MP3 cd's op CD70 Navi soms wel, soms niet

Alles met betrekking tot Opel navigatie
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

MP3 cd's op CD70 Navi soms wel, soms niet

Bericht door AceCobra »

Geacht forum,

Enigszins off-topic want de vraag gaat over MP3 cd's in de CD70.
Ik merk dat ik oudere MP3 cd's wel goed kan afspelen in mijn CD70 systeem maar nieuwere cd's worden er meteen weer uitgegooid (ongeldige disc).

Volgens mij ligt het niet aan de specs van de cd's (max. brandsnelheden) omdat ik kopieën van gewone audio-cd's op cd's met nieuwere brandsnelheden (gebrand op 16x op cd's met spec's max 52x) wel goed kan afspelen.
Ik heb ook gekeken of het bijvoorbeeld aan de toplaag kan liggen en heb ook wat brandproeven gedaan met cd's met een ondoorzichtige witte toplaag (inkjet printables). Ging ook niet goed.
Ik heb die cd's ook met een echte "ouderwetse" cd-brander met max 8x speed op 1x speed gebrand. Hielp ook niet.
Dan houd je nog een paar dingen over:
- codering mp3 (Lame fixed 320 kbps i.p.v. VBR met oude compressie) -alhoewel ik ook oudere mp3's op nieuwe cd's heb geprobeerd-
- toch de brandlaag van moderne snellere cd's die anders van structuur is en met mp3 ipv traditioneel cd dan toch kuren geeft
- iso-standaard, al dan niet met aanvullingen (joliet, diepere directory-structuren, langere filenames)

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen?

Mvg
Ace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raynbow6
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2007 22:12

Bericht door Raynbow6 »

Hoi,

Ik heb ook de CD70, en speel ook regelmatig MP3's af; het propleem dat de cd ongeldig verklaard wordt, heb ik nooit gehad; wat ik wel heb ervaren is dat sommige stukken muziek overgeslagen worden. Heel raar. Dat had te maken met het feit dat ik met Nero de cd's brande. Ik gebruik nu Ultra MP3 to CD burner en heb dit probleem niet meer. De cd's die problemen gaven heb ik met dit programma opnieuw gebrand op hetzelfde merk en type CD.
Ik denk dat Nero anders omgaat met de calibratie van de CD brander.
Mogelijk kun je een software update downloaden voor je CD brander. Heb ik ook gedaan omdat ik met Nero ook problemen had met DVD's. Probleem ook opgelost. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.

Ik hoop dat deze info helpt.

Mvg,

Raymond

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

MP3 cd's, soms wel, soms niet geaccepteerd in CD70

Bericht door AceCobra »

Hai Raymond,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook aan de calibratie gedacht, vandaar de pogingen met een echte cd-brander (naast twee dvd-branders). Ik dacht dat de hardware zelf die calibratie zou regelen en niet de brandsoftware en dat calibratie daarmee in ieder geval met een echte cd-brander, geen issue meer zou zijn. Naar jouw bevindingen blijkbaar toch niet.
Ik meen me ook te herinneren dat ik die oude cd's, die wel goed worden afgespeeld, toch ook gewoon met Nero had gebrand maar wel op een max 4x oude HP cd-brander. Dat ding brandde ook audio cd's met een fantastische kwaliteit. Die heb ik niet meer, anders had ik dat ook nog wel geprobeerd.

De beide dvd-branders zijn qua firmware helemaal up-to-date. Voor de Sony cd-brander zijn op internet wel firmware-upgrades te vinden maar niet officieel van Sony afkomstig. Laat dan maar, hij werkt nu nog.

Dat er soms stukjes worden overgeslagen heb ik ook wel eens. Het lijkt wel of de "realtime-correctie" van foutjes (misschien krasjes of zo) niet lekker werkt met MP3-format.

Ik ga in ieder geval jouw suggestie eens proberen om andere brandsoftware te gebruiken. De software die jij gebruikt maakt echter van MP3 weer audio-cd's en dat zoek ik niet. Met audio-format cd's heb ik ook geen problemen, overigens ook niet met door Nero op dvd-branders gebrande audio-cd's. Ik wil MP3-format cd's (data cd's dus) gebruiken zodat ik niet na ruim een uur weer dezelfde muziek hoor maar gelijk voor een paar uur klaar ben met 1 cd.

Ik heb ook de op Ebay aangeboden software-upgrade voor de CD70 besteld. Misschien dat die naast verbeteringen op de navigatie ook verbeteringen brengt aan de audio/MP3 software van de CD70.

Nogmaals dank,
Henk-Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb ook de op Ebay aangeboden software-upgrade voor de CD70 besteld. Misschien dat die naast verbeteringen op de navigatie ook verbeteringen brengt aan de audio/MP3 software van de CD70.
Het is nogal riskant om een software-upgrade uit te voeren waarvan je geen idee hebt wat deze beoogt te bewerkstelligen. Het enige probleem dat je vermeldt is het weergeven van een deel van de MP3 CD's en aangezien dit in CD70 kringen absoluut geen issue is dat eerder voorbij is gekomen likt me een andere oorzaak meer voor de hand te liggen. Ik ken dezelfde problematiek van andere lezers waarin een loopwerk van Sony zit verwerkt.
Om te beoordelen of sommige CD kwaliteiten en/of branders verschil maken zou je eens een bezoekje kunnen brengen aan http://www.cdrinfo.com/ Dan geloof je echt niet meer dat een brander een brander is. Hetzelfde geldt voor CD's. Er zijn zelfs branders, en nog schreeuwend duur ook, die bijv slecht 50% van de daarin gebrande CD's zelf weer kunnen lezen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

MP3 cd's op CD70 Navi soms wel, soms niet

Bericht door AceCobra »

Dank voor je feedback!
Het is nogal riskant om een software-upgrade uit te voeren waarvan je geen idee hebt wat deze beoogt te bewerkstelligen.
Helemaal mee eens. Deze upgrade lijkt afkomstig van Opel en ik lees er ook positieve feedback over. Ik verwacht overigens ook niet dat het dit probleem oplost maar ik noem het voor het geval er iemand wél ervaring mee heeft.
..... aangezien dit in CD70 kringen absoluut geen issue is
vs. ......... Ik ken dezelfde problematiek van andere lezers waarin een loopwerk van Sony zit verwerkt.
Is het dus geen of wél een issue?
En kun je zonder de hele CD70 uit te bouwen zien welk merk cd-speler er in zit?
Er zijn zelfs branders, en nog schreeuwend duur ook, die bijv slecht 50% van de daarin gebrande CD's zelf weer kunnen lezen!
Dat probleem heb ik niet. De branders lezen hun eigen en elkaars resultaten prima.
Ik ben wel met je eens dat het probleem eerder in de media zal zitten dan in de speler (alhoewel de speler dus in ieder geval niet volledig compatible lijkt met alle formaten of media).

Overigens leest de CD70 de nieuwere mp3 cd's bij meervoudig proberen een enkele keer wel in en speelt dan een paar seconden van een nummer af, begint weer drastisch te zoeken en speelt dan nog willekeurig wat andere stukjes af (geen vaste speelduur van bijv. 10 seconden of zo maar willekeurige fragmentjes) maar gooit hem er dan toch uiteindelijk wel weer uit.
Audio-format cd's (straight-copies) op nieuwere 52x media gebrand op max 16x (doe ik standaard) leest hij wel goed in. Ook audio-format CD-RW's (max 10x) leest hij goed. Aan de brandlaag van de CD-r(w) lijkt het dus niet te liggen.

Ik zal nog eens wat tests doen:
- wat images op een max 52x cd-r maken van een "goed leesbare" MP3 cd met Nero respectievelijk met Alcohol en dan kijken of ik daarmee het eerdergenoemde calibratie-issue kan uitsluiten.
- de "burn-proof" technology uitzetten bij het branden (stond immers bij de vroeger gemaakte en goed leesbare cd's ook niet aan en misschien geeft dat hikjes waar de cd-speler op struikelt).
- wat software zoeken die me veel info geeft over de media-samenstelling en de file/discformats en daaruit proberen wat conclusies te trekken.
- Eens kijken welke ID-tag formaten er op de goed leesbare cd's staan. Ook daar zie je problemen mee voorkomen alhoewel de cd's zelf wel goed leesbaar zijn (lees: de muziekweergave is goed), worden ID-tags ook niet altijd goed weergegeven.
(Zie volgende quotes van een duits forum)
Bei neueren Versionen von Winamp und dem beliebten Tag-Programm MP3Tag werden die ID3-Tags standardmässig im Unicode-Format geschrieben. Eben damit scheinen die Radios nicht zurecht zu kommen.

Ein Umstellen auf Latin-1 (ISO 8859-1) lässt bei mir nun wieder überall die Tags im Radio erscheinen.

-

Nach Aussage meines FOH ist das normal, dass von den ID3 Tags nur der Titel angezeigt wird. Bei den ersten Versionen des CD70 wurden neben dem Titel auch noch der Interpret und das Album angezeigt, so wie es auch im alten Handbuch steht.

Aus irgendwelchen mir unerklärlichen Gründen wurde das aber von Opel/Siemens VDO geändert. Eigentlich schade finde ich.

Hat hier jemand schon die neue Software im CD70? Vielleicht wird ja jetzt wieder alles dargestellt. Ich glaube zwar nicht so richtig dran, aber man soll die Hoffnung ja bekanntlich nicht aufgeben.
Hier zie je ook dat men zich afvraagt of de software-upgrade hier verandering in zal brengen.

Ik zal eens kijken op het door jou genoemde forum welke software echt "in-depth" informatie kan geven over cd's om te kijken of ik met "zoek de verschillen" wat wijzer kan worden.

Eventueel wil ik ook wel eens een paar cd's die bij mij niet goed lopen naar een ander forumlid opsturen om te zien of die bij de ander wel goed inlezen, i.c. de ander stuurt mij wat op en zien of die cd's het bij mij wel goed doen.

Iemand nog andere suggesties?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

MP3, zo'n beetje alles geprobeerd maar .... "Ongeldige CD!"

Bericht door AceCobra »

Ik heb nu een aardig aantal tests gedaan:

- goed werkende cd gekopieerd met Alcohol 120% : no go
- "Echte MP3 cd" gemaakt met Roxio Music Disc Creator 10 : jammer maar helaas
- MP3 cd (TAO) met Nero Smart 6.0.1 gemaakt : hetzelfde verhaal

Ik denk dat ik al deze cd's maar meeneem naar de dealer en vriendelijk vraag of ik die eens in een CD70 van hen mag stoppen om te zien of ze werken. Zo ja, dan weet ik waar het probleem zit.

Heb de software-upgrade nog niet binnen maar die is volgens de verkoper onderweg. Ik denk dat ik eerst de dealer maar eens bezoek voordat ik die erin draai.

Bij verder nieuws kom ik weer in de lucht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt, helaas zonder resultaat :roll:

We zijn heel benieuwd naar het vervolg, MP3's zijn voor velen een hot issue :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Terug naar de dealer

Bericht door AceCobra »

Alle brandproeven werden er zondermeer uit geknikkerd. Terug dus naar de dealer want ik heb nog garantie. En als ik (in dit forum) de enige ben die die problemen heeft, zal er toch wel iets met het apparaat niet goed zijn.

Dealer haalt een eigen CD-RW met mp3's uit een andere auto en ..... jawel hoor, wordt zondermeer en goed ingelezen. Daarna weer een paar van mij en weer fout. Weer die van hem, weer goed.
Toen de cd's van mij bij hem erin ...... pffff ...... worden allemaal zonder problemen gelezen en afgespeeld.

Na alle tests was mij één ding wel duidelijk: met alle geteste cd's in vanallerlei cd- en dvd-spelers was er maar één systeem dat ze steeds niet kon lezen: de cd-speler in de auto.

Auto een dagje bij de dealer achtergelaten en aan het eind van de dag werkte het wel goed. Mijn vraag wát ze eraan gedaan hadden werd tactisch omzeild (monteur al naar huis, hij doet het nu toch etc.). Volgens mij zit er gewoon een andere cd-speler unit in.
Ik zag aan mijn navigatie-schermen al dat er in ieder geval een andere softwareversie in zit. Ik heb nu bijv. de zoom-mogelijkheid tot 50m en dat het beeld bij het naderen van splitsingen of kruisingen automatisch wordt gesplitst in een pijlweergave in het linkerhelft en de kaart in de rechterhelft. Verder kan ik hele routes voorprogrammeren en ik kan nu ook de TMC-zenders zelf kiezen als ik dat wil. Voorheen kreeg ik bij TMC, als je daar details opvroeg, niets en nu krijg ik een heel lijstje van dingen (van politieposten tot files etc.).

Ik weet niet of SW hier iets met de SoftWare-versie te maken heeft maar in de testmode zag ik voor deze reparatie in het navigatiedeel:
SW0076 / No. 10055464FIL00A
en nu
SW0098 / No. 10063444FIL02L


In ieder geval, ik ben weer helemaal happy. Al mijn mp3 cd's doen het weer. Een zaligheid, al was het alleen maar dat je tracks op naam kunt selecteren en ook meerdere albums of gewoon veel nummers op een cd hebt.
De extra opties van de software-upgrade zijn ook leuk alhoewel ik merk dat ik daar soms meer mee bezig ben dan met op het verkeer letten .....


Overigens is de cd "Radio Update Software Release 04/2007" inmiddels binnen (origineel van General Motors trouwens met een holografisch-stickertje op de achterkant "Don't accept anything but the orig!nal"). Eerst nog even een paar dagen met het huidige systeem rijden om te testen of alles goed werkt en dan deze upgrade er maar eens indraaien. Ik heb nu namelijk volgens mij eigenlijk al alles dat deze upgrade belooft. Ik denk dat er nu nog een lagere versie in is gedraaid (of in de vervangende unit zat).
Wie weet waar je kunt zien welke versie actief is en wat je zou moeten zien bij 04/2007?

Keep you posted.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Duidelijk verhaal.
Maarrrr ik zou me nu de zaak naar tevredenheid lijkt te functioneren, me absoluut niet druk maken over een volgende update, ook al brandt deze update in je zak :wink:
Wat je wel kunt doen is deze CD gewoon in je systeem steken en dan lezen wat er wordt getoond. In alle gevallen is het zo dat er gevraagd wordt of je wilt updaten van versie xxx naar versie yyy. Dan weet je ook meteen wat de versie is die je nu op cd hebt! Daarna is het aan jou om de gok te wagen een geod werkend systeem nog beter? te maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Bericht door AceCobra »

Wat je wel kunt doen is deze CD gewoon in je systeem steken en dan lezen wat er wordt getoond. In alle gevallen is het zo dat er gevraagd wordt of je wilt updaten van versie xxx naar versie yyy.
Inderdaad:
was 01/07/05
is nu 04/04/07

en .... ik kon het niet nalaten om de knop gewoon in te drukken. Update ging probleemloos.
Wat software/firmware etc. betreft wil ik altijd de laatst stabiele versie. Zeker als die features biedt die het huidige niet heeft en het een officiele release is.
Nu schijnt het enige verschil tussen de twee genoemde versies uiteindelijk een "bug-fix" te zijn (info van de leverancier):
- Wichtiges Update: Bei vielen Geräten vor Modelljahr 2007 ( Update 06/2005 ) war nach Motorstart die Klangeinstellung nicht korrekt. Dieser Einstellung ist durch das 04/07 Updaten endlich behoben.

Dat laatste had ik in die paar dagen overigens nog niet eens gemerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markei
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2008 09:58

Bericht door Markei »

Ik zit met net hetzelfde probleem. Heb al allerlei cd brandmethoden geprobeerd en dit was telkens geen oplossing. Zijn er nog mensen die dit tegengekomen hebben? En waarbij het opgelost is? Mij intereseert het vooral of het zuiver een software matige oplossing is, of als het een hardwarematige oplossing is.
Ik heb de wagen namelijk tweedehands gekocht bij een "alle merken" garage en vrees dat het wat moeilijker zal worden om andere hardware te krijgen. En de software update is blijkbaar vrij makkelijk uit te voeren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AceCobra
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2008 00:19

Bericht door AceCobra »

Alhoewel mijn dealer zich in allerlei bochten kronkelde om maar niet te zeggen hóe hij het had opgelost, heb ik het idee dat ik een andere unit (hardware dus) heb gekregen. Misschien eentje uit een andere occassion?
Er zat eveneens een andere Software-release (2005) in dus bevestigen dat het uitsluitend een hardwarevervanging is, kan ik niet want gedurende de problemen had ik een oudere softwareversie.
Neem anders even privé contact op, de software kun je dan in ieder geval updaten.
Mijn inschatting: meer dan 95% dat het een hardware-probleem is.
Heb je nog garantie? Dan is het geen issue toch? Of je nu een merkdealer hebt of niet, Bovag is Bovag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Markei
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2008 09:58

Bericht door Markei »

Ga deze avond eens mijn software versie checken. Heb de wagen nog geen week dus er is nog garantie. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het waarschijnlijk makkelijker is als de wagen nog in fabrieksgarantie is. De mijne is al 3 jaar oud waardoor de oorspronkelijke garantie waarschijnlijk al verlopen is. En ik denk dat als de garagahouder zelf een nieuwe unit zou moeten kopen,...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bassline
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:57

Bericht door bassline »

heb hier ook hetzelfde probleem

auto is van juli 2007 dus ik mag aannemen dat ik al een redelijke up to date softwareversie heb

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De softwareupdate die eea zou moeten verhelpen is van medio 2007 dus ik zou er maar vanuit gaan dat er nog volop kansen liggen bij de dealer om er nog iets van te maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bassline
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:57

Bericht door bassline »

net de updatecd erin gehad....bleek toch een 2005 versie in te zitten

echter lost dit het probleem met afspelen van mp3 cd's niet op

toch maar ff langs de dealert :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TriViX
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2007 21:39

Bericht door TriViX »

Kijk eens of je de cd's volledig afsluit (finaliseert). Dit kan soms het probleem zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

TriViX schreef:Kijk eens of je de cd's volledig afsluit (finaliseert). Dit kan soms het probleem zijn.
Misschien op zich zelf geen verkeerde suggestie. Mar een cd die na het branden niet is afgesloten is nooit leesbaar, ook niet af en toe de ene wel en de andere niet.
Een zgn multisession cd die niet is afgesloten kan uitsluitend worden gelezen in een cd writer en nergens anders.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
opelverkoper
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2008 11:27

garantie

Bericht door opelverkoper »

Ik wil even terugkomen op garantie van een universeelbedrijf (en ook dealers). Een radio valt altijd buiten de BOVAG garantie.

Houd hier rekening mee! Units (CD30/CD70/DVD90) zijn zeer duur, en als een universeelbedrijf geen garantie hoeft te verlenen, zal dit ook niet gebeuren.

Bart Thijssen
Terberg Maarssen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 672
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1029
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 558
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 974
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 526
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1039
  • Kenwood DNX7250DAB Navi Probleem
    door Jordy101091 » 20 sep 2014 13:26 » in Kenwood
    Reacties: 5
    Weergaves: 2337

Terug naar “Opel”