Inrijverbod Tullenersweg/Meerstraat vanaf de Nieuwgraaf

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Inrijverbod Tullenersweg/Meerstraat vanaf de Nieuwgraaf

Bericht door ritselaar »

Was gisteren bij een bekend hamburger-restaurant op Industrieterrein Nieuwgraaf in Duiven. Hoewel ik de weg naar huis wel kan dromen, toch maar weer eens het navigatiesysteem gebruikt.

Route was wat vreemd, want systeem wou in de bocht (waar volgens mij de Nieuwgraaf overgaat in de Graafsingel) rechtsaf de Tullenersweg om dan via Meerstraat, Engsestraat naar de Westsingel te gaan.

Op diverse kaartjes op internet staat het wat onduidelijk, in verband met ventweg, waar je alleen maar met de fiets/bromfiets op mag.
Daarom kaartje van de ANWB bijgevoegd. De hoofdweg is de gele weg en je mag NIET in de bocht de Meerstraat op. De rode blokjes zijn de punten waar je vanaf de hoofdweg niet in mag.(De Meerstraat staat correct bij ANWB en Mapquest, alleen de Navteq-cd wou eerst de Tullenersweg op. Mogelijk is dat het verbindingsstukje)

Hier staan (zolang ik al weet) paaltjes en kun je alleen maar met de fiets vanaf de tullenerweg de nieuwgraaf oversteken naar het fietspad aan de andere kant. Op de Nieuwgraaf staat ook nog een gebodsbord (rond, blauw met pijl rechtdoor), kortom ik mag niet eens rechtsaf, ook al zouden die paaltjes er niet staan.

Vind dit toch vreemd. In alle versies die ik tot nu toe in handen heb gehad ging dat goed, nu ineens met de versie van Natq zelf (spring-summer 2004 Benelux) gaat ie in eens weer 'gek' doen.

Frits de Laar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Duiven - Nieuwgraaf (Tullenersweg/Meerstraat)

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Frits,

inderdaad een raadselachtige situatie. Afslaan naar de Meerstraat is in het geheel niet logisch, ook al zou het geen fietspad zijn. Het veldteam heeft nog een aantal andere belemmeringen in de databank op geworpen om het naast onlogisch ook onmogelijk te maken. Toch een vraag aan jou, heb je het na die keer nog eens gemerkt dat het systeem je met een scherpe bocht de meerstraat in wil sturen, of was het eenmalig?

met vriendelijke groeten,
het NAVTEQ NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Gisteren reed ik er langs met navigatie, toen volgde systeem gewoon de normale route Nieuwgraaf, Graafsingel, rotonde Oostsingel.

Het lijkt dus op iets eenmaligs.

Weet echter niet meer of ik toen soms andere opties had aanstaan. Normaal heb ik de snelste optie aanstaan.

Het is al even geleden, dat ik dit meldde. Kan zijn dat ik op de nieuwgraaf pas navigatie aanzette. Mogelijk bij berekenen systeem even de weg kwijt. Ik speel ook nog wel eens met bestemmingen, kan dus ook zijn dat ik ander adres ingaf, ondanks dat ik naar huis reed.

Zal deze week nogmaals daar rijden en nog eens wat spelen met opties en zal ook eens de Engsestraat kiezen als bestemming.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Navteq,

Hier nog even een update over het wel in kunnen rijden van de Tullenerweg.

moest toch lpg halen op industrieterrein, dus nog even check gedaan.

Rijdende vanaf de Rivierweg / hoek Nieuwgraaf (bij MacDonalds) heb ik ingegeven Maststraat 5 Duiven.

Route die systeem nu wederom wou:
Nieuwgraaf
Tullenerweg
Meerstraat
Maststraat

Ofwel systeem wou wederom rechtsaf tussen de paaltjes door.
Ik dus niet, daarna wou systeem 100 meter verder vanaf de Graafsingel weer rechtsaf om de 180 graden draai te maken op de Meerstraat (waar ik ook een rood blokje heb getekend oip kaartje)

Dus systeem kan daar volgens zijn data wel in.
Jullie geven aan blokkades erin gezet te hebben, dus volgende versie hopen dat het dan goed gaat.



Ik gebruik dus de cd van Navteq 2004 Spring/Summer Benelux

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”