Slechte gps-ontvangst

Alles met betrekking tot Nissan navigatie
Annebeth
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:04

Slechte gps-ontvangst

Bericht door Annebeth »

Sinds vorige week hebben we een gps-systeem (engin van de anwb). Dit weekend zijn we er veel mee op pad geweest, en helaas nogal ontevreden over de ontvangst. Gemiddeld blijft het systeem zeker 1 keer hangen, en het kan dan een flinke tijd duren voordat hij weer ontvangst heeft. Ik heb Engin gebeld en zei zeggen dat het wrs komt door de hittewerende voorruit die we hebben. Ik moest op zoek naar het stukje voorruit waar dit niet in zou zitten en dan hadden we geen problemen meer. Nu heb ik Nissan gebeld, maar zei zeggen dat de hele voorruit wrs hittewerend is en dat we een andere oplossing zullen moeten zoeken. Aangezien het een Vannette (dubbele cabine) is, is bv de hoedenplank ook geen oplossing voor ons. Wat nu?! Het systeem maar in de prullebak? Wie heeft er een tip?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Annebeth,

Da's natuurlijk balen, denk je een leuk GPS systeem te hebben en dan werkt het niet naar behoren.
Inderdaad, een echte warmtewerende voorruit laat de GPS signalen niet door omdat er een opgedampte metaalfilm verwerkt zit in die voorruit.

Bij veel auto's is er echter rond de binnen spiegel een stukje dat wel goed doorlatend is, daar worden ook vaak de kastjes voor de tolwegen geplaatst. Zit er daar niet zo'n stukje, vaak te herkennen aan een soort raster wat er zit?

Als dat niet het geval is kun je overwegen je dakantenne te vervangen door een combi GPS-Radio antenne. Die zijn er ook met daarbij nog een GSM gedeelte, als het goed is wordt die door BMIS aangeboden in de rubriek index.php?f=4

Succes, we horen wel hoe het verder gaat,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Annebeth
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:04

Bedankt voor je reactie

Bericht door Annebeth »

We gaan eerst kijken of we het redden door het gps-kastje door het zijraampje te laten 'kijken', ik heb er gister wel wat mee proefgereden, maar doordat het kastje niet helemaal goed bevestigd zat, verschoof deze en was de ontvangst meteen weer weg. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat dit de oplossing gaat zijn. Zo niet, zal ik zeker op zoek gaan naar een antenne met GPS-ontvangst, al weet ik dan niet precies hoe ik die aan zal moeten sluiten. Rond de spiegel zit zo te zien niets.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie, we hebben nu iig weer wat hoop op een ooit werkend systeem :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Slechte navigatie
    door Tabasco » 21 apr 2022 19:04 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 232
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2071
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934

Terug naar “Nissan”