omega diesel puls

Alles met betrekking tot Opel navigatie
rudi.brosens
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:54

omega diesel puls

Bericht door rudi.brosens »

Weet iemand of er een alternatief voor de pulsdraad van een omega diesel 2006 .
Achter de radio zit er een aansluiting maar ik geraak er niet bij.
De radio heb ik er uit gehaald maar de inschuifbehuizing zit muurvast en de stekkers van de radio zitten op de achterkant vd behuizing..
De vijs achterin heb ik los gemaakt en nog tal van andere vijzen maar het kreng geeft zich niet gewonnen.
Nu heb ik gezien dat aan de passagierskant een kabelboom loopt, weet iemand of dat daar de pulsdraad bij inzit?
Zo niet geraak ik bij de stekkers vd radio?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Bericht door DanSij »

Weet je zeker dat je alle schroeven hebt gehad??

Afbeelding

gr

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudi.brosens
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:54

Bericht door rudi.brosens »

Alle schroeven waren eruit (7)
De bedieningskap van de airco kreeg ik maar half los (bovenste gedeelte) omdat ik de asbak er niet uit kreeg.
Omdat ik de boel niet wil stuk maken heb ik alles terug netjes in elkaar gezet.
Op de onderstaande site heb ik intussen gezien dat de grijze stekker op de bediening aircokap deze pulskabel ook moet liggen.
http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... ale%2fOpel
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omega 1999- Hinterm Instrumentenbrett bzw. an der Klimatronic, grauer Stecker (rechts, Obenansicht), Kabelfarbe blau-rot
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Radiostecker, PIN 5, blau-rot oder bei den Radios 2003, 2004, 2005, Radio-ISO-Stecker, Kammer 3(A), PIN 1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus met een beetje geluk hoef ik alles niet af te breken, en anders zal het nog een dagje sleutelen worden.
De bedoeling is een carin 522 te plaatsen .
Mijn duits is niet optimaal maar ik veronderstelwel dat men wil zeggen achter intrumentpaneel van klimaatregeling grijze stekker bovenaanzicht de blauw/rood bedrading.
Moest dit nu zijn spaart me dat toch een halve dag werk ,want ik snap eigenlijk niet waarom men bij opel de bekabeling van de puls via de bediening van de airco stuurt.
Alvast bedankt voor het schema dat zal dan nog van pas komen.
Rudi,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudi.brosens
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:54

Bericht door rudi.brosens »

GELUKT !!!!
Na heel veel informatie opgedaan te hebben van zowel de carin 522 als het demonteren van de radioschuif via deze site en de reply, waarvoor mijn dank is het gelukt.
De Opel Omega Diesel heeft een pulsdraad in de airco sturing zitten.
Gewoon (bij mij 2 dagen onderzoek) de radio eruit trekken.
links en rechts naast de radioschuif twee schroeven los draaien.
Voorzichtig de kader van de besturing airco verwarming etc noor voor trekken.
Het draad boompje dat naar de grijze stekker gaat op de print voor de airco besturing (inderdaad bovenaanzicht rechts) daar zit het beruchte draadje mee tussen.
Een stroomdiefje erop en de zwart/witte draad van de carin 522 eraan en klaar is kees.
Kader terug vast schroeven en VOOR je de radio terug plaatst even het asbakje uit de asbakschuif halen.
Radio er terug in, code ingeven en asbakje terug in de schuif.
De rest van de nodige aansluitingen zoals dimlicht,achteruitrij signaal,12v en de ignition haal ik wel uit de kofferbak.
Testrit gedaan en zeer tevreden waarvoor aan allen mijn dank.
Rudi,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een stroomdiefje erop en de zwart/witte draad van de carin 522 eraan en klaar is kees.
In tegenstelling tot wat jij hier schrijft, is dit namelijk het begin van de ellende. Verbindingen dienen te worden gesoldeerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 852

Terug naar “Opel”