Opel NCDN 2013, heeft die ook iso stekkers?

Alles met betrekking tot Opel navigatie
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Opel NCDN 2013, heeft die ook iso stekkers?

Bericht door mvd1968 »

Heeft de opel NCDN 2013 ook iso stekkers aan de achterzijde??
Ik moet nml een carkitv aansluiten dmv iso stekkers.

Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo mvd1968

volgens mij hebben alle standaard opel radio's een iso aansluiting.en een code :!:
je zal waarschijnlijk een music-mute aan willen sluiten die je tussen de radio en iso-stekker moet plaatsen :?:

:idea: let wel op dat sommige opel radio's een aansluiting hebben met 3 stekkers, voeding, speakers en een met bv wisselaaraansluiting, stuurafstandsbediening etc..., je zou dan de bovenste stekker moeten losbreken en direct in de radio moeten plaatsen, en die andere twee lopen via de music-mute.

moet volgens mij geen probleem zijn.

succes met aansluiten :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:Hallo mvd1968

let wel op dat sommige opel radio's een aansluiting hebben met 3 stekkers, voeding, speakers en een met bv wisselaaraansluiting, stuurafstandsbediening etc..., je zou dan de bovenste stekker moeten losbreken en direct in de radio moeten plaatsen, en die andere twee lopen via de music-mute.
Topsport
Dat hoeft niet perse, Je kan bij de opel dealer ISO verloop kabels kopen waar aan de ene kant een groot blok zit met de A, B en c connector en aan de andere kant de a, b en c connector als losse stekkers. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

topsport schreef:Hallo mvd1968

volgens mij hebben alle standaard opel radio's een iso aansluiting.en een code :!:
je zal waarschijnlijk een music-mute aan willen sluiten die je tussen de radio en iso-stekker moet plaatsen :?:

:idea: let wel op dat sommige opel radio's een aansluiting hebben met 3 stekkers, voeding, speakers en een met bv wisselaaraansluiting, stuurafstandsbediening etc..., je zou dan de bovenste stekker moeten losbreken en direct in de radio moeten plaatsen, en die andere twee lopen via de music-mute.

moet volgens mij geen probleem zijn.

succes met aansluiten :wink:

Topsport
Ik heb een blue tooth carkit gekocht. Hierbij zit de aansluiting via de ISO stekkers van de radio. Er zit nml ook een functie op om het geluid via de speakers te sturen.

Nu heb ik mijn radio eruit gehaald maar er zitten wel ISO stekkers maar die zitten met ze 3-en aan elkaar gegoten en in de achterkant van de slede verwerkt. Aan de 2 normale iso stekkers zit er ook een speciaal voor mijn Opel radio. Ik kan hier dus niet zomaar de iso stekkers van mijn carkit op aansluiten want dan past het niet meer in de aansluiting van de slede. (snapt u het nog :?: )

Ik neem aan dat die ik zo die ISO stekkers kan aansluiten op een Opel radio, ik bedoel die standaard is toch wel standaard (ivm aansluiten Parrot blue tooth carkit)

Dus de vraag is: is er een verloopstekker te koop die het zaakje opsplitst??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

topsport schreef:Hallo mvd1968

volgens mij hebben alle standaard opel radio's een iso aansluiting.en een code :!:
je zal waarschijnlijk een music-mute aan willen sluiten die je tussen de radio en iso-stekker moet plaatsen :?:

:idea: let wel op dat sommige opel radio's een aansluiting hebben met 3 stekkers, voeding, speakers en een met bv wisselaaraansluiting, stuurafstandsbediening etc..., je zou dan de bovenste stekker moeten losbreken en direct in de radio moeten plaatsen, en die andere twee lopen via de music-mute.

moet volgens mij geen probleem zijn.

succes met aansluiten :wink:

Topsport
Wat bedoel je met code???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik heb dit draadje even doorgelezen, maar daarin niets kunnen vinden dat met Navigatie te maken heeft. En dat is waar deze site voor bedoeld is, niet om allerlei andere problemen in de auto op te lossen.

Ik sluit dus dit topic, te heropenen is het door mij een PB te sturen waarin met redenen omkleed is waarom schrijver van mening is dat het WEL met Nav's te maken heeft. Ik neem dan de noodzakelijke actie.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik kreeg van MVD 1968 de volgende PB:
De NCDN2013 is een radio met geintegreerd navigatiesysteem van Siemens.
Dit draadje gaat over het aansluiten van dit systeem
Aangezien ik de vraag gesteld heb in de Opel topic, dacht ik dat dat wel zou kunnen.
Denk dat het voor andere Opel navigatiesysteem bezitters heel handig kan zijn.
Uit het eerdere stuk van dit draadje had ik dat niet opgemaakt, en ik wist niet dat dit een Naviradio was.
En dus heeft MVD een goed punt en open ik daarom het draadje weer :wink:
Hopelijk komt er een goede oplossing uit de bus.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

mvd1968 schreef:
Wat bedoel je met code???
als de radio van spanning gaat , en daarna weer op spanning kan de radio om een code vragen om de radio weer te activeren( code staat meestal in het boekje van de gebruiksaanwijzing van de radio)

en voor de verloopstekker toch even navragen bij een opel dealer, vragen hoe zij dat oplossen i.v.m. het kliksysteem van de grote stekker op de slede van de radio.

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

topsport schreef:
mvd1968 schreef:
Wat bedoel je met code???
als de radio van spanning gaat , en daarna weer op spanning kan de radio om een code vragen om de radio weer te activeren( code staat meestal in het boekje van de gebruiksaanwijzing van de radio)

en voor de verloopstekker toch even navragen bij een opel dealer, vragen hoe zij dat oplossen i.v.m. het kliksysteem van de grote stekker op de slede van de radio.

succes

Topsport
Ok, ik ga wat proberen. Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor nde adviezen :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Ben eruit, gelukkig heb ik de iso stekkers niet door gezaagd.
Heb blijkt dat alle Opel Signums en Vectra standaard gsm zijn voorbereid.

Dus naast het dashboard kastje ligt een kabel met:

Constante plus
geschakelde plus
Massa
radio mute
2 speaker kabels


Het werkt nu perfect, kan de telefoon via mijn speakers horen en via mijn radio harder en zachter zetten :!:

Voor info, mail me maar

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

mooi dat het gelukt is zonder te breken :Yes: , wist niet dat het om één van die twee type's ging, en inderdaad meerdere opel modellen zijn telefoon voorbereid en de bekabeling ligt dan boven of naast het dashboardkastje klaar,alles in één stekker(VDA STEKKER) lekker makkelijk :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • CD500 MY2009/2010 Benelux v.2012/2013
    door A__x » 04 aug 2014 11:59 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 823
  • Navigatie-update voor een Nissan Note uit 2013
    door Bert1969 » 28 dec 2014 18:48 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 673
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1025
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 889
  • Nüvi 2699 LMT-D heeft zijn update verpest
    door verwijderd-127105 » 10 dec 2015 22:51 » in Garmin
    Reacties: 6
    Weergaves: 2911
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1801
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 727

Terug naar “Opel”