Aansluitschema ISO

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Aansluitschema ISO

Bericht door Globetrotter »

Is er misschien iemand die een aansluitschema heeft (of weet waar ik die kan vinden) voor de ISO stekkers van een Opel Astra Station 16V van 2001 (Pearl)?

Ik heb dit nodig voor het aansluiten van een MS4150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Astra 1998-
  • Fahrerseite hinter dem Tacho, am 36 PIN Stecker, PIN 10, Kabelfarbe: blau/rot
  • Radio-ISO-Stecker, Kammer 3 (A), PIN 1
Denk erom dat de aansluitingen A4 en A7 ook verwisseld moeten worden om de juiste aanpassing aan de 4150 te krijgen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Gerrittje hartelijk dank voor je reactie.

Wat bedoel je precies met de twee eerste (in het duits) zinnen? Er zit een ISO stekker in mijn Astra, maar ik weet het aansluitschema van de ISO stekker niet. Ik heb wel een beschrijving van de aansluitingen op de MS4150 en wil dit graag vergelijken voordat ik hem aansluit.

Er is ook al veel gezegd over het aansluiten van de achteruitrijlamp, zit deze al standaard in de ISO stekker aangesloten? Als dit niet het geval is waar kan ik deze dan vinden?
Blaupunkt Lucca MP3 :(
MS4150RS :)
Opel Astra Station 16V Pearl :lol:
Skoda Octavia + Garmin Nuvi 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zin1: Daar kun je het snelheidssignaal aftakken
Zin2 Daar zit normaliter al de puls aangesloten op Pin 1 van de ISO stekker

Als je A4 en A7 van de ISO stekker omdraait past de stekker zo in je 4150

viewtopic.php?t=3328

Het achteruitrijsignaal kun je aftakken van de achteruitrijverlichtingsunit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Gerritje mag ik uit je antwoord opmaken dat de snelheidspuls al is aangesloten op de ISO stekker?

Moet ik het achteruitrijsignaal letterlijk bij de achteruitrijlamp aftakken of is dit ook onder het dashboard te vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Globetrotter schreef:Gerritje mag ik uit je antwoord opmaken
1) dat de snelheidspuls al is aangesloten op de ISO stekker?

2) Moet ik het achteruitrijsignaal letterlijk bij de achteruitrijlamp aftakken of is dit ook onder het dashboard te vinden?
1) Soms wel, soms niet. Dat moet je dus checken

2) Dat is een mogelijkheid.
Alternatief is dat je de kleur/nummer van de draad bij de achterlicvhten opzoekt en dan kijkt of je 'm voor ergens kunt vinden. Veelal loopt de draad ergens langs de dorpel onder de bekleding door.
Derde mogelijkheid: even de Opel dealer vragen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

JW harrtelijk dank. Dat van die dealer had ik al geprobeert, maar dat zal wel bellen worden. Op de mail reageert hij, tot nu toe, niet.
Wat ik me wel afvraag is het volgende: past de standaard ISO stekker van de Opel Astra zo op de MS4150 of moet daar nog een verloopstuk tussengezet worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt toch een beetje moeite met lezen geloof ik :wink:
Eerder schreef ik al:

Als je A4 en A7 van de ISO stekker omdraait past de stekker zo in je 4150

Dat laat aan duidelijkheid toch niets te wensen over!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Excuus, sit schoot ineens door mijn hoofd en ik dus gelijk de vraag gesteld. Je hebt helemaal gelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Bijgevoegd schema kwam ik tegen op een duitse Astra site (ben de url even kwijt, zodra ik die weer heb post ik die ook).

Als tante post meewerkt dan krijg ik vandaag mijn MS4150. Ben zeer benieuwd. Ga hem zaterdag inbouwen. Laat wel weten of het lukt, als ik problemen tegen kom dan post ik die wel :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blaupunkt Lucca MP3 :(
MS4150RS :)
Opel Astra Station 16V Pearl :lol:
Skoda Octavia + Garmin Nuvi 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de bedrading overeenkomt met het plaatje, zou ik maar een verloopsnoertje halen bij de Opel-dealer want er lijkt geen enkele draad op de juiste plaats te zitten!

De nummering van de connectors is in ieder geval heel anders dan ISO!

viewtopic.php?t=3328
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Misschien dat je een denkfout maakt Gerritje.

Het schema is van de isostekker die achter het dashboard ligt. Deze komt achterin de radio. Pen 5 in mijn schema komt dan perfect overeen met pen A1 op de radio. Hetzelfde geldt voor pen 2 en 8 (moeten dus verwisseld worden) die komen dan resp. op pen A4 en A7.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Nog even mbt de isostekker. Weet iemand hoe je het beste de stekkertjes uit het stekkerblok kunt verwijderen (niet afknippen :!: ). Kun je ze er gewoon uittrekken o.i.d.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Denkfouten zijn ook mij niet onbekend maar ik vraag me wel in alle ernst af hoe jij ineens zo "bijdehand" :wink: bent geworden dat je weet te melden dat de nummering van de stekker anders is dan van het blok in de radio. Gisteren wist je nog niet hoe een ISO stekker bedraad moest zijn
Misschien dat ik in de 55 jaar sinds de lagere school iets over het hoofd heb gezien maar bij ons is de nummering van de mannetjes en de vrouwtjes identiek. Dat is namelijk zo handig in ISO, dat heeft te maken met standaard!
Globetrotter schreef:Nog even mbt de isostekker. Weet iemand hoe je het beste de stekkertjes uit het stekkerblok kunt verwijderen (niet afknippen :!: ). Kun je ze er gewoon uittrekken o.i.d.?
Als je heel hard trekt komen ze er uiteindelijk wel uit. Handiger is het om met een naald oid het weerhaakje even in te drukken. Te bereiken vanaf de contactzijde aan de buitenkant van de huls.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
michel00
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 feb 2007 18:30

Bericht door michel00 »

Hallo,

Om de pennetjes uit de iso stekker te halen heb je speciaal gereedschap zoals op deze foto.

Gr. Michel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
OPEL ASTRA H CD70 / HIRSCHMANN CAR-TV / PIONEER XDV-P6 DVD WISSELAAR / PIONEER CD VS33 AV Selector

HYUNDAI SANTA FE KENWOOD DDX-7029 / MUSIC KEG KHD-C710 / KTC-D500E / VDO PC 5200 TA & NT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dát is inderdaad het goeie stuk gereedschap voor dit doel. Onder andere te koop bij Conrad als ik het goed heb.
Een alternatief is iets dergelijk zelf te fabrieken van een paperclip, dat werkt ook als je 'm goed namaakt. Ik heb daar wel eens een plaatje van gezien, 's kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

Mbt die ISO <> Opelstekker, inderdaad dat leidt heel makkelijk tot vergissingen. Opel volgt de ISO nummering niet, immers bij ISO zitten de even resp. de oneven nummers op dezelfde rij. Opel nummert 1-4 op één rij, de volgende krijgt 5-8.
Maar als je niet naar die nummers kijkt maar naar de posities, zie je dat ze grotendeels wél overeenkomen. En daarmee heeft Globetrotter het bij het juiste eind.
Echter, niet op alle posities zitten de goede draden, op A2 zit geen achteruit maar de afstandsbediening (1) En inderdaad, de duurspanning en de ontstekingsplus zijn omgewisseld.

Overigens denk ik niet dat die "drie-in-een Opelstekker" zomaar in de 4150 geprikt kan worden, daarvoor is de bovenste niet passend in de Mini-ISO zoals de 4150 die heeft. En dus zal er wel een overgangsstekker nodig zijn, of je zou al moeten besluiten die bovenste er van los te zagen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik heb een MS4100 gehad in een Opel Astra van maart 2001, ik meen dat bij de bijgeleverde spullen van dat systeem ook de stekkers zaten om van de mini-stekkers uit te komen op de standaard blokken die in de Opel zit.


Verder had ik voor de MS4100 een "gewone" radio in mijn Astra welke een irritante storing had zodra de snelheid hoger was. Hier heeft de Opel-dealer toen de puls uit het iso-blok gehaald en was de storing over.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Wat de nummering van het schema betreft: ik heb dit schema van een duitse site gekopieerd, heb de nummering niet zelf bedacht. Maar ondanks de afwijkende nummering is de betekenis van de aansluitingen volgens mij wel correct.

Dat ik zo "bijdehand" ben geworden is o.a. te danken aan jouw antwoorden. En natuurlijk aan het schema dat ik heb gevonden.
Blaupunkt Lucca MP3 :(
MS4150RS :)
Opel Astra Station 16V Pearl :lol:
Skoda Octavia + Garmin Nuvi 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Even een kleine update.

Ik heb afgelopen vrijdag bij Westmobiel in groningen een verloopkabel gehaald voor mijn iso aansluiting. Zaterdag bleek dat het de verkeerde was, hij paste niet op het iso blok van de auto :? Eigen schuld natuurlijk, had ik in de winkel beter moeten kijken.
Morgen ga ik hem ruilen.

Heb intussen zelf de kabel voor het achteruitsignaal aangeleg. Was niet een heel groot probleem. Het meeste werk was wel het voorzichtig loshalen van de bekleding.
Bij ingeschakelde achteruit staat er trouwens wel 12V op, is dit geen bezwaar voor de radio?

Ook GPS antenne zit er al in.

Weet iemand misschien wat de beste plaats is voor de cdwisselaar?
Blaupunkt Lucca MP3 :(
MS4150RS :)
Opel Astra Station 16V Pearl :lol:
Skoda Octavia + Garmin Nuvi 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

CD wisselaar kun je overal plaatsen waar jij de ruimte hebt. Dat kan zowel onder een stoel als in de achterbak zijn. Bepaal voor jezelf waar hij uiteindelijk het minste "in de weg zit" en waar je toch nog gemakkelijk bij de wisselaar kan komen ingeval wisselen van cd's in de cassettte. Let er wel op dat de wisselaar op de juiste wijze wordt neergezet (horizontaal of verticaal). Kijk hiervoor even in de gebruikershandleiding van de wisselaar.
Dat er 12v op je achteruitsignaal komt te staan is voor de navigatie geen probleem. Deze spanning zorgt er nl intern voor dat gesignaleerd wordt dat je achteruit rijdt.
Alles nog eens doorlezend hoop ik dat je verder veel prettige navigatiekilometers met deze (best wel goede) unit zult beleven.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globetrotter
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2007 21:36

Bericht door Globetrotter »

Heb de navi ingebouwd en vandaag getest. Het was maar een kleine testrit, maar hij functioneerde prima. Het enige wat niet goed werkt is de knop om het frontje te openen. Als ik die indruk komt het frontje niet automatisch naar voren maar moet ik hem even naar voren trekken. Niet echt een groot probleem, maar als iemand hier een oplossing voor weet hou ik me aanbevolen.
Blaupunkt Lucca MP3 :(
MS4150RS :)
Opel Astra Station 16V Pearl :lol:
Skoda Octavia + Garmin Nuvi 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Aansluitschema VDO Dayton PC5600
    door Simon166 » 11 okt 2014 17:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 893

Terug naar “Opel”