Waar kan ik Navtech kaarten online bekijken?

(voorheen NavTech)
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Waar kan ik Navtech kaarten online bekijken?

Bericht door mvd1968 »

Hallo,

Ik gebruik de navtech 2003-1 versie voor mijn Opel. Nu heb ik gehoord op de navtech 2004-1 versie zelf de straten bij mij in de buurt Voorhout niet op staan? Bv: de zuidelijke randweg is al meer dan een jaar doorgetrokken naar de Jac. van Beierenweg.

Kan ik ergens de kaarten online bekijken zodat ik bepalen of het een update waard is?? Of kan iemand kijken of dat op de nieuwste versie wel staat?

En kan ik ergens zien wat de laatste uitgebrachte versie is? Ik neem aan dat het versienummer normaal op de cd gedrukt staat maar staat het ook nog ergens in de cdr zelf?

Bedankt voor de reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Re: waar kan ik navtech kaarten online bekijken?

Bericht door Toho_NL »

mvd1968 schreef:Hallo,

Ik gebruik de navtech 2003-1 versie voor mijn Opel. Nu heb ik gehoord op de navtech 2004-1 versie zelf de straten bij mij in de buurt Voorhout niet op staan? Bv: de zuidelijke randweg is al meer dan een jaar doorgetrokken naar de Jac. van Beierenweg.

Kan ik ergens de kaarten online bekijken zodat ik bepalen of het een update waard is?? Of kan iemand kijken of dat op de nieuwste versie wel staat?

En kan ik ergens zien wat de laatste uitgebrachte versie is? Ik neem aan dat het versienummer normaal op de cd gedrukt staat maar staat het ook nog ergens in de cdr zelf?

Bedankt voor de reactie
1. Bij mij (ik heb echter GEEN Opel systeem, maar een Philips (VDO Dayton) systeem en rijd met NavTech-kaarten) is de Zuidelijke Randweg verbonden met de Jacoba van Beierenweg.. Het kan dus zijn dan Opel oude databases gebruikt, waardoor jij nog niet ziet / merkt dat de database van NavTech correct is. 2003-01 op de CD wil helaas niet zeggen dat je een database van 2003 op je CD hebt staan....

2. Voor het online bekijken kun je bijvoorbeeld http://www.maporama.com gebruiken.

3. Om te zien wat de laatst uitgebrachte versie is kun je hier kijken: http://www.navtech.nl/UserOrdersServlet ... inentId=EU

4. Bij mijn CD's staat het in het bestand "Abstract". Dit bestand kan ik openen op de PC in Wordpad of een ander programma wat teksten kan openen. Bij mij staat er dan van wanneer de database is (ik meen januari 2003 op mijn CD's). Misschien dat dit op jouw CD's ook gezien kan worden (kwestie van in je CD-ROM speler stoppen en kijken of je daar iets kunt ontdekken).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

Met vriendelijke groeten,

Toho_NL.

P.s. als je nog meer fouten / incompleetheden ontdekt, dan kun je die in het NavTech-forum (op dit forum) plaatsen en dan zal NavTech onderzoeken of de gemelde fout in hun database reeds is verholpen. Dan weet je in ieder geval dat NavTech het goed heeft en het probleem dus in de Opel CD's zit (dat ze bijvoorbeeld oude databases gebruiken).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Re: waar kan ik navtech kaarten online bekijken?

Bericht door mvd1968 »

Op de Opel cd's vind ik een bestand dat heet: CREATE_CD. Daarbij staat de datum: 3-juni-2002 cd_3920
Ik heb gehoord dat versie 10 juli 2003 cd_4362 de laatste versie moet zijn??
Kan jammer genoeg op de site van navtech aleen de datum 1-2004 terug vinden . :?

Dan heb ik nog een vraag:

Hoe werkt dat nu precies met het passeren van de grenzen. Ik heb namelijk ook een cd van Duitsland.
Stel dat ik naar Winterberg wil rijden. Mijn NL versie kent dat plaatsje niet, dus dan doe ik er hier in NL de Duitse versie in. Vervolgens zoek ik op Winterberg en als ik Winterberg dan gevonden hebt en de route wil berekenen krijg ik de melding : Kan route niet berekenen??? :? :?


Doe ik iets fout? :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Over het rijden naar Duitsland... Als je naar Duitsland gaat en er de Duitsland CD in doet kun je inderdaad een route naar de Duitse plaatsen plannen. Het probleem wat jij beschrijft, kan route niet berekenen, heeft te maken dat op jouw adres niet op de Duitsland CD staat.. Dit kun je oplossen door naar een snelweg (of andere belangrijke weg) te rijden. Op de meeste CD's (weet niet of dat op die van jouw ook staat, maar misschien kan iemand anders daar meer over zeggen) staan namelijk behalve de wegen van dat land ook alle Europese hoofdwegen. Dat betekent dus dat als je op een snelweg in Nederland rijdt het systeem je naar de grens kan begeleiden en vervolgens naar je bestemming in Duitsland. Kortom: probeer nog eens die route te plannen en ga dan eens naar een snelweg toe. Waarschijnlijk doet hij het dan wel.

Over de laatste versie van jouw CD's: jouw CD is voor zover ik het zo kan zien van 3 juni 2002. Ik weet niet of die dan gemaakt is of dat de database van die datum is, maar hij is in ieder geval oud.. Op de site van NavTech staat inderdaad 2004-01 en kun je niet de exacte datum zien (vind ik ook jammer). Het zou namelijk wel makkelijk zijn als je ook de datum van de databse kunt zien.. Als 10 juli 2003 inderdaad de laatste versie is dan denk ik dat die verkocht wordt onder de naam 2004-01 en dan de database van 10 juli 2003 zou moeten zijn (weet dit echter niet zeker). Misschien dat NavTech hier iets meer over kan zeggen? En misschien kunnen ze ook een reactie geven op het voorstel om te melden van wanneer de database is (op hun site althans). Ik weet niet of dit haalbaar is hoor, maar als je niets vraagt....

Dan nog een andere opmerking: wat je ook zou kunnen vragen aan de dealer is of hij / zij weet of jouw straat op de nieuwste versie staat. Als hij / zij dit niet weet kan diegene dat misschien testen (misschien hebben ze wel een CD "open" liggen) in eenzelfde systeem. Wat je ook zou kunnen vragen is dat je hem wilt kopen, maar dan alleen als jouw straat er goed op staat. Mocht dit niet het geval zijn dat je hem dan terug kunt brengen (en je geld terug krijgen). Ik weet niet of de dealer dit mag / kan / wil, maar je kunt het altijd proberen.. Wat ik dan wel zou zeggen is dat je het meteen gaat proberen (dus op de parkeerplaats bij je dealer) en desnoods met de dealer ernaast, om eventuele argwaan te voorkomen. Het kan namelijk zo zijn dat de dealer denkt dat je de dan snel gaat kopiëren (EN DAT MAG NIET!). Als de dealer ernaast zit (als je jouw straat opzoekt) dan ziet hij / zij dat je gewoon een normale klant bent zonder slechte bedoelingen. Nogmaals: ik weet dus niet of een dealer dit mag / kan / wil, maar je kunt het altijd vragen..

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Groetjes en succes,

Toho_NL.

P.s. laat je even weten hoe het is afgelopen als je naar de dealer gaat? We zijn namelijk wel benieuwd (ik in ieder geval).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

2 Toho_nl:

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord!! Klasse!!
Ik ga het uit testen mbt het rijden naar Duitsland.


Misschien dat Navtech nog antwoord kan geven op de vraag wat de laatste versie is??

Bedankt allemaal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Graag gedaan hoor! Daar zijn we hier immers voor. Om elkaar te helpen! We wachten af wat je bevindingen zijn met de route naar Duitsland.

Ik denk dat het NavTech NHS-team wel antwoord zal geven op je vraag (weet niet of ze het antwoord geven wat wij willen horen, omdat het voor hen misschien ook niet bekend is...). Ze hebben het nu alleen even heel erg druk, maar een antwoord komt vanzelf. Gewoon ff geduld hebben dus :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is trouwens misschien een idee om als "sticky topic" een topic te maken met "NavTech-kaarten online bekijken". Als we daar dan alle (ons bekende) links in zetten naar routeplanners die NavTech-kaarten gebruiken kan iedereen daar gebruik van maken. Uiteraard moet er dan een soort van uitleg bij dat die kaarten niet de actuele stand van de database weergeven en dat er dus fouten voor kunnen komen.. Dit zou dan ook op het TeleAtlas-gedeelte kunnen komen.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

http://www.garmin.com/cartography/

En dan rechts boven voor City Navigator V6 of City Select V6 kiezen.

Kaarten gemaakt door Navtech voor Garmin Gps. Kaart data exact hetzelfde als 2004-1 navtech cd's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

zeer interessant (city select Europe V6), echter ik klik me suf op die kaart. Nergens een locatie in te vullen ??


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

ritselaar schreef:zeer interessant (city select Europe V6), echter ik klik me suf op die kaart. Nergens een locatie in te vullen ??


Frits de Laar
Dat klopt, je kan ook geen lokatie ingeven alleen maar inzoomen etc.
Het is ook geen routeplanner maar puur om het mapdetail te bekijken. Deze City Select V6 van Navtech is in Januari 2004 op de markt gekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En weet je van wanneer de database is? Is die van augustus 2003 (zoals VDO Dayton 2003-02) of van later nog?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mvd1968
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 feb 2004 12:30

Bericht door mvd1968 »

Toho_NL schreef:En weet je van wanneer de database is? Is die van augustus 2003 (zoals VDO Dayton 2003-02) of van later nog?

Groetjes,

Toho_NL.
De data is behoorlijk actueel. CS V6 is pas begin dit jaar op de markt gekomen. Ik denk dat het dezelfde database is als bv de Navtech Opel 2004-1. Ik zie althans geen verschillen tussen beide versies. Dat zal dus betekenen dat de database idd van 8/2003 zal zijn.

Tussen 2003-1 en de CS V6 zie je behoorlijk veel verschillen. Neem maar als voorbeeld de nieuwe Rijksweg A5 nabij Schiphol

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ow ja, inderdaad. Je hebt gelijk. Het is in ieder geval een nieuwere versie van 2003-01 (met een database van januari dacht ik). Ik vind dit soort sites wel handig, omdat je zo kunt zien of een fout die je ontdekt inmiddels (totaan de datum van die database) verholpen is (en je hem dus wel of niet hoeft te melden).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 781
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • kaarten 940
    door japie57 » 18 nov 2014 12:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 530
  • kaarten.
    door japie57 » 08 jun 2018 15:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 925

Terug naar “Navteq”