Xanavi: uitleg aub

Alles met betrekking tot Nissan navigatie
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Xanavi: uitleg aub

Bericht door Chrismo »

Hallo, ik ben nieuw hier, en zie dat er aardig wat info te vinden is!

Afbeelding


Dit systeem heb ik ingebouwd, en werkt goed! Enkel heb ik het probleem dat ik geen handleiding kan vinden (en degene die ik hier kan downloaden zijn niet de juiste voor mijn systeem...helaas) waar de uitleg over de knoppen enzz staat!

Op het beeldscherm zitten namelijk 5 knoppen: aan/uit, dim, contrast, 2 draaiknopjes, en rechtsonder nog een drukkknopje.
Ik heb geen idee waar deze 2 draaiknopjes en die ene drukknop voor dienen!

Ik heb nu namelijk een verouderde BeNeLux cd-rom erin zitten, en had net een nieuwere (versie x5.1) erin gedaan, maar deze werd niet door het systeem geaccepteerd helaas! Moet ik nu dan nieuwere software installeren of wat moet ik ermee aan??

Hoop dat iemand het weet!



gr Chrismo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Heb een software-update willen doen, en had versie 2.5 gekregen..........maar deze pakt ie niet! Moet volgens degene waar ik em van heb wel goed gaan, maar helaas....

Weet iemand misschien waar ik (een ook welke) een andere versie kan verkrijgen als software-update?



gr Chrismo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Werkt die oude Benelux CD nog wel, ook na die mislukte SW-update?

Het is inderdaad een wat ouder systeem, immers het is op CD's gebaseerd. De nieuwere Xanavi Birdview werkt met DVD.
Wellicht is toch het beste zoveel mogelijk gegevens van je systeem te verzamelen, nummers, typen enz. en dat hier neer te zetten. Misschien komen we dan verder, want met zó weinig info als je nu geeft kunnen we niet veel beginnen, het is immers een behoorlijk zeldzaam systeem.

Heb je overigens al geprobeerd via een Nissan dealer meer info te krijgen?
En in welke auto heb je 'm nu ingebouwd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Zit nu in een Nissan Primera uit 97, geen probleem dus lijkt me! En ja, "oude" BeNeLux-kaart werkt ook na deze poging software te updaten.

Alles nummers:

model: AXN-780AA (NE)

serienr: B8200 C9980

In ieder geval alvast bedankt voor je info :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb nog eens wat eerdere draadjes zitten lezen over dit systeem en begrijp daaruit dat het systeem "zeer gevoelig" is voor de combinatie van besturings SW en kaarten. Als dat niet goed matcht kun je de kaarten niet gebruiken.
Zie onder andere viewtopic.php?t=4539 en viewtopic.php?t=7020

Ik zou in elk geval eens proberen contact op te nemen met de Nissan importeur, zonodig via een Nissan dealer, en proberen er achter te komen of zij hiervoor een oplossing hebben. Tenslotte moeten meer Nissan Birdview rijders van het eerste uur hier mee te maken hebben. Als ze de moed al niet opgegeven hebben natuurlijk :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou in elk geval eens proberen contact op te nemen met de Nissan importeur, zonodig via een Nissan dealer, en proberen er achter te komen of zij hiervoor een oplossing hebben
JW maak jij wel vaker grapjes?
Ondertussen weten wij toch wel beter dan proberen via een dealer te achterhalen of er oplossingen zijn voor navigatie-perikelen. In goed nederlands noemt men dit geloof ik trekken aan een dood paard. Maar anderzijds is niet geschoten altijd mis!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Meestal ben ik serieus, en ook in dit geval was m'n suggestie om contact op te nemen met de Nissan importeur serieus bedoeld.
Dat hij daarvoor de weg "zonodig via de Nissan dealer" kan bewandelen zit wat op de grens, wellicht :wink:

Maar ff serieus, heb jij een andere oplossing in gedachten?
Dit is, voor zover ik weet een tamelijk oud en erg weinig gebruikt systeem, waarover in ons land weinig bekend is.
Ook in de UK, waar het iets vaker toegepast is naar ik begrepen heb, is eigenlijk niks te vinden over dit probleem.

Vandaar deze suggestie, inderdaad in lijn met: niet geschoten is altijd mis :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een zoekactie met Google levert slechts een zeer beperkt aantal vermeldingen op waaronder enkele in Duitsland en een paar probleemgevallen in Italië. Waar ik wel achter ben is dat het systeem destijds waarschijnlijk door Hitachi werd gedistribueerd en niet door Nissan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Xanavi is een dochter van Hitachi, ik schreef dat eerder in dat erder aangehaalde draadje viewtopic.php?t=4539.

Nissan was een van de eersten die deze Birdview ging inbouwen
Maar of die eerste toestellen ook via dat OEM circuit naar Europa gekomen zijn, daar zou je best eens gelijk kunnen hebben dat Hitachi die zelf in Europa geïntroduceerd heeft. En dan zou je dus bij Hitachi moeten zijn om dit probleem op te lossen, nog wat lastiger :oops:

Maar het lijkt me verstandig om eerst die weg naar de Nissan importeur te bewandelen. Als daarvandaan dan enige reactie komt kan zonodig de link naar Hitachi gelegd worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu geloof ik dat het iets genuanceerder ligt.

Tokyo, Japan, December 14, 2000-Hitachi, Ltd.(TSE:6501) announced today that it had purchased shares of Xanavi Informatics Corporation held by Nissan Motor Co., Ltd. (TSE: 7201) making the company a wholly owned subsidiary of Hitachi on December 8, 2000.

Xanavi Informatics Corporation was jointly established in January 1991 by Hitachi and Nissan Motor, with Hitachi holding a 51% stake and Nissan a 49% stake. The company developed, manufactured, and marketed such onboard information equipment as car audio and navigation systems and has been steadily expanding its operations.


En nog dit:

Zenrin is a global company specializing in mapping and software for in-car navigation. Founded as a paper map company in southern Japan in 1948, Zenrin currently commands about 90% of the map market throughout Japan. Today, Zenrin produces high-quality paper and digital maps, navigation software, and innovations in applied GPS technology.

In Japan, Zenrin's mapping software powers over 70% of in-vehicle navigation systems, the electronic devices that provide maps, directions, and destination information to drivers. Recent surveys indicate that about 23% of cars on the road in Japan have these systems on board. Zenrin customizes its mapping software for the companies that make navigation devices. Customers in Japan include:


Alpine Casio Kenwood Sanyo Xanavi Citizen Sharp Sony NEC Toshiba Panasonic JVC Hitachi Fujitsu Ten Honda Maspro Mitsubishi
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voorzover ik kan nagaan moet je om van de 5.1 versie gebruik te kunnen maken, een softwareupdate doen naar:
Xanavi Program Ver. 1.1 B8227C9981 DMZ0061
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En zó komt Chrismo zoetjesaan als maar meer te weten over zijn systeem :wink:

De vraag is dus nu even: moet hij voor die SW update bij Hitachi zijn dan wel bij Nissan, die bij het uitbrengen van dit systeem nog minderheidsaandeelhouder was.
Die vraag zou beantwoord kunnen worden als je precies zou weten hoe die oorspronkelijke deal tussen Hitachi en Nissan in elkaar zit, maar ja, wie leest er hier japanse teksten, als die al te vinden zouden zijn.
Gezien het feit dat die systemen waarschijnlijk ook in Nissans ingebouwd zijn lijkt mij de weg naar de Nissan importeur het meest voor de hand liggend.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Dus ik moet updaten van versie 1.3 naar 1.1 :?: Beetje gek.

Heb een bekende nissandealer gebeld die wat voor me zou uitzoeken, maar klonk idd niet echt hoopvol! En ja....hoe kom ik in hemelsnaam aan deze software?????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Chrismo schreef:Dus ik moet updaten van versie 1.3 naar 1.1 :?: Beetje gek.

Heb een bekende nissandealer gebeld die wat voor me zou uitzoeken, maar klonk idd niet echt hoopvol! En ja....hoe kom ik in hemelsnaam aan deze software?????????
Hoe heb je geconstateerd dat je díe versie hebt? Eerder heb je daar geen melding van gemaakt.
En staat daar nog wat bij, een uitvoeriger nummer zoals Gerritje dat vermeldde?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Versie staat op de cd die erbij zit...... staat op: Programme CD-ROM ver.1.3
system requirement: B8280-C9980/AXN-780AA(NE)


Meer staat er niet op.......



gr Chrismo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik had het ook maar van een zegsman hoor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Nissandealer gebeld, die zou proberen wat voor me uit te zoeken.............maar kreeg de indruk dat het ook voor hun niet dagelijkse koek was, helaas!

Ook niemand die een handleiding heeft/weet voor dit systeem? Van jongere vind je ze wel (zoals hier op dit forum zelf) maar niet van mijn type! Ik neem aan dat er meerdere van dit soort systemen zijn verkocht of zal ik de enigste zijn?? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Komende zaterdag bij de dealer langs om te proberen daar een software-upgrade uit te voeren. Ze hadden versie 3.0 liggen, ik heb nu 1.3......je zou zeggen da's veel te nieuw, maar wie niet waagt wie niet wint!!



gr Chrismo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En...., hoe is het gelopen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chrismo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:11

Bericht door Chrismo »

Deze zoftware pakt ie helemaal niet! ....... ik denk dat ik de hele zooi ga uitbouwen, proberen te verkopen, en een ander systeem ga aanschaffen.

Zat helaas deztijds ookal te twijfelen tussen deze en een TOMTOM ONE.......heb deze gekozen omdat het een eigen systeem is van een nissan, en ik ook nissan rijdt. Maar achteraf had ik veel beter die TOMTOM kunnen nemen!!

gr Chrismo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NissanP10
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 14:59

Xanavi uitleg

Bericht door NissanP10 »

Graag informatie - ik heb hetzelfde probleem als ik dit systeem in mijn auto ga inbouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1411

Terug naar “Nissan”