Accu leeg chinese navigatie

rogervb
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2008 16:48

Accu leeg chinese navigatie

Bericht door rogervb »

Ik ben in het bezit van een chinees navigatiesysteem (waywell wd-6050), wat ik sinds kort in mijn auto heb. Ik had er op diverse fora al over gelezen maar ik wordt er mee geconfronteerd dat het systeem mijn accu leegtrekt (binnen een dag) Wat je op diverse fora leest is dat de de verlichting van de unit blijft branden als je het contact uitschakelt, maar mijn unit schakelt helemaal uit als ik het contact uitzet. De unit werkt ook alleen bij ingeschakeld contact.

Wat ik als leek uit alle informatie haal is dat de auto blijft zoeken naar een radio omdat deze is aangemeld via de Can bus en deze niet kan vinden omdat het geen originele volkswagen radio is. De auto schakelt de systemen dus niet uit en dat zorgt voor het leegtrekken van de accu. Kan dit kloppen en is dit men een aanpassing in vagcom op te lossen.

Ik heb een Golf V Variant uit 2009, de originele radio af fabriek is een rcd310.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Accu leeg chinese navigatie

Bericht door emielvanham »

rogervb schreef:Ik ben in het bezit van een chinees navigatiesysteem (waywell wd-6050), wat ik sinds kort in mijn auto heb. Ik had er op diverse fora al over gelezen maar ik wordt er mee geconfronteerd dat het systeem mijn accu leegtrekt (binnen een dag) Wat je op diverse fora leest is dat de de verlichting van de unit blijft branden als je het contact uitschakelt, maar mijn unit schakelt helemaal uit als ik het contact uitzet. De unit werkt ook alleen bij ingeschakeld contact.

Wat ik als leek uit alle informatie haal is dat de auto blijft zoeken naar een radio omdat deze is aangemeld via de Can bus en deze niet kan vinden omdat het geen originele volkswagen radio is. De auto schakelt de systemen dus niet uit en dat zorgt voor het leegtrekken van de accu. Kan dit kloppen en is dit men een aanpassing in vagcom op te lossen.

Ik heb een Golf V Variant uit 2009, de originele radio af fabriek is een rcd310.
Wellicht heeft jouw chineesje gewoon een geschakelde plus aansluiting zoals de meeste dit hebben.. mocht dit niet het geval zijn dan communiceerd het CAN-bus protocol niet met je auto.. 2 opties.. De auto aanpassen (niet raadzaam) of het chineesje terug achter het schuifluik zetten..

groet Emiel
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
strikeitup
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2005 13:39

Bericht door strikeitup »

De chinese radio's hebben volgens mij standaard de constante en geschakelde plus omgewisseld, dus kan het wel kloppen dat je radio alleen speelt als beide draden 12 volt hebben, maar toch niet helemaal uitschakeld.
Kenmerk is dat de radiozenders elke keer weer opnieuw moeten worden ingesteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • Chinese Navigatie van Ali Babba
    door B.Bustraan » 22 sep 2018 10:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 939
  • discover pro 2016 cng tankstations leeg
    door Tijmenvn79 » 22 jun 2018 21:23 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 388
  • accu tomtom start 40
    door chantilly » 09 jun 2021 22:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 254
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”