aan dat als je weer een keuze moet maken voor een optie bij de aanschaf van een nieuwe auto, je nog wel even achter je oor krabt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dvdvelde
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2004 20:35

SW

Bericht door Dvdvelde »

Functionaliteit gaat natuurlijk boven het mooi ingebouwde, maar als ik een navigatiesysteem van 3000 euro's erbij koop snap ik niet dat de stemmen niet optimaal zijn en met accent.

En ik denk dat alles zijn voors en na's heeft dus ook de Becker.

Maar ik heb begrepen dat Martine een SW heeft, dan is mijn vraag jou navigatiesysteem €1400,- en die van mij €3030.
Is dit omdat de peugeots misschien zijn verbeterd of zijn de prijzen gigantisch gestegen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Martine
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mei 2004 16:13

Bericht door Martine »

Ik heb een 307 SW met Pack uitvoering, Climacontrol, parkeerhulp enz, en een RT3 navigatie en geintegreerde telefoon met CD wisselaar en een monochroomscherm.

Het kleurenscherm is inderdaad veeel duurder, wat heb jij dan voor een navigatie??

groet, Martine
PS, Ik heb de 307 pas twee maanden, nieuw van de dealer.
Rijdend in een Peugeot 307 SW met Engine 4 PDA navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 466
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1110
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 464
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1951
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 989
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1229

Terug naar “Peugeot”