decoderen ncdr 1100

Alles met betrekking tot Opel navigatie
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Hallo,

Ik heb vorige week op ebay een ncdr 1100 radio gekocht. Nu zitten we met het volgende probleem dat die radio niet gedecodeerd geweest is in de vorige auto en wij er niets kunnen mee doen.
Kan iemand ons helpen hoe we het toestel kunnen decoderen?

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door JW »

Daar heb je een goede Opel dealer voor nodig, die kan dat voor je regelen.

Echter, ben je er zeker van dat dit toestel niet onvrijwillig van eigenaar verwisseld is? Want dan zou je wel eens tegen een fors probleem aan kunnen lopen :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jammer, maar geen enkele Opeldealer kan hier ook maar de geringste hulp bieden
En NCDx toestellen worden om meerdere redenen, waaronder de ellende van het decoderen, nooit gestolen
Er is in heel West Europa voorzover ik weet slechts één persoon die je kan helpen
http://www.migrosser.de.vu/
Het alternatief is de oorspronkelijke auto zoeken, weer monteren en dan laten decoderen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Of het toestel verwisseld is weet ik niet. Heb de radio gekocht op ebay vanuit de UK, dus het zal moeilijk worden om de originele auto terug te vinden.

Het was de eerste keer wij iets kochten op internet en zijn dus direct in de zak gezet.

Bij onze opel dealer zeiden ze het geen probleem was om een 2e hands te kopen. Maar nu blijkt ze er niets mee kunnen doen.
Maar we blijven dus nog altijd met het probleem we nog geen ander toestel hebben. Durf nu niets meer te kopen op internet.

bedankt voor reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »

Beste Nientje,

Toch maar aan de verkoper vragen of hij de code van de radio heeft of het chassisnummer vd desbetreffende auto zodat ze m op kunnen vragen(Kost +/- 35 a 40 euro bij de dealer)
Zoniet dan kan je m opsturen naar duitsland maar dan ben ik bang dat het je een kleine 300 euro gaat kosten voor het vrij maken van de radio.

Btw:Mag ik vragen bij wie je de radio gekocht hebt via ebay?

groeten,

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

DanSij schreef:Beste Nientje,

Toch maar aan de verkoper vragen of hij de code van de radio heeft of het chassisnummer vd desbetreffende auto zodat ze m op kunnen vragen(Kost +/- 35 a 40 euro bij de dealer)
Zoniet dan kan je m opsturen naar duitsland maar dan ben ik bang dat het je een kleine 300 euro gaat kosten voor het vrij maken van de radio.

Btw:Mag ik vragen bij wie je de radio gekocht hebt via ebay?

groeten,

Danny
Danny,

De verkoper reageert op niets meer heb nu een klacht via pay-pal ingediend maar er gebeurd ook niets.

Heb de radio gekocht bij Andy Craig (AC-GC) uit de UK

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »

Heb m ff opgezocht,hij heeft een aardig goeie score maar als er wat is laat ie niks meer horen,beetje zonde.
Ebay is zo eng niet maar het kan geen kwaad om alvorens om je heen te vragen waar je op moet letten bij zulke aankopen.
Hij zet er wel expliciet bij dat ie niet aan retourneren van artikelen doet!
Toch maar proberen om de boel terug te zenden en je geld terug te krijgen,als je wil kan ik je wel een lijstje toesturen met wat meer "veilige" aanbieders,

groet

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Danny,

Heb het nogmaals geprobeerd om hem te contacteren maar kan nu zelfs geen mails meer sturen naar hem. Denk hij mij heeft geblokkeerd.
Omdat ik zag hij al veel verkocht en een goeie score heeft dacht ik ook we niet gingen in de zak gezet worden maar blijkbaar dus wel. Wij hadden nog geen ervaring met het kopen op het net maar nu dus wel.

Ik dacht hij wel teruggaven aanvaard?
Nu m'n engels is ook niet zo goed en heb het proberen te vertalen via een vertaalprogramma.

Wat als ik de radio terugstuur en nooit m'n geld zie dan heb ik nog altijd niets!
Ga nu via een bedrijf in deinze proberen het te decoderen. Hopelijk lukt het, maar moeten er ondertussen weer geld aan hangen.
We konden een radio kopen via onze opel-dealer maar het was het dubbele van de prijs en daarom hebben we het niet gedaan maar hadden het beter wel gedaan.
Het was voor ons een goed lesje

Bedankt voor uw reactie
Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom je zoiets in Engeland koopt is me een raadsel. De prijzen daar zijn soms absurd hoog net als in Duitsland
Als je nagaat dat zo'n toestel een waarde (In Nederland) heeft van pakweg 100 euro (Mono) of 150 euro (kleur) inclusief display!
En dan nog heb je een toestel waarmee je maar zeer beperkt bent in mogelijkheden wat betreft navigatie.

Ik betwijfel of een ander bedrijf dan "Harwarekiller" in staat is om iets aan de decodering te doen. Deze jongen heeft contacten en opdrachten uit heel Europa, zelfs van Nederlandse Opel-dealers
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »

Gerrit,

Met de waarde ben ik het wel eens maar als je bedenkt dat ze niet meer gemaakt worden en nu zeldzaam beginnen te worden gaan ze nu wel het dubbele vragen,evenals het scherm(en met name het kleurenscherm)kost dan gewoon bijna evenveel als de unit zelf :crybaby:
En dan heb ik het nog niet eens over de NCDC units,die blijven gewoon duur vergeleken met de waarde :oneens:
Nu weet ik niet wat Nientje ervoor betaald heeft maar dat zal denk ik wel meer zijn als 150,-
Op sommige fora worden ze wel eens aangeboden(Ook engelse fora)en zijn ze bijna dezelfde dag ook weer verkocht,als je er een beetje goedkoop aan wil komen is het misschien handig om op deze fora eens rond te neuzen en je slag te slaan.

@Nientje:Probeer een vrij gemaakte unit te bemachtigen(Of 1 met de code) en degene die je nu hebt op MP zetten en er eerlijk bij zetten dat de code er niet bijzit,misschien dat je er iig nog iets voor terug krijgt.

groet

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Gerritje schreef:Waarom je zoiets in Engeland koopt is me een raadsel. De prijzen daar zijn soms absurd hoog net als in Duitsland
Als je nagaat dat zo'n toestel een waarde (In Nederland) heeft van pakweg 100 euro (Mono) of 150 euro (kleur) inclusief display!
En dan nog heb je een toestel waarmee je maar zeer beperkt bent in mogelijkheden wat betreft navigatie.

Ik betwijfel of een ander bedrijf dan "Harwarekiller" in staat is om iets aan de decodering te doen. Deze jongen heeft contacten en opdrachten uit heel Europa, zelfs van Nederlandse Opel-dealers
Toen hadden wij nog maar net internet en onze radio was kapot. We vroegen om hem te herstellen maar die kon niet meer hersteld worden.
Een nieuwe was onbetaalbaar zeiden ze. Dus was onze enige kans 1 op het internet te kopen. De 1e die er op stond was weg voor we hem konden kopen en was het dus wachten op een volgende die te koop stond.
Ondertussen hoorden we via onze opel-dealer dat ze ook een hadden maar was het dubbele van de prijs voor hetzelfde en we kozen de goedkoopste maar wel de moeilijkste manier :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

DanSij schreef:Gerrit,

Met de waarde ben ik het wel eens maar als je bedenkt dat ze niet meer gemaakt worden en nu zeldzaam beginnen te worden gaan ze nu wel het dubbele vragen,evenals het scherm(en met name het kleurenscherm)kost dan gewoon bijna evenveel als de unit zelf :crybaby:
En dan heb ik het nog niet eens over de NCDC units,die blijven gewoon duur vergeleken met de waarde :oneens:
Nu weet ik niet wat Nientje ervoor betaald heeft maar dat zal denk ik wel meer zijn als 150,-
Op sommige fora worden ze wel eens aangeboden(Ook engelse fora)en zijn ze bijna dezelfde dag ook weer verkocht,als je er een beetje goedkoop aan wil komen is het misschien handig om op deze fora eens rond te neuzen en je slag te slaan.

@Nientje:Probeer een vrij gemaakte unit te bemachtigen(Of 1 met de code) en degene die je nu hebt op MP zetten en er eerlijk bij zetten dat de code er niet bijzit,misschien dat je er iig nog iets voor terug krijgt.

groet

Danny
Ebay was de enige site waar ik zo een radio vond.
Heb er met verzending en al meer dan 210 € voor betaald :oops: .
Wat is MP? We zijn nog niet zo vertrouwd met het internet.
Had er ook al aan gedacht hem terug te verkopen maar dan zitten we nog altijd zonder radio.
En hoe weet je of je iemand kunt vertrouwen.

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

MP is marktplaats

Vertrouwen weet je nooit maar daarom in ieder geval nooit anders dan met Paypal betalen. Dan krijg je uiteindelijk altijd je geld terug
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Gerritje schreef:MP is marktplaats

Vertrouwen weet je nooit maar daarom in ieder geval nooit anders dan met Paypal betalen. Dan krijg je uiteindelijk altijd je geld terug
Nu heb ik ook met pay-pal betaald en heb al een klacht ingediend maar krijg geen reactie.
Het heeft veel moeite gekost om zo te betalen want moest in pond betalen en met de valuta schommeling stond er toen geen geld genoeg op die rekening want wij hebben geen visa
amai heb al veel gezweet ervoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »

MP = Marktplaats :wink:

Maar daar staan er geen te koop op het moment,in welk type Opel moet de ncdr in? Bouwjaar?

Anders stuur ik je wel een paar links waar je ze kan aanschaffen,eventueel wil ik je daarbij wel helpen.

En via Paypal kan je ook via je betaalrekening betalen,heb het al vaak zat gedaan en gaat meestal probleemloos via Paypal.

En je geld terugvragen via Paypal kan wel eens een tijd kosten omdat ze de tegenpartij ook willen spreken uiteraard maar als die niet reageert.........

groet,

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

DanSij schreef:MP = Marktplaats :wink:

Maar daar staan er geen te koop op het moment,in welk type Opel moet de ncdr in? Bouwjaar?

Anders stuur ik je wel een paar links waar je ze kan aanschaffen,eventueel wil ik je daarbij wel helpen.

En via Paypal kan je ook via je betaalrekening betalen,heb het al vaak zat gedaan en gaat meestal probleemloos via Paypal.

En je geld terugvragen via Paypal kan wel eens een tijd kosten omdat ze de tegenpartij ook willen spreken uiteraard maar als die niet reageert.........

groet,

Danny
In een opel zafira van het bouwjaar 2005
Misschien dat het allemaal probleemloos gaat maar als het de eerste keer is als je zoiets doet en dan nog niet in €.
Wist niet wat ik allemaal moest doen.
Heb een klacht ingediend maar weet niet hoe ik het verder moet doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Ja het is zo een radio.
Als je gewoon bij ebay die intikt bekom je die niet? Wilt het zeggen dat hij die niet overal verstuurd?

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door Mazurka »

lees deze link eens, dan bedenk je je nogwel eens, om met ze in zee te gaan.

http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=paypal&id=153&x=35&y=17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DanSij
Junior Member
Junior Member
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:44

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door DanSij »

Noem jij dan eens een "veilig" betaalmiddel?

Wat dat betreft is er geen 1 veilig genoeg,en zoals het 1e verhaal zegt:je gezonde verstand gebruiken en nooit wachtwoorden en gebruikersnamen het internet opslingeren en niet reageren op zgn mails van Paypal en banken en zeker nooit je wachtwoord per mail versturen.
Zoals een ieder(Soms twijfel ik daaraan) weet zal een betalingsinstantie nooit! per mail of wat dan ook vragen om een wachtwoord!

Weer on topic:

Nientje,de link is van de duitse Ebay,op de nederlandse ebay wil tie niet alles weergeven wat er wereldwijd op ebay te koop aangeboden word,geld ook voor de engelse versie.
Als je echt gericht wil zoeken dan zal je per land moeten zoeken dan geeft ie veel meer keus.
Als ik wat kan betekenen voor je wat betreft de ncdr dan hoor ik het wel,mailen mag ook,de link voor de mail staat onder mijn naam links van de post(Envelop icoontje)

groet

Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nientje
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2011 17:41

Re: decoderen ncdr 1100

Bericht door nientje »

Bedankt allemaal voor de reaties

Denk niet dat er nog een volgende keer zal komen om iets te kopen via ebay heb m'n lesje nu wel geleerd.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Opel”