Molenhoek --> verboden af te slaan

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Molenhoek --> verboden af te slaan

Bericht door Toho_NL »

Hoi Navteq,

Ik kwam laatst de volgende situatie tegen:

Als je in Molenhoek (LB) naar het zuiden rijdt mag je NIET linksaf slaan om de Stationsstraat in te gaan. Andersom (dus komend uit het zuiden (Mook) en rijdend naar het noorden) mag je ook niet rechtsaf slaan om die straat in te gaan. Ik zal z.s.m. dit nog een bekijken om te zien of je wel de Molenstraat in mag. Ik zal dat dan hier laten weten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Het is me niet duidelijk wat eigenlijk je vraag is. Of bedoel je soms te zeggen dat de Navi je wèl linksaf laat gaan? Dan is het dus een fout op de kaart.

In het verkeer zie je heel vaak van dit soort situaties, op zich is de straat niet afgeloten, maar de wegbeheerder wil niet dat je op de weg voor opstoppingen zorgt. En dus komt er zo'n rond blauw bord met een witte pijl.
Overigens, helaas dit type bord, er gekomen vanwege een uniforme Europese regeling. Het oude verbodsbord vond ik heeeeel veel duidelijker.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Wat ik bedoelde is dat dit bord er volgens mij nog niet lang staat (ik kom er regelmatig langs en heb dit bord niet eerder gezien). Ik moest alleen langs die straat op, maar dacht dat Navteq deze beperking er misschien nog niet in had staan (omdat ik het bord dus nooit heb zien staat (heb er ook nooit echt op gelet hoor trouwens)). Eigenlijk was dus de vraag aan Navteq: zouden jullie willen controleren in de database of je in de Stationsstraat mag afslaan? Zo ja, dan is dit niet correct.

Is het zo wel duidelijk?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. zoals ik dus al zei ga ik nog ff checken of je wel de Molenstraat in mag.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Dat kun je zo uitproberen, via een simulatie. Is nog leuk om te doen ook en je steekt er een boel van op.

Overigens, je hebt het de ene keer over de Stationsstraat en vervolgens over de Molenstraat. Is dat dan dezelfde straat of snap ik het gewoon niet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nee dat zijn niet dezelfde straten. Je hebt zeg maar een soort van kruising. De Rijksweg is de "hoofdweg" en de Stationsstraat is een van de zijstraten en daar tegenover ligt de Molenstraat. Zo heb je dus een kruising met 3 straatnamen. Is het zo wat duidelijker? Aan de ene kant van de Rijksweg ligt dus de Stationsstraat en aan de andere kant van de Rijksweg ligt de Molenstraat.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Nee, dat die Stationsstraat naar het zuiden rijdend aan de rechterkant ligt van de hoofdweg had ik niet opgemaakt uit je eerste posting.
Toen sprak je over rechtsaf slaan vanaf het zuiden, en noemde daarbij de naam van de Stationsstraat. Vandaar.

Maar veel belangrijker, wat heeft de simulatie opgeleverd?
Overigens neem ik aan dat je met je opmerking
Eigenlijk was dus de vraag aan Navteq: zouden jullie willen controleren in de database of je in de Stationsstraat mag afslaan?
bedoelt te vragen of je naar de Stationsstraat mag afslaan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het nog niet getest. Ik zal eerst eens ff kijken hoe het zit met de Molenstraat (of je daar wel in mag). Als ik dat weet dan kan ik hele kruising meteen helemaal testen (beide straten in). Mocht er dan aanleiding zijn tot het veranderen / opheffen van de foutmelding dan kunnen we dat dan meteen doen, ok?

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. je hebt inderdaad gelijk dat ik bedoelde of ik die straat in mag / naar die straat mag afslaan :).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb een en ander nog ff gecheckt en ben tot de volgende conclusie(s) gekomen:

* Je mag wel de Molenstraat inslaan
* Navteq stuurt je wel de Molenstraat in (als je daar heen moet)
* Navteq stuurt je niet de Stationslaan in

Algemene conclusie: het staat allemaal reeds goed in de database van Navteq (en dit topic kan dan ook gesloten worden (Moderator of Navteq, willen jullie dit doen?)).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Niemand die dit topic kan / wil sluiten ;)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”