vervangen cd 70 door DVD 90??

Alles met betrekking tot Opel navigatie
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

vervangen cd 70 door DVD 90??

Bericht door paul »

ben heden wezen kijken naar twee jaar oude Vectra, Was geheel verbijsterd, ik dacht dat ook de CD 70's met kleurenscherm met kaartinfo waren. Jammer, goede auto, goede prijs maar met mijn Becker pijltjes ben ik al twee keer verdwaald (verder heel tevreden hoor!) in het donker in het buitenland. Volgens de "intelligente"opel Verkoper "moet je het echt nemen zoals het afgeleverd is". is dat nou echt zo, moet ik een hele auto laten schieten omdat er geen DVD kleurenscherm in zit, kan dat echt niet na- ingebouwd worden???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De CD70 is een buitengwoon betrouwbare navigatie en veel actueler met kaarten dan Becker.
Het monochroom scherm is te vervangen door een zgn CID, Colour Information Display.
Daarmee zou je een kleurensysteem hebben en de computer is eenvoudig te vervangen door een DVD90
Is het jou dik € 2500 waard want dat zijn de minmale kosten?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even twee zaken uit elkaar houden:

-Met elk systeem kun je een keer de mist in gaan, dat heeft niks te maken met een pijltjes systeem. En dat je zoiets met een Becker overkomen is, da's een uitzondering. Prima systeem verder.

-Af fabriek is die Vectra kennelijk met deze Navi uitgerust. Ongetwijfeld kan 'ie achteraf met een ander systeem uitgerust worden, maar ik vermoed dat jij niet bereid bent de daarvoor benodigde pegulanten op tafel te leggen :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Heren dank voor uw antwoorden. Ik ben in overigens het algemeen bijzonder tevreden met mijn Becker('s) ik heb één auto met HS en een met een Indy. Er zijn echter situaties bij knooppunten van autosnelwegen en of verre buitenlanden, i.c.m donker, moe en zo (rondom San Sebastian op weg van Bordeaux naar Burgos gruwelijk verdwaald in een spaghetti van knooppunten en rotondes op iets wat een snelweg heet) dat ik naast mijn Becker op dat soort routes een TOM TOM heb opgehangen. Heb mijn zinnen gezet op jonge Vectra diesel en heb me gewoon vergist, dacht oprecht dat alles kleurenscherm en kaartmateriaal was. Wie kan zulke systemen vervangen? Opel niet zegt men... En is zoiets misschien in DLD niet goedkoper?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat soort grappen moet je veel meer zoeken in de betere hobbysfeer. Voor een garagebedrijf is daar geen aardigheid aan en bovendien in de meeste gevallen geen kant en klare inbouwhandleiding voor beschikbaar.
Duitsland heeft een identieke situatie. Het gaat je altijd handenvol geld kosten.

Gezien de actualiteit van de kaarten van Becker (Zie aldaar) is verdwalen natuurlijk mogelijk, maar de positie is in alle gevallen berekend en correct. Dat kun je van een PND in de verste verte niet zeggen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij gecompliceerde knooppunten is een kaart uiteraard verrekte handig. Ik zou 'm ook niet meer willen missen.

Of een kaartsysteem achteraf ingebouwd kan worden weet ik niet. Er is een duits forum waarop dit soort zaken wel aan de orde komt, ik heb niet onmiddellijk een link.
Misschien heeft Gerritje die paraat, mijn computer is enige tijd geleden gecrasht en toen zijn m'n Favorieten verdwenen, daar stond 'ie bij :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn op de Duitse fora verschillende onderwerpen geweest mbt ombouw van CD70 naar DVD90
Wat je moet uitwisselen zijn de computer en het scherm. Je hebt een CID (Colour Information Display) nodig en dat kun je zowel op de CD70 computer als op de DVD90 gebruiken. Wat ik begrijp is het Plug & Play
De CID's worden wel eens aangeboden op Ebay en kosten rond de € 300-350 . Een complete DVD90 computer komt ongeveer op € 1500
Maar zodra je het schermpje hebt vervangen heb je alles wat je nodig hebt, alleen moet je af en toe een cd wisselen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog even voor je gezocht op Ebay.de

CID, splinternieuw voor € 150 http://tinyurl.com/6phxv7

Afbeelding

DVD90 complete unit vanaf € 500 http://tinyurl.com/68asw2

Afbeelding

Voor deze apparatuur geldt uiteraard wel dat je alles zeer zorgvuldig moet aanmelden bij de boordcomputer. Als de navigatieunit niet, in de auto waar deze zat, is afgemeld, kun je grote problemen hebben!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
opelverkoper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:27

let op info van gerritje

Bericht door opelverkoper »

Hallo mensen,

Ik ben die "intelligente" Opel verkoper 8) en ik wilde alleen even duidelijk maken dat de info over een navi unit en CID al niet kan. Ten eerste is de kleur van de unit verkeerd (in de Vectra zit een antraciet-kleurige unit). en ten tweede zie ik een knik in de unit. Deze unit is dus beslist niet geschikt voor een Vectra, maar voor een Astra of een Zafira.

De rede dat ik inderdaad het gezegd dat de auto is zoals hij is, is omdat het gewoonweg niet interressant is om een ombouw te realiseren. Of de kosten zijn hoog, en dan nog maar afwachten of het allemaal gaat werken (aanmelden van het systeem met de juiste codes etc.).

De berekeningstijd van een CD70 is heel acceptabel (snel), en onze ervaringen zijn zeer positief. Volgens mij moet het ook geen verschil maken (met of zonder kaart). Dit is natuurlijk wel heel persoonlijk.

Met vriendelijke groet,

Terberg Maarssen
Bart Thijssen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn verwijzingen waren uitsluitend bedoeld als indicatie van geboden mogelijkheden
Bovendien staat er in de tekst duidelijk bij dat het voor Astra en Zafira is. Dat had de "intelligente Opel Vectra koper" allang gezien

De vraag was of het kan. En ja het kan maar is inderdaad niet interessant vanwege de kosten en andere zaken die ik reeds heb genoemd.
Het is sympathiek dat de "intelligente Opelverkoper" heeft gereageerd maar jammer dat dus niets is toegevoegd aan de informatie die reeds beschikbaar was
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
opelverkoper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:27

Bericht door opelverkoper »

Om misleiding te voorkomen heb ik een reactie gegeven, laat dat duidelijk zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

opelverkoper schreef:Om misleiding te voorkomen heb ik een reactie gegeven, laat dat duidelijk zijn.
Misleiding is het opzettelijk opwekken van een verkeerde voorstelling.
Dat is een term die in de verkoop van auto's misschien van toepassing is :wink: maar waarschijnlijk bedoel je verwarring :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

en nu de potentiele klant weer...

Bericht door paul »

Zeer opvallend maar heel sportief (!) dat de verkoper zich ook meldt. Aardige vent, Bart. In het geheel van een aanbod kan een navi alléén nooit het "make or break" punt zijn. Helaas ben ik verwend, rij al jaren met Beckers met pijltjes en heb/had gewoon mijn zinnen gezet om zo'n auto inlcusief een fraaie kleurendisplay met kaart, daarin heb ik me gewoon vergist. Ik. Dacht echt dat dat geheel standaard was, in ieder geval kleur. En dat is dan ineens een dis-satisfier, teleurstellend. De discussie plus kosten indicatie toont wel aan dat ik niet echt zit te wachten op de na-inbouw. Dus daar had Bart gelijk in....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
opelverkoper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:27

Bericht door opelverkoper »

Paul,

Bedankt voor je opmerkingen.
Ik hoop dat je er snel uitkomt! Ben benieuwd naar je keuze. Ik ben ervan overtuigt dat je bij ons een scherp voorstel hebt liggen, maar het zal altijd persoonlijk zijn (wensen en gevoel).

Gerritje,

Bij jou tekst staat niets over een Astra of Zafira, en dus vind ik dat misleidend. Als je verder klikt is het misschien zichtbaar (kleine letters die je nooit ziet etc).

Conclusie: jammer van je vooroordeel van verkopers van auto's. Ik heb Paul nooit verkeerd voorgelicht en al helemaal niet opzettelijk. Dat jij met plaatjes komt in een tekst over een hele andere auto, schept verwarring. De info voegt zoals jij zelf al zei niets toe, omdat het om andere onderdelen gaat. Ik kan dus net zo goed een plaatje van een TomTom plaatsen.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Jammer dat het deze kant op gaat, een groot-gelijkhebberig-karakter :oops:

In mijn eerste posting heb ik aangegeven dat er imho wel mogelijkheden zijn om de pictogram navi om te bouwen naar een kaartsysteem. En aangegeven dat Gerritje wellicht wat links zou kunnen genereren, die ben ik kwijt geraakt door een computer crash.
Vervolgens heeft Gerritje de moeite genomen het eea op te duikelen, en zie daar, nu wordt er gedaan alsof hij, met die links de volledige verantwoordelijkheid op zich moet nemen voor de inhoud van die E-Bah aanbiedingen.

Ik neem aan dat Paul, voordat hij besluit om zoiets aan te schaffen en er een boel geld voor op tafel gaat leggen eerst wel even goed kijkt wat dat voorbeeld in houdt. En dan ook vraagt aan die verkoper wat de statement inhoudt dat het systeem ook geschikt is voor andere Opel modellen:
Das DVD90 kann natürlich auch ihn anderen Opel Fabrikaten verbaut werden
Dat hoeft Gerritje toch niet allemaal uit te zoeken, lijkt mij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paul
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 apr 2004 10:37

Bericht door paul »

Paul heeft nog niks helemaal gekocht of besteld. Ik ben de senior moderators zéér dankbaar voor hun werk. De discussie heeft wel opgeleverd dat het wel kan, maar niet meevalt, wat dat betreft dank ik JW en Gerritje zeer voor hun werk, moeite en feedback.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 C vervangen door RNS 510 R?
    door vaursechs » 09 sep 2014 11:32 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1259
  • MCD vervangen door RNS2
    door Henkiepenkie » 21 jan 2017 12:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 658
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2125
  • TT 730 vervangen
    door chantilly » 07 dec 2014 22:51 » in Aankoop advies
    Reacties: 2
    Weergaves: 508
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 465
  • TNS 200 vervangen voor TNS300/310
    door jaap appel » 15 nov 2015 10:48 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 616
  • Pioneer Avic 800DVD vervangen
    door wieckbud » 16 aug 2017 08:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 485

Terug naar “Opel”